دانشمندان کیفیت اولین تصویر گرفته شده از یک سیاه چاله را با یادگیری ماشینی بهبود دادند

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، محققان با استفاده از یادگیری ماشینی پیروز شدند تا اولین تصویری که از یک سیاه چاله منتشر شده بود و در مرکز کهکشان مسیه 87 و فاصله بیش از 53 میلیون سال نوری زمین واقع شده است را واضح تر نمایند.

دانشمندان کیفیت اولین تصویر گرفته شده از یک سیاه چاله را با یادگیری ماشینی بهبود دادند

تصویر اصلی این سیاه چاله در سال 2017 به وسیله تلسکوپ افق رویداد (EHT) گرفته شده بود و اکنون با روشی تحت عنوان PRIMO واضح تر شده است.

محققان با استفاده از یادگیری ماشینی پیروز شدند تا اولین تصویری که از یک سیاه چاله منتشر شده بود و در مرکز کهکشان مسیه 87 و فاصله بیش از 53 میلیون سال نوری زمین واقع شده است را واضح تر نمایند.

تصویر اصلی این سیاه چاله در سال 2017 به وسیله تلسکوپ افق رویداد (EHT) گرفته شد. همانطور که NPR در گزارش خود توصیف می نماید، تصویر اولیه شبیه یک دونات مبهم است، اما محققان اکنون از روش نوی به نام PRIMO برای بازسازی دقیق تصویر استفاده نموده اند.

PRIMO یک الگوریتم نو مبتنی بر یادگیری فرهنگ لغت است که با آموزش به وسیله شبیه سازی های فراوریشده از بیش از 30 هزار سیاه چاله می تواند تصاویر را حتی با وجود پوشش پراکنده بازیابی کند. به عبارت دیگر، در این روش از داده های یادگیری ماشینی مبتنی بر اطلاعاتی که در خصوص قوانین فیزیکی دنیا (و به طور خاص سیاه چاله ها) داریم استفاده می گردد تا از تصویر خام گرفته شده در سال 2017 عکسی زیباتر و دقیق تر فراوری کند.

بهبود اولین تصویر گرفته شده از سیاه چاله

لیا مدیروس، اخترفیزیکدان مؤسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون، نیوجرسی و نویسنده این مقاله به NPR می گوید:

کاری که ما واقعاً انجام می دهیم این است که همبستگی بین بخش های مختلف تصویر را یاد می گیریم و ما این کار را با تجزیه وتحلیل ده ها هزار تصویر با وضوح بالا که از شبیه سازی ها ایجاد شده اند، انجام می دهیم. اگر تصویری دارید، پیکسل های نزدیک به هر پیکسلی کاملاً نامرتبط نیستند. اینطور نیست که هر پیکسل کار کاملاً مستقلی را انجام دهد.

محققان می گوی k د که تصویر نو با پیش بینی های آلبرت انیشتین مطابقت دارد. بااین وجود، آن ها انتظار دارند که تحقیقات بیشتر در زمینه یادگیری ماشینی و سخت افزار تلسکوپ منجر به بازبینی های بیشتری گردد. مدیروس در این زمینه گفت:

در 20 سال آینده، این تصویر ممکن است تصویری نباشد که من امروز به شما نشان می دهم. ممکن است بهتر گردد.

سیاه چاله ها منطقه ها مرموز و عجیبی از فضا هستند که به علت قوی بودن جاذبه، هیچ چیز نمی تواند از آن ها فرار کند. این نقاط مرموز زمانی تشکیل می شوند که ستارگان درحال مرگ با وجود نیروی جاذبه ای که دارند روی خود فرو می ریزند.

درواقع، جرم ستاره در فضای کوچکی فشرده می گردد. بعلاوه مرز بین سیاه چاله و جرم اطراف آن افق رویداد نامیده می گردد، نقطه ای که اگر هر چیزی (اعم از نور یا هر ماده ای) از آن عبور کند، باز نخواهد گشت.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "دانشمندان کیفیت اولین تصویر گرفته شده از یک سیاه چاله را با یادگیری ماشینی بهبود دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان کیفیت اولین تصویر گرفته شده از یک سیاه چاله را با یادگیری ماشینی بهبود دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید