یادگیری شمارش اعداد به یاری میمون های جنگل

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، از مسائل أموزشی مهم و کاربردی برای بچه ها قبل آغاز مدرسه، آموزش اعداد و شمردن آنهاست؛ مسئله ای که اگر به درستی روی آن کار گردد بر یادگیری کودک در مقاطع بعدی و به خصوص درس ریاضی تأثیرگذار خواهد بود. ریاضی برای بیشتر افراد معمولا از دو حالت خارج نیست؛ کسی که از آن اصلا خوشش نمی آید و به زور پای درس ریاضی می نشیند یا آن کسی که آنقدر این درس را را دوست دارد که حتی دنیا اطراف خودش را هم با زبان ریاضی درک می نماید.

یادگیری شمارش اعداد به یاری میمون های جنگل

آموزش اعداد به وسیله داستان یا شعر به فهم ساده آن به وسیله کودک یاری می نماید و او را در فرایند یادگیری درگیر می نماید. یکی از کتاب های کاربردی در این زمینه، کتاب میمون ها را بشمار نوشته مک بارنت با تصویرگری کوین کرنل و ترجمه آناهیتا حضرتی کیاوندی است. این اثر را انتشارات پرتقال منتشر نموده است.

در این کتاب ما قرار است همراه نویسنده به شمارش میمون ها بپردازیم؛ اما در ابتدای داستان برای ما معین می نماید که فعلا خبری از میمون ها نیست چون آنها از یک مار کبری ترسیده و فرار نموده اند. نویسنده با زبانی ساده و بدون آنکه بخواهد از کلمات پیچیده ای در داستان خودش استفاده کند، شمارش اعداد و شکل نوشتن آنها را به بچه ها زیر سن مدرسه و حتی آنهایی که بعد از کلاس اول هم هنوز آن را به خوبی یاد نگرفته اند، آموزش می دهد و یاری می نماید بچه ها همراه با داستانی که حیوانات نقش اصلی آن هستند، با اعداد آشنا شوند.

داستان مانند یک برنامه آموزشی کودک را همراه با خود به پیش می برد، از او سؤال می پرسد، او را در جریان روایت نگه می دارد و مشتاق می نماید تا حدس بزند در صفحه بعد برای رسیدن به میمون ها- که از اول داستان وعده آن داده شده- ما قرار است دیگر چه حیواناتی را که هر لحظه به تعدادشان اضافه می گردد ببینیم؟ در این زمینه توجه به ترتیب و توالی اعداد برای کودک معین می گردد.

تصاویر در داستان بسیار مجذوب نماینده و دلنشین هستند و در نگاه اول تصاویر بیش از متن جلب توجه می نماید. هر شخصیتی در داستان از نظر طراحی منحصربه فرد است و تکراری نیست. در کنار آن، طنزی هم در تصاویر به کار رفته که فارغ از متن داستان، جالب است.

پدرها و مادرها در خانه یا مربیان آموزشی می توانند با استفاده از روش استفاده شده در این کتاب، علاوه بر یاد دادن شمارش اعداد، با استفاده از وسایلی که در اختیار دارند محیطی آموزشی برای تمرین اعداد بچه ها فراهم نمایند.

کتاب میمون ها را بشمار افتخاراتی را نیز کسب نموده است از جمله: نامزد جایزه بچه ها مقطع ابتدایی Firefly در سال 2015، نامزد جایزه انتخاب گودریدز برای کتاب های مصور در سال 2013 و نامزد مدال خوانندگان کالیفرنیا برای دوره ابتدایی در سال 2016.

مک بارنت، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در حوزه ادبیات کودک است. او توانسته برای کتاب های تصویری خود جوایزی مانند کالدکات و برترین کتاب مصور نیویورک تایمز را به دست آورد. دوتا خفن، دوتا خفن، خفن تر می شوند، دوتا خفن تابستان خود را چطور گذراندند؟، بچه جاسوس 1 و 2، سبیل و یک راسو دنبالم افتاده سایر آثار بارنت هستند که به فارسی ترجمه شده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یادگیری شمارش اعداد به یاری میمون های جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری شمارش اعداد به یاری میمون های جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید