تامین انرژی در قایق های تفریحی لوکس خورشیدی

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به قایق خورشیدی انداخته و در رابطه با این قایق ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، امروزه در حوزه گردشگری و تفریحی شاهد تلفیق این صنعت با علم و تکنولوژی هستیم و همین مسئله باعث شده تا شاهد ایجاد وسایل عجیب و هیجان انگیزی در اقصی نقاط جهان باشیم. پس با ما همراه باشید تا شما را با قایق تفریحی خورشیدی آشنا نموده و در رابطه با این قایق ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

تامین انرژی در قایق های تفریحی لوکس خورشیدی

قایق خورشیدی چیست؟

در بخش اول پیش از آن که بخواهیم شما را با بعضی از مهم ترین قایق های خورشیدی در دنیا آشنا کنیم، باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که این قایق ها به دسته از قایق ها گفته می گردد که از انرژی خورشید به منظور تامین انرژی آن و حرکت در دریا استفاده می گردد.

به علت استفاده از انرژی خورشیدی این دسته از قایق ها می توانند با کمترین آلودگی و بهینگی فوق العاده ای اقدام به حرکت در آب های مختلف نموده و از این طریق، به نقاط مختلف دنیا سفر نمایند.

موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی انرژی خورشیدی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین علت است که امروزه شاهد آن هستیم که کوشش های بسیار زیادی برای استفاده از انرژی های پاک، بخصوص انرژی خورشیدی در اقصی نقاط دنیا انجام می گردد. به همین دلیل در صنعت کشتی رانی نیز شاهد به وجود آمدن قایق های خورشیدی مختلفی هستیم که با استفاده از انرژی های پاک حرکت می نمایند.

اولین قایق تفریحی خورشیدی دنیا

به علت آن که صنعت ساخت قایق خورشیدی تاریخچه طولانی نداشته و در اقصی نقاط دنیا شاهد سعی و کوشش شرکت های مختلفی در حوزه فراوری این دسته از قایق ها هستیم، به همین علت نمی توان گفت که اولین قایق تفریحی خورشیدی دنیا متعلق به کدام کشور است، چرا که به صورت همزمان کشورهای مختلفی اقدام به ایجاد قایق های لوکس خورشیدی نموده اند.

مسئله مهمی که در این بین باید به آن توجه داشته باشید این است که قایق های خورشیدی در سال های آینده به عنوان یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین وسایل حمل و نقل دریایی به حساب می آیند، چرا که کمترین آلودگی را داشته و همین مسئله باعث می گردد تا بدون مشکل و به برترین شکل ممکن بتوان از این قایق ها استفاده نمود و اقدام به حمل و نقل دریایی کرد.

بزرگترین قایـق خورشیدی دنیا

پس از آن که نگاهی به قایق های خورشیدی انداخته و در خصوص آن ها توضیحاتی را به شما ارائه کردیم، حال بهتر است تا در رابطه با بزرگترین قایق خورشیدی در دنیا توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. این قایق که Turanor Planet Solar نام دارد. به عنوان بزرگترین قایق خورشیدی در دنیا حساب می گردد که ساخت آن در آلمان اجرا شده و در 31 مارس 2010 به آب انداخته شد.

نکته جالبی که در رابطه با این قایق خورشیدی به آن توجه داشته باشید این است که پس از گذشت دو سال این قایق در ماه مه سال 2012 توانست تبدیل به اولین قایق خورشیدی در دنیا گردد که سفری به دور دنیا را ثبت می نماید.

ویژگی های قایق خورشیدی Turanor Planet Solar

پس از آنالیز این مسئله اگر بخواهیم تا در رابطه با ویژگی های این قایق توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که این قایق خورشیدی 31 متر طول داشته و 15 متر عرض دارد، بعلاوه ارتفاع آن 6 متر است.

در این بین مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید که مهم ترین بخش در یک قایق خورشیدی، پنل های آن است که بر روی آن قرار می گیرد و به تامین انرژی قایق یاری می نماید.

به همین دلیل در قایق خورشیدی Turanor Planet Solar شاهد 537 مترمربع پنل هستیم که باعث می گردد تا به وسیله این پنل ها انرژی قایق به وسیله نور خورشید تامین شده و بتوانند به برترین شکل ممکن اقدام به حرکت در دریا کنید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این قایق به نحوی ساخته شده که سرعت آن 26 کیلومتر بر ساعت است.

بعلاوه باید به این موضوع اشاره کنیم که ظرفیت این قایق خورشیدی 40 نفر است و از آن جایی که این قایق تفریحی است، تنها افراد محدودی می توانند در آن سوار شده و اقدام به سفر با استفاده از این قایق نمایند.

سفر به دور دنیا با قایق خورشیدی

پس از این که قایق خورشیدی Turanor PlanetSolar به وجود آمد شاهد اتفاق هیجان انگیزی در رابطه با این قایق بودیم. به منظور آنالیز این مسئله باید گفت که این قایق در 27 سپتامبر 2010 حرکت خود را از موناکو در فرانسه شروع کرد و هدف آن این بود که یک سفر به دور دنیا داشته باشد و تنها با استفاده از نور خورشید بتواند این فرآیند بسیار مهم را انجام دهد.

خدمه این قایق در سفر به دور دنیا که 6 نفر بودند، در نهایت توانستند با استفاده از این قایق در 584 روز دور دنیا سفر نموده و در نهایت به موناکو بازگردند.

البته انتظار این بود که این قایق بتواند در مدت زمان کوتاه تری به دور دنیا سفر کند چرا که قایق Turanor PlanetSolar به مدت دو هفته در یک بندر در آسیا به علت مسائل فنی معطل شد و همین مسئله باعث شد تا مدت زمان این سفر 14 روز طولانی تر گردد. با این حال باز هم این قایق تفریحی توانست یک رکورد فوق العاده را به ثبت برساند.

آینده قایق های تفریحی خورشیدی

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای شما مطرح گردد، این است که آینده قایق های خورشیدی چگونه است. به منظور پاسخ به این سوال باید بگویم که انتظار می رود تا در آینده ای نه چندان دور شاهد فراوری قایق های خورشیدی بیشتری در اقصی نقاط دنیا باشیم و افراد بتوانند سفرهای فوق العاده سریعی را با استفاده از این قایق ها تجربه نمایند.

مسئله مهم این است که این قایق ها به علت آلودگی کمی که برای محیط زیست دارند، می توانند به حفظ آن یاری نموده و با استفاده از انرژی پاک خورشیدی به راحتی اقدام به حمل و نقل و انجام سفرهای دریایی نمایند.

انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور شاهد فراوری عایق های خورشیدی بزرگتری نیز باشیم که بتوانند در اقیانوس ها سفر نمایند.

منبع: الی گشت

به "تامین انرژی در قایق های تفریحی لوکس خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین انرژی در قایق های تفریحی لوکس خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید