خبرنگاران طرح حفاظت بافت تاریخی روستای کزج خلخال در سامانه ستاد ایران نهاده شد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، اردبیل - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در راستای حفظ و حراست از میراث فرهنگی روستای کزج خلخال ، طرح حفاظت و مطالعه بافت تاریخی این روستا در سامانه ستاد ایران نهاده شد.

خبرنگاران طرح حفاظت بافت تاریخی روستای کزج خلخال در سامانه ستاد ایران نهاده شد

سیدرامین نصیری روز پنجشنبه اضافه کرد: روستای کزج از مناطق تاریخی مهم استان بشمار می رود که طرح حفاظت بافت تاریخی آن برای استعلام در سامانه ستاد ایران نهاده شد.

او با اشاره به مقررات تهیه و تکمیل پیشنهادها از سوی شرکت کنندگان در استعلام بیان نمود: پیشنهادها باید در مهلت مقرر در درخواست پیشنهاد به دبیرخانه اداره کل تحویل و اطلاعات مربوط به گواهینامه های صلاحیت حسب مورد ارائه گردد.

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: هرگونه تسلیم، تحویل، اصلاح، جایگزینی و یا پس دریافت پیشنهاد باید به صورت قابل گواهی و در مهلت و مکان مقرر در اسناد با در خواست پیشنهاد انجام گردد.

نصیری با بیان اینکه انتخاب مشاور بر اساس ارزیابی فنی و قیمت پیشنهادی خواهد بود، گفت: مشاوران بومی یا مشاوران دارای تخصص ویژه که انتقال فن آوری به استان داشته باشند در اولویت خواهند بود.

وی تشریح کرد: شرکت کننده بایستی دارای سابقه کار درپروژه های مشابه بوده و بر اساس توضیح خدمات پیوستی پیشنهاد قیمت کند.

روستای نمونه و هدف گردشگری کزج با بیش از 700 نفر جمعیت در نزدیکی راه اصلی اردبیل به سرچم نهاده شده و این امر دسترسی گردشگران به این روستا را آسان تر نموده است.

نام روستای هدف گردشگری این شهرستان در لیست 10 روستای دارای معماری خاص کشور نهاده شده است.

سبک معماری واحدهای مسکونی این روستا به شکل پلکانی مشابه معماری شهر توریستی ماسوله استان گیلان است.

طرح حفظ بافت با ارزش روستای کزج در سال 1386 توسط بنیاد مسکن استان اجرا و با این کار معماری سنتی روستا در کنار زیبایی طبیعی آن حفظ شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح حفاظت بافت تاریخی روستای کزج خلخال در سامانه ستاد ایران نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح حفاظت بافت تاریخی روستای کزج خلخال در سامانه ستاد ایران نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید