یافته های تازه درباره ضرر سیگار؛ سیگار به جای صبحانه؟!

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، سیگار کشیدن مهم نیست که در چه ساعتی از روز باشد، مسئله اصلی این است که هر زمانی که سیگار خود را روشن کنید به بدن خود آسیب می رسانید. اما اگر سیگار بخشی از برنامه های صبح تان است، مطمئنا خطرات بیشتر و جدی تری شما را تهدید می نماید. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه Mailman کلمبیا و کالج پزشکی پن دریافته اند، افرادی که هنگام بیدار شدن از خواب در صبح، فورا سیگار می کشند ممکن است خود را در معرض خطرات بیشتری نسبت به سایرافراد سیگاری قرار دهند.

یافته های تازه درباره ضرر سیگار؛ سیگار به جای صبحانه؟!

پژوهشگران درباره سیگار چه چیزی را یافتند؟

محققان 4،775 سیگاری مبتلا به سرطان ریه و 2 هزار و 835 فرد سیگاری غیر سرطانی را مورد مطالعه قرار دادند و یافته های خود را در مجله سرطان گزارش کردند. در حقیقت آن ها دریافتند که در بین افراد سیگاری، افرادی که در نیم ساعت اول صبح بعد از بیدار شدن سیگار می کشند، 1.79 برابر بیشتر از افرادی که حداقل یک ساعت بعد از صبحانه سیگار می کشند، به سرطان ریه مبتلا می شوند.

سیگاری هایی که تنها بین 31 تا 60 دقیقه برای استعمال اولین سیگار روزانه خود انتظار می کشند، 1.31 برابر بیشتر از کسانی که حداقل یک ساعت بعد سیگار می کشند، به سرطان ریه مبتلا می شوند.

این محققان بعلاوه یک مطالعه معتبر دیگر را با موضوع سرطان سر و گردن انجام دادند. آن ها 1،055 فرد مبتلا به سرطان سر و گردن را با 795 بیمار مبتلا به سایر سرطان ها را مقایسه کردند. در نهایت معین شد، تمامی افراد حاضر در این پژهش سابقه استعمال سیگار را داشته اند.

کسانی که اولین سیگار خود را در 30 دقیقه ابتدایی بیدار شدن از خواب در صبح می کشند، 59 درصد بیشتر از کسانی که بیش از یک ساعت منتظر می ماندند، دچار سرطان یا تومور سر یا گردن می شوند. کسانی که بین 31 تا 60 دقیقه پس از بیدار شدن سیگار می کشند، 42 درصد بیشتر از کسانی که تا یک ساعت منتظر می مانند، احتمال خطر ابتلا به این بیماری ها تهدیدشان می نماید.

یافته های درباره ضرر سیگار به چه معنی است؟

اگر در ابتدای صبح اولین کاری که می کنید سیگار کشیدن است، باید بدانید که نتایج پژوهش ها نشان می دهند که احتمال ابتلا به سرطان ریه، سر و گردن در شما بسیار بیشتر از سایر افراد غیر سیگاری است.

محقق اصلی این تحقیق، دکتر جوشوا موسکات (Joshua Muscat)، بیان می نماید که افراد سیگاری که در ابتدای صبح استعمال دخانیات می نمایند احتمالا اعتیاد شدیدتری به نیکوتین سیگار دارند به ویژه در مقایسه با سایر افرادی که یک ساعت بعد از بیداری سیگار می کشند. وی بعلاوه گفت که مقادیر بالاتری از نیکوتین و سایر سموم حاصل از سیگار در بدن چنین افرادی وجود دارد. در پژوهشی مشابه، پروفسور رابرت وست (Robert West)، مدیر مطالعات دخانیات در مرکز تحقیقات سرطان و سلامت بریتانیا، استاد دانشگاهی در لندن، گفت که، سیگاری هایی که پس از بیدار شدن از خواب سیگار می کشند، تمایل دارند هر سیگار را با شدت و علاقه بیشتری (فشرده تر) استعمال نمایند.

علاوه بر این وی ادعا می نماید که سیگار کشیدن در ابتدای روز به معنای تمایل بیشتر برای استعمال سیگار های بیشتر در طول روز است. هرچه فرد در معرض دود باشد، مواد شیمیایی ایجاد نماینده سرطان بیشتری به بدن آن ها وارد می گردد.

ترکیبی از عوامل ژنتیکی و شخصی ممکن است وابستگی فرد به نیکوتین را تحت تأثیر قرار دهد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در صبح زود سیگار می کشند، در خصوص آغاز برنامه ترک سیگار در صبح زود فکر کنید و با پزشک خود صحبت کنید تا در این زمینه به شما یاری کند. برداشتن اولین گام در این زمینه شما را به هدف نهایی کنار گذاشتن سیگار نزدیک تر می نماید.

بیشتر بخوانید:
  • چگونه سیگار کشیدن را برای همواره ترک کنیم؟
  • 34 حقیقت تلخ و خواندنی از سیگار
  • ردپای سیگار در بروز 13 سرطان

چگونه می توانم سیگار را ترک کنم؟

با توجه به یافته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، سیگار کشیدن تقریباً به تمام ارگان های بدن آسیب می زند. سیگار عامل بسیاری از بیماری ها است و سطح سلامت و کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد. بعلاوه دود حاصل از سیگار می تواند اطرافیان شما را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

مدت زمانی که برای استعمال اولین سیگار خود در روز انتظار می کشید، با مقدار وابستگی به نیکوتین و دود در شما مرتبط باشد. بعلاوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان های مختلف را هم تحت تأثیر قرار دهد.

به تعویق انداختن اولین سیگار روزانه، اولین قدم برای بهبود سبک زندگی است. اما هدف نهایی ترک سیگار برای همواره است. وقتی سیگار را کنار می گذارید، مزایا و موارد طولانی مدتی را تجربه خواهید کرد.

همه ما می دانیم ترک سیگار آسان نیست، زیرا نیکوتین اعتیاد آور است. هنگامی که فکر خود را درگیر کنار گذاشتن سیگار می کنید، قدم های بزرگی را برای رویارویی با چالش پیش رویتان بر می دارید.

با پزشک خود مشورت کنید، از پزشک خود در خصوص ابزار ها و راه حل های لازم برای ترک سیگار سوال کنید. آن ها ممکن است درمان جایگزین نیکوتین مانند، دارو های تجویزی، مشاوره، گروه درمانی یا ترکیبی از این درمان ها را توصیه کند.

از استعمال هر گونه سیگار بپرهیزید: حتی گاهی اوقات سیگار کشیدن به نظر مضر نمی آید. اما باید بدانید که سیگار های سبک، فیلتر شده یا low-tar به همان مقدار سیگار های معمولی خطرناک و اعتیاد آور هستند.

منبع: healthline

منبع: فرارو

به "یافته های تازه درباره ضرر سیگار؛ سیگار به جای صبحانه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های تازه درباره ضرر سیگار؛ سیگار به جای صبحانه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید