زوایای مختلف زندگی امام سجاد (ع) را در کتاب شهیدی بخوانید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب زندگانی علی بن الحسین (علیه السلام) اثر سیدجعفر شهیدی را منتشرکرد.

زوایای مختلف زندگی امام سجاد (ع) را در کتاب شهیدی بخوانید

کتاب زندگانی علی بن الحسین (علیه السلام) اثر سیدجعفر شهیدی در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشرشد. نویسنده در این کتاب به زندگی این امام بزرگوار با تکیه بر منابع و مستندات تازه می پردازد. برخی از وقانع زندگی امام سجاد (ع) را نقد و تحلیل می نماید.

مؤلف با یادآوری این نکته در مقدمه که در قدیم عنوان زین العابدین بیمار برای امام چهارم عَلَم بود و زدودن این تصویر برای بچه ها مکتب رفته ای مانند من سخت می نماید، با تکیه بر منابع و مستندات علمی تلاش دارد بر ذهنیت های گذشته خویش غلبه کند و تصویری درست از زندگی آن امام را به مخاطبانش نشان دهد.

شهیدی تلاش می نماید در کتاب زوایای مختلفی از زندگی علی بن الحسین (علیه السلام) را ارائه می دهد که در کتاب های مشابه کمتر به آن توجه شده است. وی در پاورقی کتابش به این نکته اشاره می نماید که از منابع تاریخی متعددی برای نگارش کتاب استفاده کرد.

کتاب زندگانی علی بن الحسین (علیه السلام) کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1365 شد. این کتاب بار ها تتازه چاپ شده است.

وبلاگ تالار پذیرایی فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زوایای مختلف زندگی امام سجاد (ع) را در کتاب شهیدی بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوایای مختلف زندگی امام سجاد (ع) را در کتاب شهیدی بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید