فرهنگ و هنر

رونمایی هدفون اختصاصی اپل، عکس

زومیت نوشت: شرکت بیتس که به اپل تعلق دارد، با همکاری یکی از برندهای لباس هدفون جدیدش را رونمایی کرد.

21 آذر 1402

یادگیری شمارش اعداد به یاری میمون های جنگل

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، از مسائل أموزشی مهم و کاربردی برای بچه ها قبل آغاز مدرسه، آموزش اعداد و شمردن آنهاست؛ مسئله ای که اگر به درستی روی آن کار گردد بر یادگیری کودک در مقاطع بعدی و به خصوص درس ریاضی تأثیرگذار خواهد بود. ریاضی برای بیشتر افراد...

11 شهریور 1402

تفال به حافظ امروز چهارشنبه 7 تیر ماه 1402، آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

7 تیر 1402

حسینی: مقابل سپاهان اتفاقاتی افتاد که شرم آور بود

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: بروید دوست گواردیولا را هم برای تیمتان بیاورید، اما جوانمردانه و فوتبالی بازی کنید.

23 اردیبهشت 1402

آخرین خبر از جراحی بازیگر مطرح در بیمارستان ، برایم دعا کنید

محمد فیلی ـ هنرمند پیشکسوت کشورمان ـ که مدتی است در بیمارستان بستری است، گفت: امروز به امید خدا جراحی می شوم. از مردمی که عاشقانه دوستشان دارم می خواهم برایم دعا نمایند.

9 اردیبهشت 1402

برگزاری کنسرت در یزد و مشهد آزاد شد

ایسنا نوشت: باوجود مخالفت هایی که همیشه برای برگزاری کنسرت در یزد وجود داشته است که در همین نوروز اخیر هم نمود یافت، پرواز همای که خود اخیرا با حواشی رو به رو بوده است، آدینه هشتم اردیبهشت در سالن تربیت معلم این شهر در دو سانس 19:30 و 22:30 به روی صحنه می رود.

30 فروردین 1402

اسامی پربازدیدترین اماکن تاریخی اعلام شد

علی دارابی گفت: بیش از 2 میلیون نفر از 28 اسفند تا دوم فروردین ماه 1402 از بناهای تاریخی، موزه ها و پایگاه های میراث ملی و جهانی بازدید نموده اند و استان های فارس، اصفهان و تهران به ترتیب مقاصد نخست بازدیدکنندگان بوده اند.

4 فروردین 1402

کالری تخم مرغ چقدر است؟ ، آنالیز کالری حالت های مختلف پخت

تخم مرغ یک غذای فوق العاده است که می توان هم آن را به صورت ساده آب پز کرد هم با آن انواع املت و کوکو و کلی غذاهای متنوع دیگر تهیه کرد. به طور کلی می توان گفت روش های زیادی برای مصرف تخم مرغ وجود دارد که بسته به ذائقه شما می تواند کاملا متفاوت باشد. بنابراین...

27 اسفند 1401

ملاقات وزیر میراث فرهنگی کشور با چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ملاقات وزیر میراث فرهنگی کشور با چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت.

17 اسفند 1401

خرید 39 مدل چراغ مطالعه ایکیا باکیفیت و شیک

خواندن کتاب در تاریکی می تواند آسیب دائمی به چشم شما وارد کند، اما می تواند منجر به اثرات کوتاه مدتی گردد که کاملاً قابل اجتناب هستند ؛ مانند سردرد و خستگی چشم. با در نظر گرفتن این موضوع ، در اینجا چند نکته برای استفاده از چراغ مطالعه ایکیا وجود دارد که...

10 اسفند 1401

عنوان غیرمنتظره و ناخوشایند برای کریستیانو رونالدو

به گزارش اسپورت24، در دنیای سینما ضد جایزه تمشک طلایی برای بدترین اثر سینمایی سال وجود دارد. اگر این جایزه در فوتبال وجود داشت قطعا در انتها سال 2022 کریستیانو رونالدو آن را می گرفت.

1 اسفند 1401

ضربه دیرهنگام اما به موقع هوک

فیلم سینمایی هوک با روایتی آرام آغاز می نماید، دو شوک در ابتدا و وسط فیلم به مخاطب وارد می نماید، در نهایت با انتهای هیجان انگیز سعی می نماید استرسی که در طول فیلم به مخاطب نداده، در انتها جبران کند. انتها زیبای فیلم، مخاطب را با لبخندی رضایت آمیز بدرقه...

22 بهمن 1401

بلایی که ابرتورم بر سر پول ملی ما آورده است، مردم تا کی باید تاوان سیاست های تورم زای دولت ها را بدهند

غلامرضا کیامهر طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: ابرتورم یعنی وقتی ارزش اسمی و ذاتی سکه های رایج مملکت به بیش از 20 برابر ارزش اعتباری درشت ترین اسکناس های رایج همان مملکت افزایش پیدا می نماید و ادامه ضرب کوچک ترین سکه ها هم برای دولت صرفه مالی ندارد،...

18 بهمن 1401

10 ویژگی ورق کامپوزیت که آن را برترین گزینه برای نمای ساختمان می نماید

ورق کامپوزیت، پنل مسطحی است که از سه لایه تشکیل شده که دو لایه بیرونی آن از جنس آلومینیوم بوده و ضخامت آن 3 تا 0.5 میلیمتر است و لایه مرکزی که معمولا از جنس پلی اتیلن و پلی یورتان است دارای ضخامت3 الی 5 میلیمتر است.

25 دی 1401

گنبد جهانگیر، جاذبه ای زیبا که گریان است

طبق گفته لیلا خسروی، سرپرست برنامه حدس برای مشخص عرصه و پیشنهاد حریم محوطه گنبد جهانگیر، محوطه گنبد جهانگیر (بقایای بنا مربوط به دوره ساسانیان از دوران های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان ایوان، بین روستاهای سرتنگ علیا وسفلی واقع شده و این اثر در...

21 دی 1401

دستور تهیه آش شولی، کله گیپا، قیمه نخود و خورش به آلو؛ غذا های سنتی و خوشمزه استان یزد

اگر تا کنون سری به این استان تاریخی و کویری نزده اید و طعم غذا های متفاوت و لذیذشان را نچشیده اید، با ما همراه باشید تا با بعضی از غذا های معروف و پرطرفدار استان یزد آشنا شوید.

10 دی 1401

غذا با روکش طلا به جان فوتبالیست های برزیلی زهر شد!

خبرنگاران: جام جهانی 2022 قطر در کنار تمام حاشیه های فوتبالی که دارد، در مورد بریزوبپاش های فوتبالیست ها و سایر افراد مشهور حاضر در قطر هم کم حاشیه نبوده است؛ از جمله خوردن غذا با روکش طلا.

17 آذر 1401

رد پای استاد بهمنی و ناصر عبداللهی در شعر ماه من

یک کارشناس موسیقی گفت: خلق اثر ماه من از شعر استاد بهمنی آغاز شده و اگر خواننده دیگری این قطعه را می خواند، اثر حیف می شد.

11 آذر 1401

بیماری بیرون زدگی چشم چگونه به وجود می آید؟

در این خبر به مواردی پیرامون بیماری بیرون زدگی قرنیه چشم پرداخته ایم.

28 آبان 1401

بهره برداری از 7 کتابخانه در استان مرکزی در یک سال گذشته

از آبان ماه سال گذشته تا به امروز 7 کتابخانه در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است.

26 آبان 1401
تعداد: (166)