توسعه صنعتی اصفهان باید به سمت صنایع دانش بنیان راهنمایی گردد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: سیاست گذاری توسعه صنعتی در استان باید به سمت صنایع دانش بنیان و صنایع فناور راهنمایی گردد.

توسعه صنعتی اصفهان باید به سمت صنایع دانش بنیان راهنمایی گردد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی از اصفهان، محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بابیان اینکه سیاست گذاری توسعه صنعتی در اصفهان اشتباه است گفت: بعضی تصمیمات اشتباه گذشته و بارگذاری بیش ازحد روی رودخانه زاینده رود، نه تنها در اصفهان، بلکه چهارمحال و بختیاری و یزد امروز گریبان همه ما را گرفته و این استان را با بحران بی آبی و فرونشست، روبرو نموده است.

وی بابیان اینکه باید صنایع فناور و صنایع پاک، سبز با مصرف کم آب و انرژی، جایگزین صنایع آلاینده و پرمصرف شوند ادامه داد: باید تعریف جدیدی از صنایع در استان اصفهان به عنوان یک محور در اقتصاد کشور ارائه کنیم و دیگر امکان استقرار صنایع مبتنی بر آلایندگی، مصرف انرژی، مصرف آب و مسائلی که آیندگان را با مخاطره روبرو می نماید، وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: اندازه برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی، متناسب با اندازه بارش و ورودی حوضه های آبریز نبوده و امروز این استان به شدت با مشکل فرونشست روبرو شده است و نمی توان جلوی آن را گرفت.

وی بابیان اینکه فرونشست به شدت از زلزله خطرناک تر است افزود: امکان انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر سیل، زلزله و آتش سوزی، وجود دارد، اما در برابر فرونشست امکان انجام هیچ کاری وجود ندارد.

بگی گفت: در صورتی که مقاوم سازی لازم را در برابر زلزله انجام داده باشیم، احتمال خطر بسیار کم و تخریب بسیار ناچیزی وجود دارد، اما تأسیسات و ساختمان های شهری در صورت فرونشست 30 درصد انحراف پیدا می نمایند.

وی بیان نمود: تأسیسات شهری همچون راه ها، فرودگاه ها، ریل های راه آهن، تأسیسات زیرساختی آب، برق و گاز در صورت فرونشست زمین با مخاطره جدی روبرو می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بابیان اینکه سیاست گذاری توسعه صنعتی ما اشتباه است تأکید کرد: ایران به عنوان بزرگ ترین کشور دارای ذخایرِ هیدروکربن در دنیاست و ازلحاظ معدنی هم 69 عنصر جدول تناوبی را در اختیارداریم و در این شرایط نباید به سمت صنایعی که اصل و اساس آن را به عنوان یک موقعیت محلی در کشور نداریم، برویم.

بگی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در استان اصفهان گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند به عنوان کارآفرین وارد بازار کار شوند و انتظار نداشته باشند که دولت و مراکز مالی از آن ها به عنوان کارمند و کارگر استفاده کند.

وی یادآور شد: اصفهان با حدود 80 شهرک صنعتی مصوب، به عنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: این استان با حدود 80 شهرک صنعتی مصوب ایجادشده، هشت شهرک صنعتی در دست اقدام، هشت شهرک صنعتی خصوصی و پنج شهرک صنعتی در دست مطالعه، دارای 101 شهرک و ناحیه صنعتی است.

بیش از 140 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال این استان مشغول کار هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توسعه صنعتی اصفهان باید به سمت صنایع دانش بنیان راهنمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنعتی اصفهان باید به سمت صنایع دانش بنیان راهنمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید