ترامپ خطاب به ایران: منتظر بایدن نباشید!

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرنگاران: رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد که جان کری مانع رسیدن توافق با ایران است و گفت احتمالا منتظرند تا بایدن انتخاب شود تا توافق خودشان را داشته باشند اما این روش درباره من عملی نیست.

ترامپ خطاب به ایران: منتظر بایدن نباشید!

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی دونالد ترامپ عصر یکشنبه در نشست خبری روزانه خود درباره کرونا این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح نمود که روز گذشته آمار ایران درباره ویروس را واقعی ندانستید، در حالیکه سناتور فاینستین و دیگر دموکرات ها به دنبال پنج میلیارد دلار کمک به ایران هستند.

وی مدعی شد: اگر ایران به کمک نیاز داشته باشد و بخواهد، مایلم این کار را انجام دهم. آنها به شدت مورد اصابت ویروس قرار گرفته اند، هرچند آماری که اعلام می کنند، درست نیست.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر آنها نیاز به کمک و دستگاه تنفس مصنوعی داشته باشند، ما هزاران دستگاه در اختیار داریم و هزاران تعداد دیگر هم در دست ساخت است. ما به طور مداوم می خواهیم به آنها کمک کنیم.

ترامپ به تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران اشاره نکرد که مانع جدی در تامین نیازهای نخستین برای مقابله با این بیماری همه گیر بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات روز گذشته وی گفت آقای ترامپ! ایران ظرف چند ماه آینده صادر کننده دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) خواهد بود. تنها کاری که شما باید بکنید این است دخالت در امور داخلی دیگر ملت ها بویژه ملت ما را متوقف کنید و باور کنید ما از هیچ سیاستمدار آمریکایی مشورت نمی پذیریم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اما آنها باید با هوشتر باشند و یک توافق منعقد کنند اما به آنچه اتفاق افتاده است نگاه کنید، جان کری نمی خواهد آنها به یک توافق برسند و احتمالا آنها منتظرند تا بایدن انتخاب شوند و توافق خودشان را داشته باشند اما این روش درباره من عملی نیست.

ترامپ اضافه کرد: اگر بایدن به قدرت برسد آنها آمریکا را از آن چین، مکزیک، کانادا و ژاپن خواهند ساخت. اگر او انتخاب شود، کشوری نخواهید داشت.

منبع: اقتصادنیوز

به "ترامپ خطاب به ایران: منتظر بایدن نباشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خطاب به ایران: منتظر بایدن نباشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید