افزایش فرایند خروج سهام داران از بورس تهران

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرنگاران: امروز 10 خرداد 1400 شاخص کل از نیمه کانال 1.1 میلیونی پائین افتاد.

افزایش فرایند خروج سهام داران از بورس تهران

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 10 هزار و 963 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 145 هزار واحد رسید.

ریزش تمام شاخص ها

امروز از ابتدای معاملات فرایند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 7 هزار واحد افت کرد. در سرانجام معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 10 هزار و 963 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 145 هزار و 970 واحد رسید.

شاخص هم وزن هم در سرانجام معاملات 2 هزار و 535 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 382 هزار و 996 واحد ایستاد. بعلاوه شاخص کل فرابورس 117 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 724 واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در سرانجام معاملات روز دوشنبه، 59 نماد رشد قیمت داشتند که 45 نماد بورسی و 14 نماد فرابورسی بودند. بعلاوه 351 نماد کاهش قیمت داشتند که 242 نماد بورسی و 109 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 13 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 77 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و رقم خروج پول حقیقی به 559 میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وتجارت (بانک تجارت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 49 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، غصینو (شرکت صنعتی مینو) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بعلاوه نمادهای وصندوق، شپنا و اپال هم بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز فملی، فولاد و وبملت نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و غزر و برکت در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس هم فگستر، فتوسا و چخزر پرتراکنش ترین نمادها هستند.

در روز نزول شاخص های بورس، قیمت سهام اغلب نمادهای گروه های سرمایه گذاری ها (مانند وبیمه، ونیکی، وسخوز، ونیرو، وخارزم و وسپهر)، شرکت های چندرشته ای صنعتی (مانند شستا، وبانک، وغدیر و وصندوق) و خودرو و ساخت قطعات (مانند خودرو، خساپا، خگستر و خبهمن) کاهش یافت.

کاهش ارزش صف های سرانجامی بازار

در سرانجام معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به سرانجام روز یکشنبه 10 درصد کاهش یافت و در رقم 365 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش هم 0.4 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 54 میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف خرید 256 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد.

پس از غکورش، فتوسا (شرکت فراوری و توسعه سرب و روی ایرانیان) و فگستر (توسعه صنایع روی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش هم به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در سرانجام معاملات صف فروش 148 میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و خزر (فنرسازی زر) و بیشترین صف فروش را داشتند.

رکود معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 359 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه 18 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد هم با افت 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 538 میلیارد تومان رسید.

شپنا و خودرو صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 334 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شتران رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شبندر و خودرو در رتبه های بعدی بیشترین ارزش معاملات نهاده شدند.

در جدول حجم معاملات امروز هم خودرو با تعداد 495 میلیون و 87 هزار و 332 سهم در صدر نهاده شده است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار نهاده شد و رتبه سوم به وتجارت تعلق داشت. دو نماد شپنا و کرمان هم در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

منبع: اقتصادنیوز

به "افزایش فرایند خروج سهام داران از بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فرایند خروج سهام داران از بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید