اخبار اقتصادی

آرامستان های ایرانیان در داغستان روسیه

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی با شناسایی آرامستان هایی به نام ایرانیان در جمهوری داغستان روسیه، در پژوهشی از چگونگی تشکیل این آرامستان ها سخن گفت.

27 اسفند 1402

راهنمای کامل تمیز کردن ماشین لباسشویی مثل یک حرفه ای

ماشین لباس شویی یک ابزار همه کاره در هر خانه ای است. نگهداری از این ابزار مفید و کاربردی اصولی دارد که یکی از آن ها تمیز کردن ماشین لباسشویی است. در این مقاله، روش های تمیز کردن این دستگاه و اهمیت آن را می خوانید.

9 بهمن 1402

سپاهان می تواند در بریکس کاپ شرکت کند؟

تیم فوتبال سپاهان به تورنمنت بین المللی بریکس کاپ دعوت شد.

20 شهریور 1402

قیمت روز ارز های مبادله ای، دلار ثابت ماند

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه 7 مرداد ماه) با ثبات نسبت به روز کاری قبل معادل 41 هزار و 278 تومان و قیمت حواله دلار 37 هزار و 525 تومان اعلام شد.

7 مرداد 1402

آخرین شرایط بازار مرغ و تخم مرغ ، هر کیلو مرغ و یک شانه تخم مرغ چند شد؟

رییس جهاد کشاورزی استان تهران از کاهش قیمت جوجه یکروزه اطلاع داد و گفت: انتظار می رود تمامی واحد های عرضه، گوشت مرغ را با قیمت های مصوب عرضه نمایند.

28 خرداد 1402

شرایط قیمت ها در بازار خودرو؛ از پراید، کوئیک، 206 و تارا تا جک و ریسپکت پرایم ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

شرایط قیمت خودرو با وجود اتمام تعطیلات آخر هفته، هنوز هم در مدار ثبات است و افزایش یا کاهش چشم گیری در بازار دیده نمی گردد. البته با توجه به شرایط ثبت نامی های سامانه یکپارچه، احتمال می رود که تغییراتی در بازار انجام پذیرد.

28 خرداد 1402

برگزاری کنسرت در یزد و مشهد آزاد شد

ایسنا نوشت: باوجود مخالفت هایی که همیشه برای برگزاری کنسرت در یزد وجود داشته است که در همین نوروز اخیر هم نمود یافت، پرواز همای که خود اخیرا با حواشی رو به رو بوده است، آدینه هشتم اردیبهشت در سالن تربیت معلم این شهر در دو سانس 19:30 و 22:30 به روی صحنه می رود.

30 فروردین 1402

نادرترین گونه مار؛ ماری که رنگ رنگدانه را ندیده!، عکس

آلبینوها توانایی فراوری رنگدانه رنگی در پوست، مو، پرها، پوسته ها یا چشمان خود را ندارند. حیوانات مبتلا به این حالت ظاهری سفید با چشمان قرمز یا صورتی دارند.

2 فروردین 1402

مشخصات فنی پژوپارس XUP، مدل نو به صرفه است یا همان قدیمی؟

پلتفرم پژوپارس و موتور XU7 سال هاست که روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفته است. حال این شرکت تصمیم گرفته نسخه آپگرید شده این موتور را با نام XUP عرضه کند.

25 بهمن 1401

بلایی که ابرتورم بر سر پول ملی ما آورده است، مردم تا کی باید تاوان سیاست های تورم زای دولت ها را بدهند

غلامرضا کیامهر طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: ابرتورم یعنی وقتی ارزش اسمی و ذاتی سکه های رایج مملکت به بیش از 20 برابر ارزش اعتباری درشت ترین اسکناس های رایج همان مملکت افزایش پیدا می نماید و ادامه ضرب کوچک ترین سکه ها هم برای دولت صرفه مالی ندارد،...

18 بهمن 1401

اولین رسانه برای فراوری محتوا سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت

دیجیاتو نوشت: با اعلام خبر استفاده بازفید از هوش مصنوعی، ارزش سهام این شرکت در یک روز 150 درصد رشد کرد.

10 بهمن 1401

کدام مسیر برای سفر از تهران به تبریز مناسب است؟

در این مطلب قصد داریم با هم به انتخاب مناسب ترین مسیر برای رفتن از تهران به تبریز بپردازیم. قطعا می دانید که مسیرهای زیادی برای سفر از یک شهر به شهر دیگر وجود دارد. از سفر زمینی گرفته که شامل اتوبوس و قطار و ماشین شخصی است تا سفر هوایی با هواپیما. در برنامه...

17 آبان 1401

عکس ، حضور تی رکس 68 میلیون ساله در حراجی هنگ کنگ

همشهری آنلاین نوشت: اسکلت غول پیکر 4.57 متری تی رکس (گونه ای از دایناسورهای گوشتخوار) با وزن بیش از 1360 کیلوگرم که در ایالات متحده کشف شده، قرار است برای فروش در حراجی هنگ کنگ در معرض نمایش قرار گیرد.

8 آبان 1401

سفر به روستاها با تهرانگرد

سری تازه برنامه تهرانگرد با هدف معرفی جاذبه های مالی و گردشگری روستا های تهران هر هفته آدینه ها ساعت 22 روی آنتن می رود.

5 آبان 1401

تمهیدات حمل ونقلی برای جام جهانی فوتبال ، چگونه باید به قطر سفر کرد؟

چند روز قبل از شروع جام جهانی، بلیت ایرلاین های ایران و قطر ایرویز در مسیرهای ایران - قطر قیمت گذاری می گردد و مسافران ایرانی جام جهانی می توانند بلیت خود را مقرون به صرفه تر از بسته های موجود خریداری نمایند. این چکیده اظهارات وزیر راه و شهرسازی بعد از...

2 آبان 1401

رتبه نخست ایران در تجارت خاویار گونه فیل ماهی

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران گفت: ایران رتبه نخست تجارت خاویار گونه بلوگا یا فیل ماهی را دارد.

26 مهر 1401

صدور افزون بر 21 هزار پروانه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان پیشتاز احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور است، گفت: تا به امروز افزون بر 21 هزار واحد اخذ پروانه پروژه نهضت ملی مسکن در این استان صادر شده است.

21 مهر 1401

بیمارستان ترومای کهریزک در انتظار حمایت دولت و خیران

تکمیل بیمارستان تروما (حوادث) بخش کهریزک شهرستان ری، نیازمند حمایت دولت و مشارکت خیران است.

28 شهریور 1401

بهترین هتل های ارزان هنگ کنگ Hong Kong

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره بهترین هتل های ارزان هنگ کنگ ، سخن خواهیم گفت.

18 شهریور 1401

خرید از محله چینی ها در قلب تهران

ایران به خودی خود محله چینی ها ندارد اما بهجت آباد برترین گزینه برای تعداد فزاینده ای از اتباع چینی است که اکنون تهران را خانه خود می خوانند؛ ولی این فقط غذای چینی نیست که مردمان این کشور را در این منطقه دور هم جمع نموده است، بلکه بهجت آباد ظاهری شبیه...

11 شهریور 1401
تعداد: (215)