از سرگیری آموزش مجازی، دلیل اصلی کندی سرعت اینترنت است، برطرف مشکل تا یک ماه آینده

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: حداکثر تا یک ماه آینده با توسعه زیرساخت ها مشکل کندی سرعت اینترنت رفع می گردد.

از سرگیری آموزش مجازی، دلیل اصلی کندی سرعت اینترنت است، برطرف مشکل تا یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تالار پذیرایی، آقای حسین فلاح جوشقانی درباره علل کندی اینترنت به ویژه در روز های اخیر اضافه نمود: این موضوع در بعضی نقاط کشور و در بعضی ساعات وجود دارد که موجب نارضایتی مردم هم شده است و ما در آنالیز هایمان و بعلاوه در تماس های مردم با سامانه 195 این موضوع را دریافت نموده ایم.

وی گفت: به طور تعیین در ایام شیوع بیماری کرونا ما سالانه 5 درصد رشد ترافیک داریم که با شروع سال تحصیلی در مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها در هفته اول به شدت ترافیک افزایش یافت و موجب شد در بعضی ساعات اوج مصرف و در بعضی نقاط کشور مشکل کندی اینترنت را داشته باشیم.

آقای جوشقانی اضافه نمود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم کارگروهی ویژه تشکیل داد و بر اساس مأموریتی که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت داده شد، قرار است علاوه بر توسعه های لازم در شبکه زیرساخت همه نقاط دچار مشکل در اپراتور ها شناسایی گردد که در برنامه ای زمان بندی شده مسائل را رفع کنیم.

وی با اشاره به این که توسعه های زیرساختی دائم در اپراتور ها در حال اجرا است، گفت: ما در بعضی جا ها نیازمند تأمین تجهیزات هستیم و فکر می کنم حداکثر یک ماه آینده این مسائل رفع گردد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر مسئولان شرکت مخابرات، اپراتور ها و شرکت ارتباطات زیرساخت وعده نداده بودند که با شروع بازگشایی مدارس و با پهنای باندی که اجرا شده است مسئله ای پیش نخواهد آمد؟ اضافه نمود: آمادگی بوده است، اما بیش از حد پیش بینی مان مصرف اینترنت صورت گرفت و ما در ایام شیوع بیماری کرونا با افزایش 2 و نیم برابری مصرف اینترنت روبرو بوده ایم.

آقای جوشقانی گفت: البته برای تأمین تجهیزات هم مسائلی وجود دارد که کوشش اپراتورها، توسعه زیرساخت هاست و ما اختلال جدی در شبکه نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تالار پذیرایی به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه نمود: البته طرح های توسعه انجام می گردد و فقط قرار شد تسریع پیدا کند و ما این مشکل را فقط در بعضی نقاط کشور و در بعضی ساعات از جمله صبح ها و ساعت 22 به بعد داریم که با پیگیری روزانه وزیر ارتباطات و اقداماتی که ما موظف به انجام آن شده ایم، قول می دهیم مشکل به زودی رفع گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "از سرگیری آموزش مجازی، دلیل اصلی کندی سرعت اینترنت است، برطرف مشکل تا یک ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری آموزش مجازی، دلیل اصلی کندی سرعت اینترنت است، برطرف مشکل تا یک ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید