با جوجه کشی پرندگان در منزل کسب عایدی کنید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، در شرایط فعلی مالی کشورمان بسیاری از افرادی که اعتقاد دارند باید فارغ از هر شرایطی همچنان تلاشگر باشند و به راهکارهای نو درآمدزائی فکر نمایند، کم نیستند.

با جوجه کشی پرندگان در منزل کسب عایدی کنید

اگر شما هم عضو این گروه هستید، باید در پی راهکارهای جدیدی باشید که علاوه بر عایدیزائی، ریسک کمی هم داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های یک کسب و کار مناسب برای این گروه، حرفه ای است که بتوان در ابتدا با یک هزینه اندک راه اندازی گردد. یکی از کسب و کارهای پیروز در این گروه که به ویژه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، جوجه کشی پرندگان در منزل است. شاید در ابتدائی ترین فرم این کسب و کار شما هم شنیده باشید که بسیاری از علاقه مندان و دارندگان پرندگان زینتی و گران قیمت به تکثیر و جوجه کشی پرندگان خود مشغول شده اند. ما بعدها و در یک مقاله مجزا به این بخش از کسب و کارهای جوجه کشی پرندگان به صورت جامع خواهیم پرداخت. جوجه کشی پرندگان در منزل مزایای متعددی دارد که در انتهای این بخش به بعضی از مهمترین سر فصل ها و مزایای آن اشاره می نمائیم. اما برای شروع شما را با ویژگی های اصلی این کسب و کار آشنا می کنیم. اگر شما هم اخیرا در رابطه با جوجه کشی پرندگان و همین طور دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی جستجو نموده اید، شاهد رشد و توسعه این کسب و کار شده اید. ما در این مقاله کوشش داشته ایم با ساده ترین بیان شما را با این کسب و کار پر سود و نکات حیاتی آن بیشتر آشنا کنیم.

در ادامه به جوجه کشی سه گونه محبوب از پرندگان به صورت مختصر خواهیم پرداخت. این سه گونه شامل : جوجه کشی مرغ ، جوجه کشی بلدرچین و جوجه کشی بوقلمون می گردد. به شما توصیه می کنیم اگر در پی یک کسب و کار پرعایدی با هزینه های راه اندازی تقریبا اندک هستید، حتما ادامه این مقاله را قبل از هر اقدامی مطالعه نمائید.

جوجه کشی مرغ:

فارغ از اینکه شما قصد جوجه کشی کدام گروه از پرندگان و یا ماکیان را دارید، به دو نکته اساسی باید توجه داشته باشید :

  • انتخاب تخم های نطفه دار با کیفیت؛ در غیر این صورت تنها زمان و بودجه خود را اتلاف نموده اید.
  • برخورداری از یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای دارای قطعات با کیفیت و البته گارانتی واقعی و پشتیبانی.

در رابطه با جوجه کشی مرغ در ابتدا همانطور که اشاره کردیم، حتما تخم های نطفه دار را از مراکز مجاز و مورد تائید تهیه نمائید. توجه داشته باشید تا زمان قرار دادن تخم های نطفه دار در دستگاه باید آنها را در محیطی خنک و تقریبا خشک نگهداری نمائید. اما هرگز تخم ها را در یخچال یا سردخانه قرار ندهید؛ زیرا باعث از دست رفتن نطفه ها خواهد شد. موضوع دیگری که باید بسیار به آن توجه داشته باشید این است که تقریبا تمامی مواد شیمیائی می توانند از پوسته تخم گذر نموده و باعث آسیب تماشا نطفه و در نتیجه کاهش کیفیت جوجه کشی نهائی شما گردند؛ پس از علامت گذاری تخم ها با هر نوع ماژیکی پرهیز نمائید.

جوجه کشی مرغ

به عنوان آخرین توصیه عمومی در این بخش هم خوب است بدانید که، اگر دستگاه جوجه کشی خود را برای اولین بار استفاده می کنید، از تعداد کمتری تخم جهت تست دستگاه استفاده نمائید و در 24 ساعت اولیه قرار دادن تخم ها در دستگاه جوجه کشی از ثبات عملکرد دستگاه بویژه در رابطه با فاکتورهای دما و رطوبت اطمینان حاصل نمائید. پایداری دستگاه در این فاکتورها یکی از اصلی ترین موارد در پیروزیت و یا شکست جوجه کشی مرغ شما خواهد بود.

جوجه کشی بلدرچین:

جوجه کشی بلدرچین هم بسیار لذت بخش و عایدیزا است. جوجه کشی از تخم بلدرچین همچون جوجه کشی سایر ماکیان دو مرحله دارد. به مرحله اول (ستر) و به مرحله دوم (هچر) می گویند. همین طور که از نام هر مرحله پیداست؛ تخم های بلدرچین در مرحله ستر در دمای 37.5 درجه و با رطوبت 60 درجه نگاه داری می شوند. (بویژه در خصوص تخم بلدرچین، توجه ویژه ای به رطوبت دستگاه داشته باشید.) مرحله دوم از روزهای 13 تا 17 شروع می گردد. در این سه روز هم با کنترل دما بر روی 37.2 و رطوبت 75 درصد (در صورت داشتن تخم هائی با نطفه سالم) قطعا هچ پیروزیت آمیز و جوجه های سالمی خواهید داشت.

در خصوص ثبات دمای دستگاه جوجه کشی نه تنها در رابطه با بلدرچین، بلکه اساسا در رابطه با جوجه کشی مرغ و بلدرچین در خانه یا سایر پرندگان بخاطر داشته باشید، حتما دمای استاندارد آن پرنده را رعایت نمائید. در موارد نادر، و در صورت بی اطلاعی از دمای دقیق، این موضوع را بدانید که، آسیب های تنظیم دمای بیشتر دستگاه بر روی تخم ها، بسیار بیشتر از تنظیم دمای دستگاه بر روی درجات پائین تر است.

جوجه کشی بلدرچین

جوجه کشی بوقلمون:

در جوجه کشی بوقلمون هم اصول تا حد بسیار زیادی، به سایر انواع جوجه کشی ها نزدیک است. برای جوجه کشی بوقلمون هم شما باید به دمای مورد احتیاج (37.5 درجه سانتی گراد) و بعلاوه تهویه و رطوبت دستگاه بسیار توجه کنید. همواره به خاطر داشته باشید، برای کاهش تلفات در روزهای اول پس از هچ و داشتن جوجه های کاملا سالم باید دمای و رطوبت اختصاصی برای هر پرنده را رعایت نمائید. البته که قطعا، شرط اصلی داشتن تخم هائی با نطفه سالم و با کیفیت است؛ این موضوع همواره در اولویت است. در ضمن در رابطه با تمامی ماکیان و به ویژه بوقلمون ها بخاطر داشته باشید، شیوه حمل تخم ها و نگهداری از آنها، یکی از عوامل اصلی در بالا بردن بهروری کسب و کار شما؛ با افزایش درصد هچ تخم ها و تکثیر جوجه های سالم است.

معرفی شرکت بلدرچین دماوند (سازنده انواع دستگاه جوجه کشی)

در حال حاضر اگر شما هم به فکر کسب عایدی به وسیله جوجه کشی پرندگان هستید اولین ابزار مورد احتیاج شما یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت است. شرکت بلدرچین دماوند به عنوان یکی از بزرگترین فراوری کنندگان دستگاه جوجه کشی در ایران با سابقه 20 ساله در فراوری انواع ماشین جوجه کشی خانگی و صنعتی انتخاب خوبی است. تمامی دستگاه های فراوریی شرکت دماوند دارای یک سال گارانتی واقعی و پنج سال خدمات پس از فروش هستند. در طول دوره جوجه کشی نیز مشاورین این شرکت به عنوان پشتیبان جوجه کشی در کنار شما حضور دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت بلدرچین دماوند و استعلام قیمت دستگاه های جوجه کشی می توانید با شماره شرکت حاصل فرمایید یا این که از وب سایت رسمی بلدرچین دماوند بازدید نمایید:

شماره تماس: 02177955451

وب سایت: https://dquail.com

سایت بلدرچین دماوند

منبع: فوت و فن

به "با جوجه کشی پرندگان در منزل کسب عایدی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جوجه کشی پرندگان در منزل کسب عایدی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید