چرا پس از کار، بیش از حد احساس خستگی می کنید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، این که بعد از گذراندن یک روز کاری، احساس خستگی کنید، کاملا طبیعی است. به هر حال، ساعت های طولانی سر پا ایستادن و یا حتی نشستن پشت میز، توان انسان را تحلیل می برد و فرد نیاز به تجدید قوا دارد.

چرا پس از کار، بیش از حد احساس خستگی می کنید

برخی از افراد، بعد از گذراندن یک روز کاری، به قدری خسته اند که عملا توانایی انجام هیچ کار دیگری را ندارند و شاید ترجیح دهند که به جای شام خوردن، زودتر بخوابند! فکر می کنید علت یا دلایل این موضوع چیست و چرا برخی افراد بعد از کار، خیلی خسته ترهستند؟ در این مطلب از وبلاگ تالار پذیرایی، به سوال علت احساس خستگی بعد از کار پاسخ می دهیم.

علت احساس خستگی چیست؟

شما بیش از حد از صفحه مانیتور کامپیوتر خود استفاده می کنید

می توانید برای یک دقیقه، چشم های خود را ببندید و یا هر 20 دقیقه یک بار، به نقاطی دورتر از صفحه مانیتور، نگاه کنید. این کارها فشار وارد بر ماهیچه های چشم را کم می نماید. به علاوه، مغز شما هم اندکی فرصت استراحت پیدا می نماید.

شما از فشار تعاملات شخصی خسته شده اید

اگر تعاملات کاری انرژی شما را می گیرند، شاید بهتر باشد که کمی آن ها را محدودتر کنید. مثلا موقع صرف صبحانه در شرکت و وقتی آشپزخانه خالی است، به جای پیوستن به جمع، بلند شوید و برای خود، چای یا قهوه درست کنید.

شغل پر استرسی دارید

شرایط کاری خود را در نظر بگیرید و ببینید چه راه هایی برای کاهش استرس در هنگام کار پیدا می کنید. ممکن است خوردن یک غذای سالم، یا کمی استراحت و یا گوش دادن به یک موسیقی آرام بخش، موثر باشند.

شغل شما جنبه فیزیکی دارد

حتما قبل از آغاز کار، یک غذای مقوی و مغذی بخورید. در ساعات استراحت بین کار هم از خوردن میان وعده های انرژی زا مثل میوه ها یا آجیل غافل نشوید.

به میزان کافی از مغز خود استفاده نمی کنید و خسته شده اید

گاهی اوقات مغز ما از عدم استفاده خسته می گردد. در این حالت، یا به علت عدم تحریک، به خواب آلودگی عادت می نماید و یا احساس خستگی روانی می کنیم، چون مغز ما سیگنال های خستگی، سرخوردگی و عصبانیت را دریافت می نماید.

برنامه ریزی داشته باشید. شاید این جمله خیلی کلیشه ای و تکراری باشد، اما در عمل، نتایج شگفت انگیزی در پی دارد. به این ترتیب شما با بازدهی بیشتر، احساس خستگی کمتری خواهید داشت.

به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارید

خوردن یک صبحانه مقوی را از اولویت های خود قرار دهید. اگر هنگام صبح وقت کافی ندارید، می توانید غذای خود را از شب قبل آماده کنید. مثلا جوی دو سر یک صبحانه مقوی و آسان است، شاید هم ترجیح دهید از ترکیب چند میوه مختلف بهره ببرید، به هر حال برنامه تعیینی برای صرف صبحانه داشته باشید.

شرایط قرارگیری شما باعث خواب آلودگی تان می گردد

سعی کنید روی حالت بدن خود کار کنید! حتی در صورت احتیاج می توانید زنگ هشداری را روی تلفن خود تنظیم نموده و این موضوع را پیوسته به خود یاد آوری کنید. اطلاعات خود را در زمینه طرز نشستن و ایستادن صحیح بالا ببرید.

شما به میزان کافی استراحت نمی کنید

در فواصل زمانی تعیین، زنگ هشدار تلفن خود را تعریف کنید و هر بار به خودتان 5 دقیقه زمان بدهید تا تجدید قوا کنید و کمی نفس بکشید. پاهای خود را دراز کنید و نفس های عمیق بکشید.

به میزان کافی آب نمی نوشید

یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و در فواصل منظم در طول روز و حین کار، آب بنوشید. اگر فراموش می کنید، می توانید از زنگ هشدار گوشی خود بهره ببرید یا به هر حال یک برنامه برای یادآوری و پیگیری این موضوع داشته باشید.

شما به علت دریافت قند و کافئین اضافی، دچار افت شدید انرژی می شوید

سعی کنید سطح متعادل قند و کافئین را در طول روز (به ویژه بعد از ظهر) حفظ کنید. یک ناهار سبک تر میل کنید تا خیلی سیر و خواب آلود نشوید! اگر نگران اضافه وزن خود هستید مطلب چگونه جلوی تشکیل چربی در بدن را بگیریم؟ را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام درد قفسه سینه را باید جدی بگیرید؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا پس از کار، بیش از حد احساس خستگی می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پس از کار، بیش از حد احساس خستگی می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید