سوء استفاده خودروسازان از قانون واردات خودرو، انتقال خط مونتاژ خودروهای چینی به کشور!

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان با بعضی کشورها مانند چین وارد مذاکره شده اند تا بتوانند خودروهایی را با رنج قیمت خودروهای فعلی البته با موضوع مونتاژ وارد کشور نمایند.

سوء استفاده خودروسازان از قانون واردات خودرو، انتقال خط مونتاژ خودروهای چینی به کشور!

جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار گروه سیاسی وبلاگ تالار پذیرایی، جزئیات قانون ساماندهی بازار خودرو اظهارکرد: هنوز آیین نامه اجرایی واردات خودرو از سوی وزارت صمت تدوین نشده است و لذا تعیین نیست که چه اندازه خودرو و با چه قیمتی قرار است به کشور وارد گردد. البته قرار بود این آیین نامه حدود دو هفته پیش از سوی دولت تدوین گردد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه نمود: اولویت اصلی ما تنظیم بازار خودرو است و باید واردات خودرو بر اساس احتیاج بازار انجام گردد؛ بعلاوه نگاه دیگری در وزارت صنعت به وجود آمده که البته نگاه درستی است، جلوگیری از واردات خودروهای لاکچری است چرا که خودرویی باید وارد کشور گردد که عامه مردم بتوانند از آن استفاده نمایند.

حسینی کیا ادامه داد: خدمات پس از فروش و انتقال دانش فنی نیز از دیگر اولویت هایی است که در قانون ساماندهی بازار خودرو در نظر گرفته شده است. باید گفت که قانون ساماندهی بازار خودرو، خودروسازان را به تکاپو انداخته است به طوری که با بعضی کشورها مانند چین وارد مذاکره شده اند تا بتوانند خودروهایی را با رنج قیمت خودروهای فعلی البته با موضوع مونتاژ وارد کشور نمایند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه نمود: درحال حاضر بعضی از خودروسازان در پی این هستند که خط مونتاژ خودروهای چینی را وارد کشور نمایند و فرآیند واردات را با استفاده از پلتفرم های موجود و با رنج قیمت خودروهای فعلی انجام دهند. در قانون ساماندهی بازار خودرو ذکر شده که واردات خودرو باید به ازای صادرات خودرو و قطعات، خدمات فنی صنایع نیروی محرکه و ارز با منشاء تعیین انجام گردد؛ اما متاسفانه بعضی از خودروسازان فارغ از این قانون در پی واردات خودرو هستند.

وی در انتها اظهار داشت: بنظر می رسد که بعد از تدوین آیین نامه واردات خودرو از سوی وزارت صمت و شروع واردات خودروهای قابل استفاده برای مردم، سایه خوبی بر روی قیمت خودرو بیفتد. هفته آینده کمیسیون صنایع مجلس جلسه خواهد داشت و موضوع تدوین آیین نامه نیز مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سوء استفاده خودروسازان از قانون واردات خودرو، انتقال خط مونتاژ خودروهای چینی به کشور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده خودروسازان از قانون واردات خودرو، انتقال خط مونتاژ خودروهای چینی به کشور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید