رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران 31 اردیبهشت برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران در راستای آنالیز دو دهه خصوصی سازی در کشور، شنبه 31 اردیبهشت به مدت 4 روز در سالن اجلاس سران برگزار می گردد.

رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران 31 اردیبهشت برگزار می گردد

در طول این رویداد، نشست های تخصصی در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور سران قوا، مسئولان دستگاه های اجرایی، متخصصان و صاحبنظران مرتبط از بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای اطلاع از برنامه دقیق رویداد و ثبت نام می توانند به اینجا مراجعه نمایند. بعلاوه در صورت احتیاج به هدایت بیشتر، دبیرخانه همایش در سازمان خصوصی سازی با تلفن 83339100-021 پاسخ گو خواهد بود.

20 سال خصوصی سازی در بوته نقد

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، دیروز در نشست خبری نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران به وبلاگ تالار پذیرایی گفت: این رویداد با حضور پژوهشگران و چهره های نامدار جهانی از 31 اردیبهشت تا سوم خردادماه 1401 در سالن اجلاس سران برگزار می گردد و در آن ضمن تبیین 20 سال خصوصی سازی در ایران، راهکارها و الزامات واگذاری در سال های آینده نیز مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: سیاست گذار با برگزاری این رویداد در پی ارائه گزارش واقع بینانه از واگذاری های صورت گرفته، روشنگری افکار عمومی درباره خصوصی سازی، ایجاد اتفاق نظر میان دستگاه های مختلف، بهره گیری از تجارب سایر کشورها، هم افزایی و گفتگو میان بخش خصوصی و دولتی و بعلاوه ترسیم منظره و افق خصوصی سازی کشور با رویکرد نو است. به گفته او، علاقه مندان با ثبت نام در سایت مربوط، به نشانی https://event.ipo.ir/ جواز حضور در این رویداد را دریافت می نمایند.

تمرکز بر ارتقای بهره وری در واگذاری ها

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به پرسش روزنامه همشهری مبنی بر اینکه آیا دستاوردهای احتمالی این رویداد بین المللی می تواند در ساختار خاص اقتصاد ایران مورداستفاده قرار بگیرد یا نه؟ گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران و با توجه به شرایط خاص آن و حضور نهادهای مختلف در عرصه مالی، هدف واگذاری ها باید ارتقای بهره وری و بیشینه کردن ثروت های ملی باشد ازاین رو در دوره نو واگذاری ها، گرفتن اموال از دولت و سپردن آن به غیردولت نخواهد بود.

قربان زاده اظهار داشت: برگزاری نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران، شروع یک فرایند نو در نگاه به امر خصوصی سازی در اقتصاد ایران است و در جریان آن، از سامانه ای هم رونمایی می گردد که همه جزئیات مربوط به واگذاری های صورت گرفته اعم از شیوه واگذاری، نحوه قیمت گذاری، پرداخت اقساط و... در دسترس بازدیدنمایندگان قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در پاویون پرتفوی فعلی دولت نیز، اطلاعات مربوط به دارایی های به جای مانده در سبد دولت که قابل واگذاری است در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و حتی موارد خاص مانند واگذاری های سرخابی ها و موضوعات مرتبط با آن نیز آنالیز خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران 31 اردیبهشت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران 31 اردیبهشت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید