عکس ، حضور تی رکس 68 میلیون ساله در حراجی هنگ کنگ

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، همشهری آنلاین نوشت: اسکلت غول پیکر 4.57 متری تی رکس (گونه ای از دایناسورهای گوشتخوار) با وزن بیش از 1360 کیلوگرم که در ایالات متحده کشف شده، قرار است برای فروش در حراجی هنگ کنگ در معرض نمایش قرار گیرد.

عکس ، حضور تی رکس 68 میلیون ساله در حراجی هنگ کنگ

این تی رکس از 80 استخوان اصلی تشکیل شده است، استخوان های گم شده این دایناسور نیز بازسازی شده اند.

این دایناسور که ابتدا در ایالات متحده کشف شد، روز آدینه قبل از فروش و در حالی که هنوز قیمیت دقیق آن نخمین زده نشده، در سالن تئاتر و کنسرت ویکتوریا در سنگاپور به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

عکس | ایمن ترین و لوکس ترین ماشین غیرنظامی/ مرسدس بنز مدل گارد

خاص ترین آیفون دنیا که داشتنش نیازمند تایید اپل است!

این دایناسور نر بالغ، در سال 2020 از زمینی خصوصی در سازند هلز کریک در جریان یک حفاری در استان مونتانا در آمریکا کشف شد.

دانشمندان معتقدند که این تی رکس غول پیکر 66 تا 68 میلیون سال پیش می زیسته است.

دانشمندان فروش این گونه از دایناسور در یک حراجی مخالفت نموده اند. دانشمندان معتقدند تجارت استخوان با پول کلان برای علم مضر است. اسکلت این تی رکس (تیرانوزاروس) 15 پایی قرار است ماه آینده در حراجی هنگ کنگ به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته گردد.

فرانسیس بیلین، رئیس کریستیز آسیا و اقیانوسیه، گفت امیدوار است که اشیاء استثنایی نظیر بقایای دایناسورها، به وسیله موسسات خریداری شوند تا به وسیله عموم دیده شوند.

در گذشته این اشیاه در نهایت به موزه هایی فروخته می شد که یا نمونه ها را به طور کامل خریداری می کردند یا یک مجموعه داری را می فرستادند تا برای آنها مناقصه انجام دهد، اما در سال های اخیر، این آثار به عنوان آثار هنری برای ثروتمندان ارزش گذاری شده اند و موزه ها نمی توانند برای خرید این اشیای ارزشمند تاریخی، با قیمت های بالای مشخص شده در حراجی ها رقابت نمایند.

تی رکس 68 میلیون ساله اولین گونه دایناسور گوشتخوار غول پیکری است که برای اولین بار در یک حراچی آسیایی به فروش می رسد.

در حالی که همچنان قیمت پایه ای برای این هیولا مشخص نشده و هویت فروشنده آن نیز مخشص نیست، اما بلین گفت که اسکلت تی رکس قبلی که استن نام گرفته بود در سال 2020 در حراجی نیویورک 31.8 میلیون دلار فروخته شده بود.

این تی رکس تازه که بیش از 1360 کیلوگرم وزن دارد، بخشی از روند تازه حراج های استخوان ها و اشیایی مکشوفه ماقبل تاریخ است. بعضی از کارشناسان نگران آسیب هایی هستند که با فروش این استخوان های به علم وارد می گردد. این نگرانی ها بیشتر به این علت است که هنگامی که بقایای بقایای آن به وسیله یک مالک خصوصی جمع آوری می گردد، برای همواره از دسترس علم و دانشمندان خارج می شوند.

توماس کار، دیرینه شناس آمریکایی معتقد است، چنین فروش هایی بی شک برای علم مضر هستند، حتی اگر روی اسکلت ها قبل از فروش تحقیق انجام شده باشد.

کار در شرح دلایل نگرانی خود می گوید: یک مجموعه ای که شما به طور امن و دائمی در اختیار دارید تضمین می نماید که مشاهداتی که برای اولین بار یک دانشمند از یک فسیل انجام می دهد می تواند دوباره آزمایش و تکرار گردد اما درباره فسیلی که به صورت تجاری نگهداری می گردد، چنین اطمینانی وجود ندارد.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، حضور تی رکس 68 میلیون ساله در حراجی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، حضور تی رکس 68 میلیون ساله در حراجی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید