خبرنگاران دستاوردهای آموزش الکترونیکی بعد از سرانجام کرونا رها نشود

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، تهران- خبرنگاران- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی کشور از سیستم آموزش الکترونیکی پیشرفته در میان سایر کشورها برخوردار است و مطالبه همکاران دانشگاهی ادامه آموزش های الکترونیکی و حضوری به صورت ترکیبی است؛ این دستاورد حتی بعد از سرانجام شیوع ویروس کرونا نباید رها گردد.

خبرنگاران دستاوردهای آموزش الکترونیکی بعد از سرانجام کرونا رها نشود

علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ تالار پذیرایی، اضافه نمود: هم زمان با شیوع ویروس کرونا و امکان نداشتن حضور دانشجویان در دانشگاه ها، باید روشی برای ادامه آموزش ها انتخاب می شد که در بین روش های غیرحضوری به آموزش الکترونیکی رسیدیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه ها قبل از شیوع ویروس کرونا تجربه برگزاری آموزش الکترونیکی داشتند، گفت: بین 10 تا 12 دانشگاه خوب و عظیم کشور، 2 دهه آموزش الکترونیکی پشت سر گذاشته بودند و آمادگی برگزاری کلاس های مجازی را داشتند. البته بعضی دانشگاه های غیردولتی هم از قبل شیوه آموزش الکترونیکی داشتند؛ چرا که شیوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها غیرحضوری بود.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها با دستورالعمل ها و تشکیل کارگروه آموزش الکترونیکی در سطح وزارت علوم، کلاس های مجازی را از اسفند ماه 98 شروع کردند، اضافه نمود: در تعطیلات نوروز 99 بسیاری از همکاران در دانشگاه ها مشغول آموزش الکترونیکی بودند و نوروز استثنایی پشت سر گذاشتیم؛ چرا که درگیر فراوری محتوا یا تهیه زیرساخت های آموزش مجازی بودند.

خاکی صدیق ادامه داد: در خاتمه ترم دوم سال تحصیلی گذشته بیشتر آموزش ها به سمت الکترونیکی رفته بود، اما فراز و نشیب هایی هم داشتیم. چون اعضای هیأت علمی و دانشجویان با این روش آشنا نبودند؛ البته در تابستان بعضی از این کاستی ها جبران شد. در ترم اول سال تحصیلی جاری، دانشگاه ها با تجربه بهتری به سمت آموزش الکترونیکی حرکت کردند و نرم افزارها را شناخته بودند.

معاون وزیر علوم اصلی ترین چالش آموزش های مجازی را برگزاری مجازی دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانست و تاکید نمود: یکی از چالش های جدی آموزش های الکترونیکی دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی و در اختیار داشتن امکانات نرم افزاری برای آنلاین برگزار کردن این درس ها است. در این زمینه تعدادی از دانشگاه های خوب کشور دروس عملی و آزمایشگاهی را مجازی برگزار کردند و نتایج خوبی به دست آمد، اما تعداد این دانشگاه ها محدود است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با تشریح مسائل دروس مجازی و امتحانات خاتمه ترم، گفت: وزارت علوم با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره، از فروردین 99 اولین دستورالعمل های امتحانات خاتمه ترم را به دانشگاه ها ابلاغ کرد. حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، امتحانات دروس الکترونیکی به صورت مجازی برگزار می شد؛ چرا که امتحان صحیح تری است.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه آموزش ها نباید در کشور متوقف می شد و جهاد دانشگاهیان در این زمینه مانع از این اتفاق شد، گفت: آموزش عالی کشور از سیستم آموزشی الکترونیکی پیشرفته میان کشورهای دیگر برخوردار است و مطالبه همکاران دانشگاهی هم ادامه آموزش های الکترونیکی و حضوری به صورت ترکیبی است. این دستاورد حتی بعد از خاتمه شیوع ویروس کرونا نباید رها گردد.

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، سومین ترم کرونایی در قالب آموزش های الکترونیکی همچنان در دانشگاه ها جاری است و در نوروز 1400 کلاس های مجازی برگزار نمی گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دستاوردهای آموزش الکترونیکی بعد از سرانجام کرونا رها نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستاوردهای آموزش الکترونیکی بعد از سرانجام کرونا رها نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید