طرز تهیه کوکی مغزدار خانگی؛ با شکلات، خرما و پودر نارگیل&ampamphellip

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، کوکی با مغز شکلاتی نوعی شیرینی ترد و خوشمزه ترکی است که داخل آن با شکلات پر شده. تهیه این کوکی ها بسیار ساده است و مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد و برای درست کردن آنها نیازی به همزن نیست. این کوکی برای پذیرایی از مهمان و همچنین میان وعده و عصرانه بچه ها و اعضای خانواده بسیار مناسب و دلچسب و سالم است. به جز شکلات از مواد دیگری مثل مارمالاد توت فرنگی، خرما، نارگیل و… میتوان به عنوان مغزی این شیرینی خوشمزه استفاده کرد و آن را با ذائقه افراد تطبیق داد. این شیرینی ماندگاری خوبی دارد و داخل ظرف دربسته در محیط تا چند روز تازه و خوشمزه باقی می ماند. در مجله اینترنتی خبرنگاران با ما همراه شوید.

طرز تهیه کوکی مغزدار خانگی؛ با شکلات، خرما و پودر نارگیل&ampamphellip مواد لازم کوکی با مغز شکلات،قرابیه بیسکریم:
تخم مرغ1 عدد
کره به دمای محیط رسیده120 گرم
پودر قند (نثار)100 گرم یا یک بند انگشت کمتر از یک لیوان لیوان دسته دار فرانسوی
روغن مایع40 گرم یا یک چهارم لیوان سر پر
ماست3 قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر1 قاشق مربا خوری سر پر
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
آرد سفید قنادیسه الی چهار لیوان (حدودی)
شکلات صبحانهبه اندازه لازم

طرز تهیه کوکی مغزدار با شکلات:

1- داخل ظرفی تخم مرغ و وانیل و پودر قند الک شده رو با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست و صاف بشن.

2- و بعد به ترتیب روغن مایع را اضافه کنید.

3- ماست رو به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا مایه یکدست بشه و بعد کره هم دمای محیط رو به مواد اضافه کنید.

4- و در حد امکان با مایه مخلوط کنید (اگه کاملا یکدست نشد و تکه های ریز کره داخل مایه دیده شد موردی نداره)

و در آخر شروع به اضافه کردن آرد سفید الک شده کنید.

5- بکینگ پودر رو هم همراه با آرد به مواد اضافه کنید، اندازه آرد تعیین نیست و ممکنه همه اندازه آرد گفته شده مصرف بشه و یا اضافه بمونه چون اندازه جذب آرد های مختلف با هم تفاوت داره.

بنابراین آرد رو کم کم اضافه کنید و با لیسک مواد رو مخلوط کنید تا یکدست بشن به اضافه کردن آرد ادامه بدین تا مایه سفت بشه. در این حالت مخلوط کردنش با لیسک مشکله مجددا آرد اضافه کنید و از نوک انگشت های دست برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید تا در نهایت خمیر لطیف و نچسبی حاصل بشه.

به هیچ وجه از کف دست برای مخلوط کردن آرد استفاده نکنید و خمیر رو ورز ندین چون خمیر کره داره و ممکنه به روغن بیفته و بعد از پخت خشک و سفت بشه

6- از خمیر حاصل شده به اندازه یک گردوی کوچک بردارین و با وردنه به ضخامت چند میلی باز کنید همچنین از نوک انگشت ها هم میتونید برای باز کردن خمیر استفاده کنید چون خمیر بسیار لطیفه. اگه حس کردین خمیر به سطح کار میچسبه خیلی کم روی میز کارتون رو آرد پاشی کنید.

7- شکلات صبحانه رو داخل قیف بریزید و سر قیف رو قیچی کنید و روی مرکز خمیر از شکلات صبحانه بریزید، اگه قیف ندارین میتونید به کمک دو تا قاشق چایخوری کوچیک از شکلات صبحانه بردارین و روی قسمت میانی خمیر قرار بدین.

خمیر هم اندازه دیگه ای رو مثل خمیر اول باز کنید.

8- اون رو روی شکلات صبحانه و خمیر زیرین قرار بدین به کمک یک قالب گرد خمیر رو قالب بزنید.

9- دقت کنید شکلات صبحانه در قسمت مرکزی دایره قرار بگیره و اضافات خمیر رو جدا کنید و روی کوکی به کمک یک چاقو با ایجاد خط های افقی و عمودی طرح بزنید تا شکل لوزی پیدا کنه اما خط ها رو سطحی ایجاد کنید تا به شکلات مرکز کوکی نرسه و خمیر رویی پاره نشه.

10- کوکی های آماده رو داخل سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی با فاصله بچینید. چون بعد از پخت کمی پف میکنن و ممکنه بهم بچسبن. شیرینی ها رو داخل فر صد و هفتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت حدودی بیست الی سی دقیقه بپزین تا روی شیرینی ها طلایی بشه، زمان در فرهای مختلف متفاوته.

11- بعد از پخت اجازه بدین شیرینی ها داخل سینی خنک بشن و بعد جا به جا کنید داخل ظرف در بسته قرار بدین و کنار چای نوش جان کنید.

این کوکی خوشمزه رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرین.

به جای شکلات صبحانه میتونید از مواد دیگه ای هم داخل این شیرینی استفاده کنید.

طرز تهیه کوکی مغزدار با خرما:

1-حدود دویست و پنجاه گرم خرما رو پوست بگیرید و هسته شو جدا کنید (برای پوست گرفتن راحت تر خرما میتونید اندازهی آب داغ روی خرما ها بریزین و بعد آبکش کنید و پوست بگیرید)

2- و با چنگال خرما ها رو کاملا له کنید (یا از غذاساز استفاده کنید) و پانزده گرم کره به دمای محیط رسیده و یک قاشق چایخوری پودر هل تازه آسیاب شده و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین به خرمای له شده اضافه و کاملا مخلوط کنید.

3- ترکیب خرما رو میتونید داخل قیف بریزید یا به کمک دو قاشق کوچک روی خمیر قرار بدین.

طرز تهیه کوکی مغزدار با پودر نارگیل:

داخل ظرفی یک و نیم پیمانه پودر نارگیل و نصف پیمانه پودر قند الک شده و یک قاشق غذا خوری روغن مایع و یک قاشق چایخوری پودر هل رو مخلوط کنید چه خوشمزه به به yeve28 و قاشق قاشق گلاب اضافه کنید و با دست ورز بدین وقتی تونستید مواد رو توی دستتون فشرده کنید و حالت خمیری پیدا کرد کافیه (حدود چهار الی پنج قاشق گلاب مصرف میشه) از مواد گلوله های کوچیکی بردارین و داخل دست مسطح کنید و داخل شیرینی قرار بدین.

طرز تهیه کوکی مغزدار با پوره سیب:

حدود سه الی چهار عدد سیب رو پوست بگیرید و با قسمت درشت رنده کنید نصف پیمانه شکر به سیب های رنده شده اضافه و مخلوط کنید و روی حرارت قرار بدین تا بپزن و آبشون کاملا کشیده بشه بعد از روی حرارت بردارین و اجازه بدین کمی خنک بشه و بعد نصف قاشق مربا خوری دارچین اضافه کنید و از مواد داخل شیرینی استفاده کنید.

از مغزی های دیگه ای مثل انواع مارمالاد و چیپس شکلاتی هم میتونید داخل شیرینی استفاده کنید انتخاب مغزی شیرینی به ذائقه و سلیقه شما بستگی داره.

نکات کوکی مغزدار:

  • همه مواد استفاده شده در شیرینی به دمای محیط رسیده باشن
  • حتما از ماست سفت و بدون آب داخل خمیر استفاده کنید
  • از بیش از حد ورز دادن و چنگ زدن خمیر خودداری کنید چون خمیر به روغن میفته و شیرینی سفت میشه و کیفیت خودش رو از دست میده
  • از نوتلا یا سایر شکلات های صبحانه ایرانی میتونید داخل شیرینی استفاده کنید
  • اگه کاتر گرد برای شیرینی ندارید میتونید از وسیله های گرد دیگه ای مثل لبه های استکان برای قالب زدن خمیر استفاده کنید

امیدوارم از طرز تهیه کوکی شکلاتی خوشتان آمده باشد.برای مشاهده کیک و شیرینی های دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کوکی مغزدار خانگی؛ با شکلات، خرما و پودر نارگیل&ampamphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی مغزدار خانگی؛ با شکلات، خرما و پودر نارگیل&ampamphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید