علم و تکنولوژی

آرامستان های ایرانیان در داغستان روسیه

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی با شناسایی آرامستان هایی به نام ایرانیان در جمهوری داغستان روسیه، در پژوهشی از چگونگی تشکیل این آرامستان ها سخن گفت.

27 اسفند 1402

کشف یک تکه نان 8600 ساله در محله باستانی چاتال هویوک

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، کشف یک تکه نان 8600 ساله در محله باستانی چاتال هویوک صورت گرفت.

16 اسفند 1402

رونمایی هدفون اختصاصی اپل، عکس

زومیت نوشت: شرکت بیتس که به اپل تعلق دارد، با همکاری یکی از برندهای لباس هدفون جدیدش را رونمایی کرد.

21 آذر 1402

جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، پس از 30 سال کار در سونی بازنشسته می شود

شرکت سرگرمی های تعاملی سونی (SIE) روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جیم رایان، رئیس و مدیرعامل پلی استیشن، پس از تقریباً 30 سال کار در پلی استیشن تصمیم گرفته در مارس 2024 خود را بازنشسته کند. و می خواهد از سمت خود کناره گیری کند.

8 مهر 1402

قطعات و لوازم یدکی تویوتا و لکسوس، معرفی وب سایت یدکیجات

در دنیای امروز، خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودروها به عنوان یک روش محبوب و راحت برای تأمین نیازهای فنی خودروهای تویوتا و لکسوس شناخته می گردد.

17 خرداد 1402

دانشمندان کیفیت اولین تصویر گرفته شده از یک سیاه چاله را با یادگیری ماشینی بهبود دادند

محققان با استفاده از یادگیری ماشینی پیروز شدند تا اولین تصویری که از یک سیاه چاله منتشر شده بود و در مرکز کهکشان مسیه 87 و فاصله بیش از 53 میلیون سال نوری زمین واقع شده است را واضح تر نمایند.

25 فروردین 1402

خرید 39 مدل چراغ مطالعه ایکیا باکیفیت و شیک

خواندن کتاب در تاریکی می تواند آسیب دائمی به چشم شما وارد کند، اما می تواند منجر به اثرات کوتاه مدتی گردد که کاملاً قابل اجتناب هستند ؛ مانند سردرد و خستگی چشم. با در نظر گرفتن این موضوع ، در اینجا چند نکته برای استفاده از چراغ مطالعه ایکیا وجود دارد که...

10 اسفند 1401

چگونه یک PDF را در گوشی خود به JPG تبدیل کنیم؟

ممکن است اغلب مایل نباشید یک PDF را به JPG در تلفن خود تبدیل کنید، اما این احتیاج به ناچار در ناخوشایندترین زمان ها ظاهر می گردد. مانند زمانی که پزشک شما از برنامه ای استفاده می نماید که به شما تنها این امکان را می دهد که سوابق پزشکی را به عنوان تصویر آپلود...

23 بهمن 1401

بلایی که ابرتورم بر سر پول ملی ما آورده است، مردم تا کی باید تاوان سیاست های تورم زای دولت ها را بدهند

غلامرضا کیامهر طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: ابرتورم یعنی وقتی ارزش اسمی و ذاتی سکه های رایج مملکت به بیش از 20 برابر ارزش اعتباری درشت ترین اسکناس های رایج همان مملکت افزایش پیدا می نماید و ادامه ضرب کوچک ترین سکه ها هم برای دولت صرفه مالی ندارد،...

18 بهمن 1401

محبوب ترین لوازم جانبی گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ در خبرنگاران

ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو، گجت پوشیدنی تازه و پرچم دار سامسونگ است که اواسط مرداد ماه امسال معرفی گردید و نسبت به مدل استاندارد، مشخصات پیشرفته تر و البته سبک طراحی مجذوب کننده تری دارد. این ساعت هوشمند در فروشگاه آنلاین خبرنگاران نیز فروش بسیار خوبی...

15 بهمن 1401

اولین رسانه برای فراوری محتوا سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت

دیجیاتو نوشت: با اعلام خبر استفاده بازفید از هوش مصنوعی، ارزش سهام این شرکت در یک روز 150 درصد رشد کرد.

10 بهمن 1401

برگزاری پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک به تعویق افتاد

تاریخ برگزاری پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک از تاریخ یکم بهمن به هفته پایانی بهمن ماه تغییر یافت.

4 بهمن 1401

مراقبت، معنایی در سیستم بهداشت ما ندارد

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هدف اصلی معاونت پرستاری ارائه مراقبت های با کیفیت و مقرون به صرفه به همه مردم است. می گوید: امر مراقبت در نظام سلامت ما حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است.

20 دی 1401

افزونه تازه توییتر حاشیه ساز شد ، تشدید جنگ کاربران اندروید و ios در شبکه های اجتماعی

جدیدترین افزونه توییتر باعث جنجالهای مجازی شده است. چرا که اکنون کاربران اندروید و ios می توانند متوجه شوند طرف مقابل از چه سیستم عاملی استفاده می کند.

4 دی 1401

تغییراتی مهیج در به روزرسانی وان پلاس 6 و 6T نسخه بتا ، از بهبود اعلان های آب و هوا تا ارتقاء رابط کاربری

گوشی های وان پلاس 6 و 6T به روزرسانی نو نسخه بتا موسوم به OxygenOS Open Beta را دریافت نموده اند که شامل تغییراتی چشمگیر است.

27 آذر 1401

این صبحانه ها سطح هوشیاری را بالا می برد

اختلال هوشیاری بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب و در طول روز می تواند بر عملکرد شناختی و حرکتی تاثیر منفی بگذارد و خطر آفرین باشد.

20 آذر 1401

پدیده جت لگ چیست و چطور می توان آن را مدیریت کرد؟

پدیده جت لگ (Jet lag) زمانی رخ می دهد که ساعت طبیعی بدن که ریتم سیرکادین نام دارد، به علت مسافرت به یک منطقه زمانی دیگر دچار اختلال گردد. این اختلال موقتی خواب می تواند بر اندازه انرژی بدن فرد و بعلاوه اندازه هوشیاری اش تاثیر منفی بگذارد. در این مطلب ضمن معرفی...

2 آذر 1401

عکس ، حضور تی رکس 68 میلیون ساله در حراجی هنگ کنگ

همشهری آنلاین نوشت: اسکلت غول پیکر 4.57 متری تی رکس (گونه ای از دایناسورهای گوشتخوار) با وزن بیش از 1360 کیلوگرم که در ایالات متحده کشف شده، قرار است برای فروش در حراجی هنگ کنگ در معرض نمایش قرار گیرد.

8 آبان 1401

اشتراک گذاری و پیاده سازی ایده های برتر

شهردار تهران گفت: تحول چهارم در حوزه فناوری باید رقم بخورد و شهر را بر مدار نیاز شهروندان بر پایه فناوری تبدیل به یک شهر هوشمند کند.

5 آبان 1401

فراوری قفلی که با آیفون و ساعت اپل باز و بسته می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، قفل یادشده که لول لاک پلاس نام دارد اولین قفل درب منزل است که اپل خود فراوری نموده و در فروشگاه های اپل استور به فروش می رساند.

1 آبان 1401
تعداد: (159)