سامسونگ با گلکسی تب S8 اولترا به جنگ آیپد پرو می رود

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، سامسونگ احتمالا اوایل سال آینده از تبلت های سری گلکسی تب S8 رونمایی خواهد کرد که به نظر می رسد این بار شرکت کره ای می خواهد مدلی را تحت نام گلکسی تب S8 اولترا به دو مدل استاندارد و پلاس اضافه کند تا بدین ترتیب با آیپد پرو اپل رقابت کند.

سامسونگ با گلکسی تب S8 اولترا به جنگ آیپد پرو می رود

سامسونگ در زمینه تولید تبلت عملکرد خوبی دارد منتها این شرکت به اندازه اپل در این بخش قدرتمند نبوده است و هیچوقت نتوانست عملکرد خوبی را که در زمینه فروش گوشی های هوشمند داشت، در فروش تبلت ها هم تجربه کند. با این حال محصولات این شرکت از لحاظ کیفیتی و امکانات بسیار خوب هستند و به نظر می رسد سری گلکسی تب S8 هم از این قاعده مستثنی نیستند.

اما برخلاف سال گذشته که سامسونگ تبلت های سری گلکسی تب S7 را در دو مدل استاندارد و پلاس راهی بازار کرد، این بار قصد دارد سه مدل تبلت را عرضه کند که یک مدل اولترا هم به جمع دو مدل کنونی اضافه خواهد شد. این یعنی درست سیاستی که در قبال پرچم دارهای سری گلکسی S در گوشی ها گرفته شده است، برای تبلت ها هم در پیش گرفته خواهد شد.

اپل اما با آیپد پروها، در زمینه تبلت های هوشمند در بازار فرمانروایی می کند و چند سالی است که رقیبی ندارد. اما سوال اینجاست که آیا گلکسی تب S8 اولترا آنقدری قدرتمند خواهد بود که بتواند آیپد پرو 2021 را به چالش بکشاند؟ با در نظر گرفتن برنامه هایی که سامسونگ برای محصولات قدرتمند خود دارد، می توان گفت بله؛ گلکسی تب S8 اولترا حداقل از لحاظ قدرت سخت افزاری چیزی کم نخواهد داشت چرا که ظاهرا اگزینوس 2200 با پردازشگر گرافیکی ساخت AMD به نام قلب تپنده در آن ایفای نقش خواهد کرد که گفته می شود حتی می تواند با تراشه فوق العاده M1 اپل هم رقابت کند که در حال حاضر در قدرتمندترین آیپدپروها مورد استفاده قرار گرفته است.

سایر مشخصات فنی این محصول هم بسیار خوب هستند که از جمله این موارد می توان به نمایشگر اشاره کرد. ناگفته پیدا بود اگر محصولی با پسوند اولترا و با برند سامسونگ راهی بازار شود، قطعا به بهترین نمایشگر یا به یکی از بهترین نمایشگرهای بازار مجهز خواهد شد. گلکسی تب S8 اولترا هم دقیقا یکی از همان محصولات است که اگر با بهترین نمایشگر راهی بازار نشود، قطعا یکی از بهترین نمایشگرها را در بین مدعیان در اختیار خواهد داشت. حتی سامسونگ می تواند با تجهیز گلکسی تب S8 اولترا به نمایشگری باکیفیت، مدل پلاس و استاندارد را به نمایشگرهای متوسطی مجهز کند تا زا لحاظ قیمتی، اندکی کاهش را ببینیم.

نکته ای که باید در رابطه با گلکسی تب S8 اولترا اضافه کنیم، مدلی با پردازنده اسنپدراگون 898 است. البته منبع این خبر مدعی شد که تبلت مورد انتظار سامسونگ در یک مدل آن هم با پردازنده قدرتمند کوالکام راهی بازار می شود که اگر چنین خبری درست باشد، یعنی سامسونگ هنوز برای پردازنده تبلت خود تصمیم قطعی نگرفته است. شاید هم شرکت همان تصمیمی را بگیرد که سال ها برای گوشی های پرچم دارش گرفته است؛ یعنی مدل مجهز به اسنپدراگون را به بازار آمریکا و چین و مدل مجهز به اگزینوس را به بازار اروپا و سایر نقاط جهان عرضه کند. اما خب این تنها حدس و گمان است و نمی توانیم در رابطه با صحت آن با قاطعیت صحبت کنیم.

اما سوا از این بحث، هر پردازنده ای که برای این محصول در نظر گرفته شود در جهانی اندروید قادر خواهد بود کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و شکی در این نیست چرا که هم اسنپدراگون 898 و هم اگزینوس 2200 پیشرفت خوبی به نسبت مدل های کنونی خود خواهند داشت و عملکرد آن ها فوق العاده خواهد بود. خصوصا اینکه گفته می شود سامسونگ می خواهد از 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی هم در کنار این پردازنده استفاده کند تا بدین ترتیب شاهد هیچگونه کاهش سرعتی نباشیم.

قدرتمندترین آیپد پرو در حال حاضر 12.9 اینچی است و در ساخت نمایشگر آن از فناوری فوق العاده تازه و پیشرفته ای mini-LED استفاده شده است. همچنین این تبلت در مدلی با 2 ترابایت حافظه داخلی هم در دسترس قرار گرفته است تا بدین ترتیب با یک لپ تاپ در اندازه کوچک طرف باشیم. این اندازه بسیار بزرگ است ولی به نظر می رسد سامسونگ نماینده خود را به نمایشگری با اندازه بزرگ تر راهی بازار کند چون طبق خبرها، شنیدیم اندازه نمایشگر گلکسی تب S8 اولترا تا حدودی از نمایشگر گلکسی تب S7 پلاس بزرگ تر خواهد بود که 12.4 اینچی است.

طبق شایعات و خبرهای مختلف، به نظر می رسد سامسونگ می خواهد نمایشگری 14.6 اینچی را برای گلکسی تب S8 اولترا در نظر بگیرد که رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد. به نام منبع تغذیه هم یک باتری 11500 میلی آمپر ساعتی ایفای نقش خواهد کرد. اگر چنین چیزی درست باشد، تبلت آینده سامسونگ به معنی واقعی کلمه یک لپ تاپ با نمایشگر لمسی و سیستم عامل اندروید خواهد بود.

اینطور که به نظر می رسد، این تبلت ها باید سال آینده و به همراه سری گلکسی S22 راهی بازار شوند منتها به نظر می رسد تعداد مدل اولترا در ابتدای عرضه کمتر از انتظار خواهد بود. حال دلیل این موضوع چیست مشخص نشده و باید منتظر بمانیم ببینیم چرا چنین ادعایی مطرح شده است.

فعلا در رابطه با گلکسی تب S8 اولترا خبر خاصی منتشر نشده است و تقریبا می توان گفت دومین بار است که درباره وجود چنین مدلی خبری می شنویم. اما با این حال گفته شده است قیمتی که سامسونگ برای آن در نظر خواهد گرفت، 1320 دلار خواهد بود که گران به نظر می رسد. اما برای تبلتی که قرار است با بهترین تبلت بازار رقابت کند و خود به یکی از بهترین های سال 2022 تبدیل شود، چنین قیمتی به نظر نمی رسد زیاد باشد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ با گلکسی تب S8 اولترا به جنگ آیپد پرو می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ با گلکسی تب S8 اولترا به جنگ آیپد پرو می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید