خرید از محله چینی ها در قلب تهران

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، ایران به خودی خود محله چینی ها ندارد اما بهجت آباد برترین گزینه برای تعداد فزاینده ای از اتباع چینی است که اکنون تهران را خانه خود می خوانند؛ ولی این فقط غذای چینی نیست که مردمان این کشور را در این منطقه دور هم جمع نموده است، بلکه بهجت آباد ظاهری شبیه به بازارها و محله های چینی دارد. در این مقاله می خواهیم در خصوص محله چینی در تهران صحبت کنیم. با وبلاگ خبرنگاران همراه باشید.

خرید از محله چینی ها در قلب تهران

همه چیز دربارۀ محله چینی ها در تهران

اگر به غذاهای چینی، ژاپنی یا تایلندی علاقه دارید، بازار بهجت آباد در تهران مکان ایده آلی برای خرید این مواد غذایی است. بازار کوچک روستایی سرپوشیده در برترین بخش این منطقه، محل استقرار بیشتر برندهای بین المللی مواد غذایی است.

خرده فروشان این بازار برای توسعه رستوران های چینی و شرقی در سطح شهر و بعلاوه چندین هزار ژاپنی و دیگر شهروندان آسیای شرقی که در حال حاضر در تهران کار می نمایند، فعالیت دارند. اگر تهران محله چینی داشت، مطمئناً این بازار پاتوق آنها بود.

به طور کلی، تهران منطقه چینی ها ندارد اما به علت ارتباطات زیادی ایران با چین، احساس می گردد که در آینده نزدیک شاهد حضور چینی های بسیاری در تهران باشیم. این مهم از یک سو باعث قدرت گیری چینی ها در ایران و از سویی دیگر ممکن است باعث بهبود شرایط مالی کشور گردد.

عوامل ایجاد محله چینی ها

از هر جنبه ای که به این موضوع نگاه می گردد، مهمترین عامل در ایجاد محله چینی ها، احداث رستوران ها با فرهنگ چینی است. در بسیاری از کشورها دنیا، محله چینی ها با آغاز رستوران داری در آن کشور ایجاد شد و به این ترتیب، مردمان این کشور آسیایی به خاطر موقعیت های اجتماعی برتر، به این منطقه ها مهاجرت کردند.

در گذشته، چینی ها به عنوان کارگر به اقصی نقاط دنیا مهاجرت کردند و به این شکل توانستند محله خود را دایر نمایند. اکنون محله های چینی در دنیا به عنوان یک قطب گردشگری برای مردمان آن کشورها تلقی می شوند. بسیاری از مردم دوست دارند با فرهنگ و آداب و رسوم مردم چین آشنا شوند.

برای مثال، در لندن شاهد وجود یک محله چینی منحصر به فرد هستیم که به قطب گردشگری لندن تبدیل شده است. در این محله، چینی های بسیاری زندگی می نمایند و در روزهای مهم سال، مراسم منحصر به فردی را در این محله اجرا می نمایند. این محله برای خود لندنی ها نیز بسیار جالب و دیدنی است.

آینده محله چینی ها در تهران

همانطور که در بالا بیان شد، به علت روابط قوی ایران و چین، امکان ایجاد یک محله چینی در تهران وجود دارد. با اینکه ماهیت این رابطه تعیین نیست اما باید منتظر بازخورد مردم به این اتفاق بود. دقیقاً تعیین نیست که حضور چینی ها در تهران چه پیامدهای مثبت یا منفی برای مرکز خواهد داشت اما آنچه تعیین است، این می باشد که تهران جایی برای سوزن انداختن ندارد، چه برسد به اینکه آغوش خود را برای حضور خارجی باز کند.

منبع: الی گشت

به "خرید از محله چینی ها در قلب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید از محله چینی ها در قلب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید