شیائومی از رشد 64 درصدی درآمد خود خبر داد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، طبق جدیدترین گزارش مالی شیائومی، این شرکت طی سه ماهه دوم 2021 توانسته درآمد 13.56 میلیارد دلاری کسب کند و سود به دست آمده در این مدت به 1.28 میلیارد دلار رسیده است. این یعنی درآمد شیائومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 64 درصدی روبه رو شده و سود دریافتی هم 80 درصد افزایش داشته است.

شیائومی از رشد 64 درصدی درآمد خود خبر داد

در این گزارش آمده که درآمد حاصل از فروش گوشی های هوشمند به 9.1 میلیارد دلار رسیده و در سه ماهه منتهی به ژوئن 52.9 میلیون گوشی راهی بازار کرده است. بر اساس گزارش شرکت کانالیس، در این مدت شیائومی توانسته با پشت سر گذاشتن اپل مقام دوم بازار جهانی موبایل را از آن خود کند. همچنین درآمد مربوط به گجت های هوشمند شیائومی و دیگر محصولات جانبی این شرکت با رشد 36 درصدی به 3.2 میلیارد دلار رسیده است.

تحریم های آمریکا علیه هواوی نقش مهمی در موفقیت های اخیر شیائومی ایفا کرده است. هواوی که روزی روزگاری دومین شرکت بازار موبایل بود، حالا نام آن حتی دیگر بین 5 شرکت بزرگ این بازار هم دیده نمی شود و فرایند نزولی آن همچنان ادامه داد.

کمی بعد از انتشار این گزارش، شیائومی از خرید استارت آپ فعال در حوزه اتومبیل های خودران خبر داد که ارزش این قرارداد به 77.3 میلیون دلار می رسد. همچنین شیائومی مدتی قبل اعلام کرد که طی 10 سال آینده 10 میلیارد دلار روی اتومبیل های برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

طی ماه های گذشته چندین شرکت چینی خبر ورود به صنعت اتومبیل های برقی را اعلام کرده اند. به نام مثال می توانیم به بایدو، بزرگ ترین موتور جست وجو در چین، اشاره کنیم که اعلام کرد با کمک شرکت خودروسازی Geely وارد این حوزه می شود. علی بابا و شرکت خودروسازی SAIC Motor هم قصد دارند اتومبیل های برقی تولید کنند.

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی از رشد 64 درصدی درآمد خود خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از رشد 64 درصدی درآمد خود خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید