خبرنگاران 118میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی جذب شد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، تبریز- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت نوسازی و بازسازی ناوگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، گفت: 118میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در این استان جذب شد.

خبرنگاران 118میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی جذب شد

اکبر فتحی روز پنجشنبه در نشست با وبلاگ تالار پذیرایی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: این تسهیلات از محل خط اعتباری ضریب مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده که در واقع 24 درصد بیشتر از سهم آذربایجان شرقی بوده است.

وی همچنین در مورد اجرای طرح آبکمک تحت فشار، افزود: سامانه های آبکمک قطره ای و بارانی با وجود محدودیت های مالی دولت به خوبی تامین منابع شده و نیاز استان هم در این خصوص برطرف شده است طوری که سال 1398 بیشترین سطح طرح های آبکمک تحت فشار در تمام سال های گذشته انجام و بیش از پنج هزار هکتار در اجرا و 7500 هکتار در دست اجرا بوده که امسال در حال سرانجام است.

فتحی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای نیز در سال 1398 بیش از سال های گذشته بوده طوری که با هیچ سالی قابل مقایسه نیست چون گلخانه های بزرگ مقیاس در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی افتتاح شده یا در دست افتتاح می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کرونا و تحریم شرایط سختی را به وجود آورده است، گفت: با وجود این شرایط تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی مازاد بوده و در بازار هیچ کمبود مواد غذایی در بخش های مختلف کشاورزی نداشتیم.

فتحی در عین حال با بیان اینکه در تامین گوشت قرمز، سفید و لبنیات سال سختی را گذراندیم چون تحریم های ظالمانه به صورت غیر مستقیم مثلا در تامین نهاده های دامی مشکل ایجاد کرده بود، افزود: به رغم این موضوع مرغداران و دامداران از حرکت نایستادند و تلاش کردند تا کمبودی به وجود نیاید که برای رسیدن به این هدف نیز پیروز بودیم.

وی با اشاره به خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی گفت: در مورد سایر محصولات معتقد به خرید تضمینی نیستیم چون در خرید بیشتر محصولات کشاورزی به جز گندم کف قیمت بازار از کشاورزان خرید می شود تا کشاورز ضرر بیشتری متحمل نشود و این قیمت ها ایده آل ما نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه در کاشت محصولات کشاورزی نیز باید به کاهش نیاز آبی توجه شود، گفت: برای احیای دریاچه ارومیه و کاشت محصولات با نیاز آبی کم، کشت سیب زمینی و پیاز را کاهش دادیم و محصولات جایگزین بویژه محصولات گلخانه ای و کلزا را در اولویت قرار دادیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به زلزله سراب و میانه در سال گذشته، گفت: چهار هزار واحد اماکن دامی تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت و همه کارشناسان کشاورزی بر این اساس با کار جهادی برای کمک به کشاورزان و دامداران زلزله زده وارد گود شدند و برای جبران خسارات زلزله زدگان تلاش کردند.

فتحی افزود: برای هر زلزله زده کشاورز یا دامدار پس از بررسی های اجرا شده و تشکیل پرونده 15 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق گرفت.

وی همچنین با تبریک هفته دولت، گفت: همزمان با هفته دولت 81 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر یکهزار و 230 میلیارد در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 118میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 118میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید