چین صدور ویزا برای مقامات آمریکایی را ممنوع می نماید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، چین در اقدامی تلافی جویانه در اعتراض به مداخلات آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ، صدور ویزا برای مقامات آمریکایی را ممنوع می نماید.

چین صدور ویزا برای مقامات آمریکایی را ممنوع می نماید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، وزارت امور خارجه چین اعلام نمود پکن به تلافی دخالت آمریکایی ها در امور داخلی هنگ کنگ، واکنش سختی نشان خواهد داد و صدور ویزا برای مقامات آمریکایی را ممنوع خواهد نمود.

پکن در ادامه از واشنگتن خواست که مداخله در امور داخلی چین و هنگ کنگ را متوقف کند.

پیش از این چین از اعمال بعضی تحریم ها علیه مقامات آمریکایی اطلاع داده بود، ولی هنوز فهرست مقامات تحریم شده آمریکا منتشر ننموده است.

اقدامات متقابل چین پس از آن علیه آمریکا صورت گرفت که واشنگتن محدودیت های ویزا را برای مقامات چینی به دلیل تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ اعمال کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز آدینه از وضع محدودیت صدور ویزا برای تعدادی از مقامات چینی در ارتباط با موضوع هنگ کنگ اطلاع داد. وزیر خارجه آمریکا در ادامه مداخله جویی های واشنگتن در امور داخلی چین، مدعی شده که تعدادی از مقامات فعلی و سابق این کشور، خودمختاری و حقوق بشر در هنگ کنگ را نقض نموده اند.

سفارت چین در واشنگتن روز شنبه از دولت آمریکا خواست تا محدودیت های جدید ویزای را در برای مقامات این کشور لغو کند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که چین به آمریکا هشدار داده در صورتی که واشنگتن خطوط قرمز را رد کند، مرحله نخست توافق تجاری میان 2 کشور را که شامل خرید محصولات کشاورزی از آمریکاست، متوقف خواهد شد.

آنالیز قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که موجب به راه افتادن بعضی اعتراضات در هنگ کنگ شده است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند.

کشور های غربی از جمله آمریکا مدعی هستند که لایحه امنیتی هنگ کنگ اصل یک کشور، دو سیستم را نادیده می گیرد. وزرای خارجه گروه جی-7 اخیرا ضمن انتشار بیانیه ای مداخله جویانه از پکن خواستند تا درباره لایحه امنیتی هنگ کنگ تجدید نظر کند.

منبع: فرارو

به "چین صدور ویزا برای مقامات آمریکایی را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین صدور ویزا برای مقامات آمریکایی را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید