ناسا نام های توهین آمیز اجرام آسمانی را تغییر می دهد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، ناسا اعلام نموده که برای پرهیز از درون مایه های توهین آمیز و نژادپرستانه، نام های نادرستی را که روی اجرام آسمانی واقع شده است تغییر می دهد.

ناسا نام های توهین آمیز اجرام آسمانی را تغییر می دهد

تغییرات مرتبط با جنبش اخیر ضد نژادپرستی، کم کم خود را فراتر از سیاست نشان می دهد. شرکت های عظیم در نام گذاری محصولات خود دقت بیش تری می نمایند، خط مشی های ضد نژادپرستی و آزار را سخت گیرانه تر پیگیری می نمایند و یا با روش های دیگر برای برابری اجتماعی گام برمی دارند.

برای نمونه بعضی شرکت ها مانند توییتر، لوگوی خود را برای مدتی سیاه کردند و یا چندی پیش گوگل قابلیت شناسایی کسب وکار سیاه پوستان را به نقشه گوگل آورد. علاوه بر این بعضی از اصطلاحات علمی در زمینه های گوناگون نیز در حال بازنگری است و حالا این موضوع به عرصه فضا هم رسیده است.

ناسا اعلام نموده که پس از این، سیارات، کهکشان ها و دیگر اجرام آسمانی، با نام های مستعار توهین آمیز شناخته نخواهد شد. به گفته این آژانس فضایی، به این اجرام آسمانی تنها با نام علمی آن ها اشاره می گردد.

بر پایه این تصمیم، بعضی اسامی مستعار گذشته نیز حذف خواهد شد. برای نمونه سحابی اسکیمو که در سال 1787 توسط ویلیام هرشل کشف شد، از این پس تنها با نام NGC2392 خوانده می گردد؛ زیرا واژه اسکیمو، پیش زمینه ای نژادپرستانه برای اطلاق به مردمان مناطقی شمالی زمین دارد. یا کهکشان دوقلوی سیامی فقط به صورت NGC4567 شناخته خواهد شد.

به گفته ناسا، از آنجایی که جامعه علمی برای شناسایی و برطرف تبعیض سیستمی و نابرابری در همه زمینه ها گام برمی دارد، تعیین شده که بعضی از نام های کیهانی نه تنها حسی را منتقل نمی نمایند، بلکه حتی می توانند زیان بار هم باشند.

ناسا در حالی آنالیز استفاده از اصطلاحات غیررسمی برای اجرام کیهانی است و این بخشی از تعهد این سازمان به تنوع، برابری و فراگیری است.

استفان تی .شی از مدیران واحد تنوع و فرصت برابر ناسا، ضمن تآیید این موضوع گفت: بعضی از این نام ها و عبارت ها ممکن است دارای پیشینه تاریخی یا فرهنگی قابل اعتراض و ناخوشایند باشد و ناسا خود را متعهد به توجه به اعتراضات در این زمینه می داند.

عکس کاور: سحابی اسکیمو که حالا فقط با نام NGC2392 خوانده می گردد | Credit: NASA

منبع: NY Post

منبع: دیجیکالا مگ

به "ناسا نام های توهین آمیز اجرام آسمانی را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا نام های توهین آمیز اجرام آسمانی را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید