نادرترین گونه مار؛ ماری که رنگ رنگدانه را ندیده!، عکس

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، آلبینوها توانایی فراوری رنگدانه رنگی در پوست، مو، پرها، پوسته ها یا چشمان خود را ندارند. حیوانات مبتلا به این حالت ظاهری سفید با چشمان قرمز یا صورتی دارند.

نادرترین گونه مار؛ ماری که رنگ رنگدانه را ندیده!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تالار پذیرایی، در حیات وحش، آلبینیسم یک اتفاق نادر در بدو تولد است که به وسیله یک ژن مغلوب ایجاد می گردد. نرخ آن در حیات وحش از 1 در 20000 تا 1 در میلیون تخمین زده می گردد. پوشش سفید، این حیوانات را بیشتر در معرض شکار قرار می دهد. آلبینوها بینایی ضعیفی دارند یا حتی ممکن است نابینا باشند. ترکیب این عوامل منجر به بقای کم آلبینوها می گردد و نسبت آنها را در جمعیت کاهش می دهد.

آلبینیسم جزئی در بعضی از حیوانات رخ می دهد و بسیار شایع تر از آلبینیسم واقعی است. در آهوهای دم سفید، گاهی اوقات به آن پیبالد می گویند که در آن خز آنها ظاهری لکه دار و سفید دارد، اما آنها فاقد چشم های صورتی هستند که در آلبینوها وجود دارد. گوزن پیبالد با فراوانی کمتر از 1 درصد در جمعیت های شکار شده رخ می دهد. بروز بیشتر ناهنجاری های فیزیکی برای گوزن پیبالد گزارش شده است.

اگرچه در طبیعت نادر است، حیوانات آلبینو در همه جا از آسمان تا دریا مشاهده شده اند. این موجودات منحصربه فرد رنگدانه ها را به طور جزئی یا کامل از دست می دهند، به همین علت رنگ پوست آنها در مقایسه با سایر اعضای گونه شان کم رنگ است. اگرچه تولد یک حیوان آلبینو در بعضی فرهنگ ها یک رویداد مقدس یا مبارک تلقی می گردد، تحقیقات نشان می دهد که بعضی از حیوانات آلبینو در طبیعت مشکل دارند.

در مارها، فقدان نسبی رنگدانه بیشتر از آلبینیسم مطلق است. برای مارهایی که معمولاً رنگ های طرح دار دارند، به صورت آبی کم رنگ، هلویی یا زرد دیده می شوند. در این موارد، جهش ژنتیکی در انتقال ملانین و رنگدانه وجود داشته است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "نادرترین گونه مار؛ ماری که رنگ رنگدانه را ندیده!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نادرترین گونه مار؛ ماری که رنگ رنگدانه را ندیده!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید