اولین رسانه برای فراوری محتوا سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، دیجیاتو نوشت: با اعلام خبر استفاده بازفید از هوش مصنوعی، ارزش سهام این شرکت در یک روز 150 درصد رشد کرد.

اولین رسانه برای فراوری محتوا سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت

براساس یادداشتی که به وسیله جونا پرتی، مدیرعامل بازفید (BuzzFeed) برای کارکنان ارسال شده است، رسانه اینترنتی بازفید میخواهد تا برای تقویت و شخصی سازی محتوای خود از ابزارهای هوش مصنوعی ارائه شده به وسیله OpenAI، خالق ChatGPT استفاده کند. همین اعلامیه باعث شد تا ارزش سهام BuzzFeed در معاملات روز پنجشنبه بیش از 150 درصد افزایش پیدا کند و به بیش از 2 دلار به ازای هر سهم برسد.

پرتی در یادداشت خود شرح می دهد که هوش مصنوعی یکی از دو گرایش اصلی خواهد بود که آینده رسانه های دیجیتال را تعریف می نماید. او در ادامه می گوید که: محتوای الهام گرفته از هوش مصنوعی بازفید سال 2023 راه اندازی خواهد شد که تجربه کوییزها را تقویت می نماید، طوفان فکری ما را اطلاع رسانی می نماید و محتواهای ما را برای مخاطبان شخصی سازی می نماید.

پرتی می گوید: صنعت ما فراتر از ساماندهی مبتنی بر هوش مصنوعی (فیدها)، به خلق مبتنی بر هوش مصنوعی (محتوا) توسعه خواهد یافت. هوش مصنوعی عصر جدیدی از خلاقیت را شروع می نماید؛ جایی که انسان های خلاقی مانند ما نقش کلیدی در ارائه ایده ها، ارز فرهنگی، پیغام های الهام گرفته، IP و قالب هایی دارند که با استفاده از جدیدترین فناوری ها ساخته می شوند.

بعلاوه مت میتنتال، معاون ارتباطات بازفید بدون ارائه هیچ شرح بیشتری گفت که Buzzfeed قصد ندارد از هوش مصنوعی در اتاق خبر خود استفاده کند.

رشد سهام بازفید

BuzzFeed از زمان عمومی شدن در دسامبر سال 2021، روند دشواری در بازار داشته است. تا ژوئن 2022، قیمت سهام این شرکت 40 درصد کاهش یافت و از آن موقع به روند نزولی خود ادامه داد. بااین حال، از زمان اعلام خبر استفاده از هوش مصنوعی به وسیله این شرکت برای فراوری محتوا، قیمت سهام آن بیشتر از 100 درصد افزایش پیدا نموده است.

هرچند ناشرانی مانند آسوشیتدپرس از یک دهه قبل برای فراوری داستان های خود از ابزارهای اتوماتیک استفاده نموده اند، اما این داستان ها معمولاً مقاله های فرمولی هستند که اخباری مانند گزارش های عایدی و نتایج ورزشی را پوشش می دهند. درواقع از ابزارهای اتوماتیک برای واردکردن ارقام و نتایج در قالب های از پیش نوشته شده استفاده می گردد. بااین حال، همانطور که سیستم های هوش مصنوعی بهبود یافته اند، توانایی آن ها برای نوشتن داستان نیز بیشتر بهبود یافته است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اولین رسانه برای فراوری محتوا سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رسانه برای فراوری محتوا سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید