دهکده کلاغ ها در همدان

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، یکی از شگفتی های زندگی پرندگان، توانمندی آنها در ساختن لانه است که این ویژگی غریزی در پرندگان، در منطقه ها مختلف جهان به شکل های گوناگون عملی می گردد.

دهکده کلاغ ها در همدان

پر واضح است که اندیشیدن در گونه های متعدد لانه سازی پرندگان، درس های بسیار ارزنده ای را به انسان ها می آموزد که عظیم ترین و آشکارترین آنها، تعظیم و سپاس گزاری آفریدگاری است که به اراده خود، توانایی ساخت لانه هایی بسیار زیبا را به آنان الهام می نماید.

بی گمان عظیمترین معماران دنیا در برابر نظم و ترتیب به کار رفته در ساختمان آشیانه های پرندگان قدرت معماری خویش را ناچیز می انگارند چراکه این نظم و چینش، فکر و عقل همگان را به قدرت بیکران ناظم عظیم دنیا آفرینش رهنمون می سازد و اینکه هیچ چیزی بی فایده خلق نشده و همه بر اساس حق پایدار است.

در اطراف یکی از روستاهای شهرستان های استان همدان چشم انداز ای بسیار زیبا با کوشش پرندگان سیاه بال ایجاد شده است که نظاره کردن آن هر بیننده ای را به حیرت می اندازد.

همنشینی 60 ساله کلاغ های دهکده با صنوبرهای کهنسال

در این منطقه از 60 سال پیش تا کنون وجود هزاران کلاغ سیاه در بیشه ای در کنار روستا و رودخانه گاماسیاب که از کنار روستای فیازمان شهرستان نهاوند از توابع استان همدان می گذرد موجب شده در طول تمام فصول سال این کلاغ ها در کنار روستا زندگی نمایند و دهکده ای زیبا را بیافرینند.

در فصل بهار این دهکده پر از جوجه کلاغ های تازه سر از تخم بیرون آورده شده و پرواز کلاغ های بالغ برای جمع کردن غذا نمایی زیبا را به وجود می آورد.

کلاغ های نهاوند به زندگی آپارتمان نشینی روی آورده اند

در این دهکده بر روی هر درخت صنوبر 10 تا 15 متری بیش از پنج آشیانه ساخته شده است که تعداد کثیر آشیانه کلاغ ها بر روی درختان، شکل و شمایلی آپارتمان نشینی را در بین ده ها درخت کهنسال صنوبر به خود گرفته است.

بنا به گفته ساکنان روستا تعداد کلاغ های این دهکده معلوم نیست اما بعد از هر تخم گذاری و سر درآوردن جوجه ها جمعیت کلاغ ها افزایش می یابد و تعداد آشیانه ها هم بیشتر می گردد.

به گفته مردم روستا به علت آب و هوای بسیار تمیز و طبیعت بکر و دست نخورده محیط اطراف دهکده کلاغ ها، انواع پرندگان دیگر از جمله بلبل صحرایی، دارکوب، انواع گنجشک و سار، فنج و در برخی از ایام سال طوطی و دیگر پرندگان مهاجر هم زندگی دسته جمعی تشکیل داده اند.

شب هنگام مردم روستای فیازمان همراه با ساکنان دهکده کلاغ ها در سکوت کامل و آرامش به سر می برند اما مردم روستا صبح دیگر را دیر تر از کلاغ ها و با صدای آنها شروع می نمایند.

یکی از اهالی روستا در خصوص این کلاغ ها گفت: شب هنگام دهکده معروف به کلاغ ها در سکوت کامل فرو می رود و مردم روستا در سپیده دم ها با صدای کلاغ ها از خواب بیدارمی شوند.

عکس یادگاری با کلاغ های دهکده ماندگار می گردد

علی فیاضی ادامه داد: آخر هر هفته مردم شهرستان نهاوند و روستاهای اطراف برای تماشا دهکده کلاغ ها و استفاده از طبیعت بسیار زیبای اطراف آن به روستای فیازمان می آیند و در کنار صدها کلاغ عکس های یادگاری می گیرند.

زندگی این کلاغ ها که بیشه کنار روستا را به دهکده کلاغ ها معروف نموده سالانه صدها جهانگرد علاقه مند به طبیعت و اکوتوریسم را به خود جلب می نماید.

منبع: گردشبان

به "دهکده کلاغ ها در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده کلاغ ها در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید