صدور افزون بر 21 هزار پروانه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان پیشتاز احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور است، گفت: تا به امروز افزون بر 21 هزار واحد اخذ پروانه پروژه نهضت ملی مسکن در این استان صادر شده است.

صدور افزون بر 21 هزار پروانه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، منصور بیجار در جلسه شورای تامین مسکن استان گفت: از آنجایی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن سیاست نخست دولت سیزدهم محسوب می گردد با همکاری مطلوب بین دستگاههای اجرایی استان و اقدامات ارزشمند ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب، این استان نه تنها در تامین زمین بلکه در ساخت واحدهای مسکونی نیز در کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: به منظور برخورداری همه شهروندان سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های اجرا شده در شهرهای کوچک در صورت وجود زمین امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان شرح داد: همچنین با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر اختصاص اراضی مازاد دستگاههای اجرایی به طرح نهضت ملی مسکن تا به امروز برای بیش از 63 هکتار از این اراضی سند بنام این طرح صادر شده است.

بیجار تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال 21 هزار و 552 نفر شده است و همچنین عملکرد مطلوب بانک ها با پرداخت حدود 670 میلیارد تومان این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی نموده است.

وی بر ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت، تسریع در انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی به طرح نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسه شورای مسکن در تمامی شهرستان ها به ریاست فرمانداران برای رفع موانع احتمالی این طرح مهم ملی تاکید کرد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در مجموع زمین برای ساخت 166 هزار و 100 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در برنامه چهار ساله تامین شده است که این تعداد فراتر از برنامه پیش بینی یعنی 142 هزار و 204 واحد است.

عطاء اله اکبری گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان تا به امروز 205 هزار و 688 نفر اقدام به نام نویسی کردند که 76 هزار و 265 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان شرح داد: 20 هزار و 538 متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تا به امروز اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و تا به امروز زمینه اتصال 18 هزار و 587 متقاضی به پروژه ها فراهم شده است.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان بجز زاهدان و شهرهای منطقه سیستان فراهم است، گفت: تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان بر این است بزودی با انجام اقدامات اولیه مورد نیاز زمینه نام نویسی در شهرهای ذکر شده استان فراهم گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این اداره کل در تمامی اراضی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن، زمین برای ساخت کاربری های عمومی نظیر آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی تامین و تخصیص داده است و همچنین به منظور اجرای هر چه سریعتر خدمات زیر ساختی اقدام به تهیه تجهیزات مورد نیاز شرکت های آب و برق به ارزش حدود 90 میلیارد ریال و تحویل آن به شرکت های مذکور نموده است.

وبلاگ تالار پذیرایی سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور افزون بر 21 هزار پروانه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور افزون بر 21 هزار پروانه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید