تمهیدات حمل ونقلی برای جام جهانی فوتبال ، چگونه باید به قطر سفر کرد؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، چند روز قبل از شروع جام جهانی، بلیت ایرلاین های ایران و قطر ایرویز در مسیرهای ایران - قطر قیمت گذاری می گردد و مسافران ایرانی جام جهانی می توانند بلیت خود را مقرون به صرفه تر از بسته های موجود خریداری نمایند. این چکیده اظهارات وزیر راه و شهرسازی بعد از دیدار با نخست وزیر و وزیر حمل ونقل قطر است.

تمهیدات حمل ونقلی برای جام جهانی فوتبال ، چگونه باید به قطر سفر کرد؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، فوتبال دوستان ایرانی هم مانند سایر کشورها می توانند با خرید بسته های گردشگری جام دنیای، به قطر سفر نمایند؛ اما وزارت راه و شهرسازی در ماه های اخیر رایزنی هایی برای همکاری های حمل ونقلی در ایام جام دنیای قطر انجام داده و قرار است سفرهای دریایی و هوایی میان ایران و قطر با مشوق های ویژه انجام گردد.

وزیر راه و شهرسازی بعد از سفر اخیر به قطر و گفت وگو با مقامات این کشور، از همه کسانی که قصد سفر به قطر و تماشای مسابقات جام دنیای را دارند، درخواست کرد تا بلیت هایی را که به صورت بسته های سفر با مبالغ 80 میلیون تومان و حتی بالاتر به فروش می رسد تهیه ننمایند و مؤکدا با این نرخ ها بلیت نخرند.

زمان اعلام قیمت بلیت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر 2 روزه خود به کشور قطر و دیدار با نخست وزیر و وزیر حمل ونقل این کشور، توافقات اجرا شده در خصوص جام دنیای 2022 را از دستاوردهای مهم این سفر برشمرد و گفت: در جلسه ای که با وزیر حمل ونقل برگزار گردید، توافق شد چند روز قبل از مسابقات جام دنیای قیمت بلیت هواپیمای ایران و قطر ایرویز قیمت گذاری و اعلام گردد.

رستم قاسمی به پایگاه خبری وزارت راه گفت با توافقات بسیار خوبی که با کشور قطر برای بلیت مقرون به صرفه اجرا شده است مردم 2 هفته قبل از مسابقات جام دنیای می توانند به وسیله سایتی که رسماً اعلام خواهد شد، بلیت مقرون به صرفه تهیه نمایند.

قاسمی بعلاوه با اشاره به توافقات اجرا شده برای انجام سفر هوایی از فرودگاه های کشور به دوحه اضافه کرد: از شهرهای ساحلی جنوبی بوشهر، بندرعباس، شیراز و کیش به دوحه پرواز انجام خواهد شد و با توجه به فراهم بودن امکانات رفاهی در استان های ساحلی جنوبی تماشاچیان می توانند صبح به قطر سفر نمایند و بعد از تماشای بازی به شهر خود بازگردند یا در هتل شهرهای شیراز، کیش و بوشهر استراحت نمایند.

وعده فراوانی و مقرون به صرفهی بلیت

در جریان برگزاری مسابقات جام دنیای فوتبال، فرودگاه بین المللی حمد به ازای لندینگ (فرود) هر هواپیمای مسافری حدود 10 هزار دلار دریافت می نماید که در توافق مقامات حمل ونقلی ایران و قطر مقرر شده این هزینه برای ایرلاین های ایرانی تقریباً حذف گردد و لندینگ هواپیماهای کشورمان رایگان باشد.

این اتفاق تا حدودی می تواند هزینه بلیت را کاهش دهد. از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی می گوید: تعداد زیادی پرواز برای مسابقات جام دنیای در نظر گرفته شده که از تعداد تماشاچی های احتمالی بیشتر است و محدودیتی در پرواز وجود ندارد؛ ازاین رو می توان انتظار داشت قیمت بلیت هواپیما در راستا ایران - قطر به واسطه بازار نسبتاً رقابتی نیز تا حدودی تعدیل گردد.

نکته قابل توجه این است که کشور کوچک قطر فقط 2 فرودگاه دارد؛ فرودگاه غیرتجاری الخور که عمدتاً میزبان جت های خصوصی است و فرودگاه بین المللی حمد که تمام پروازهای داخلی و خارجی قطر را پشتیبانی می نماید و به عنوان یکی از برترین فرودگاه های دنیا برای تأمین حجم ترافیک نامحدود و افزایش مداوم مسافران طراحی شده؛ اما باید دید در جریان برگزاری مسابقات جام دنیای، آیا در کنار پذیرش پروازهایی از اقصی نقاط دنیا، آیا حاضر است ترافیک ورودی نامحدود برای ایران در نظر بگیرد یا ایرلاین های ایرانی مجبورند بنا به تعداد محدود پروازهای تعریف شده، در این راستا فعالیت نمایند.

مسافرت دریایی از دیر تا الرویس

در کنار پروازهایی که قرار است علاقه مندان به فوتبال را از ایران به دوحه منتقل نمایند، دسترسی دریایی میان بنادر ایران و قطر نیز از مدت ها پیش بین 2 کشور توافق شده و قرار است شناورهای مسافربری در راستا بندر دیر - بندر الرویس فعالیت نمایند. حتی طبق قرارداد دولت های قطر و ترکیه و با همکاری ایران، قرار است بخشی از ارائه خدمات حمل ونقل به تیم های شرکت نماینده در جام دنیای نیز در قالب 350 ون مرسدس VIP از مرز بازرگان وارد ایران شوند و درنهایت به وسیله شناور رورو-پسنجر به قطر منتقل شوند.

اولین کاروان از این ون ها، هفته پیش وارد ایران شد و بخشی از افراد همراه این کاروان نیز 27 مهرماه از فرودگاه بین المللی شهدای لامرد به مقصد دوحه پرواز کردند. در این میان، طبق قوانین اداره بنادر و دریانوردی بوشهر، قطر پذیرفته است که جابجایی بار به وسیله بعضی شناورهای سنتی ایران نیز انجام گردد.

بعلاوه وزیر راه و شهرسازی می گوید: با قطری ها توافق شده در بندر الرویس، زمینی به نمایشگاه صنایع دستی ایران اختصاص پیدا کند که می تواند میزبان مسافران جام دنیای باشد.

سفرهای روزانه ترکیبی

یکی از سناریوهایی که برای مسافران ایرانی جام دنیای مطرح شده و هزینه آن می تواند نسبت به اقامت طولانی مدت در قطر تفاوت قابل توجهی داشته باشد، سفر روزانه و ترکیبی است؛ به این صورت که افراد برای تماشای یک مسابقه فوتبال، به وسیله پرواز ایرلاین های ایرانی یا قطر ایرویز وارد قطر شده و بعد از اتمام مسابقه به وسیله شناورهای مسافربری ایران یا پروازهای برگشت به شهرهای ساحلی کشورمان برگردند که حتی برای اقامت نیز هزینه هتل های آنها به مراتب از هتل های قطر کمتر است.

به عنوان مثال، در حال حاضر یک فروند شناور رورو-پسنجر (باری- مسافری) در بندر بوشهر وجود دارد که قرار است در ایام جام دنیای نیز در خدمت مسافران جام دنیای باشد. این شناور از ظرفیت 1350 صندلی، 581 تخت، 250 کابین، سالن ورزشی، سینما و 10 عرشه برخوردار است و بعلاوه می تواند 700 دستگاه خودروی سواری یا ترکیبی از 142 دستگاه خودروی سواری و 42 دستگاه کانتینر یخچالدار را حمل کند و در مجموع با ارائه خدمات در حد 5 ستاره به مسافران، می تواند یکی از گزینه های مجذوب کننده برای سفر به قطر یا برگشت از قطر به بوشهر باشد.

  • اینفوگرافیک | سفر به قطر برای تماشای بازی های جام دنیای برای ایرانی ها چقدر آب می خورد؟
  • سفر به قطر برای تماشای 3 بازی تیم ملی چقدر هزینه دارد؟ | سفر از تهران مقرون به صرفه تر است یا کیش؟
منبع: همشهری آنلاین

به "تمهیدات حمل ونقلی برای جام جهانی فوتبال ، چگونه باید به قطر سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات حمل ونقلی برای جام جهانی فوتبال ، چگونه باید به قطر سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید