آخرین شرایط بازار مرغ و تخم مرغ ، هر کیلو مرغ و یک شانه تخم مرغ چند شد؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، رییس جهاد کشاورزی استان تهران از کاهش قیمت جوجه یکروزه اطلاع داد و گفت: انتظار می رود تمامی واحد های عرضه، گوشت مرغ را با قیمت های مصوب عرضه نمایند.

آخرین شرایط بازار مرغ و تخم مرغ ، هر کیلو مرغ و یک شانه تخم مرغ چند شد؟

به گزارش ایرنا، جبرئیل برادری در مورد شرایط بازار جوجه یک روزه، گوشت مرغ و تخم مرغ اضافه نمود: اکنون قیمت جوجه یک روزه کاهش یافته به طوری که اخیراً قیمت این محصول از 26 تا 28 هزار تومان به 17 هزار تومان رسیده که این مهم در کاهش قیمت گوشت مرغ تاثیر گذار است.

به گفته وی اکنون نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه بین 15 هزار و 900 تومان تا 16 هزار و 900 تومان مشخص شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه احتیاج روزانه استان تهران به گوشت مرغ بین 1200 تا 1250 تن است، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در راستای فعال سازی واحد های غیرفعال پرورش مرغ اجرا شده است، یعنی ضریب خوداتکایی را از 5 درصد به 10 درصد رسانده ایم که در شرایط فراوری و تامین موثر است.

برادری توضیح داد: با توجه به جمعیت 20 میلیونی استان تهران، یک سری استان ها قطب فراوری مرغ مانند گلستان، مازندران، گیلان، قزوین و سمنان موظف هستند برحسب تکلیف علاوه بر احتیاج استان خود احتیاج استان تهران نیز تامین گردد.

وی اضافه نمود: احتیاج مرغ زنده 16 کشتارگاه در سطح استان تهران از بعضی استان های تعیین تامین می گردد و این محصول در سطح شهر، فروشگاه های زنجیره ای، واحد های قطعه بندی، میدان بهمن، میدان پیروزی عرضه می گردد.

دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ

رییس جهاد کشاورزی استان تهران دلیل التهاب بازار گوشت مرغ را ناشی از افزایش تقاضا و مصرف، فروش بالای قیمت مرغ زنده به وسیله بعضی فراوریکنندگان و کاهش جوجه ریزی به وسیله واحد های پرورشی دانست و اضافه نمود: قیمت مصوب مرغ زنده 52 هزار تومان و گوشت مرغ برای مصرف کنندگان 73 هزار تومان مشخص شده است، اما طی این مدت بعضی مرغ زنده را با قیمت های 58 و 59 هزار تومان به فروش می رساندند.

برادری احتیاج هفتگی گوشت مرغ را 50 هزار تن عنوان نمود و اضافه نمود: اکنون بر اساس افزایش سرانه مصرف، فراوری افزایش پیدا نموده به طوری که مقدار جوجه ریزی در اردیبهشت ماه از 105 میلیون قطعه در خردادماه به 130 میلیون قطعه رسیده تا بازار کنترل گردد.

التهابی در بازار تخم مرغ نداریم

وی درباره بازار تخم مرغ نیز گفت: اکنون در حوزه بازار تخم مرغ التهابی نداریم و قیمت ها برای مصرف کنندگان طبق نرخ مصوب شانه ای 105 تا 110 هزار تومان به فروش می رسد.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران دلیل ساماندهی بازار تخم مرغ را ورود اتحادیه و تعاونی های مربوطه دانست و ادامه داد: در حال حاضر مدیریت برنامه ریزی فراوری و مصرف و مازاد مصرف بر عهده اتحادیه ها است و در صورت وجود مازاد فرایند صادرات انجام می گردد تا فراوریکنندگان نیز متضرر نشوند.

برادری اظهار کرد: در حال حاضر برای حمایت از فراوریکنندگان و مصرف کنندگان، تمامی واحد های فراوریی، عمده فروشی و خرده فروشی استان تهران مورد بازرسی و ارزیابی مستمر قرار می گیرند تا با متخلفان و گران فروشان برخورد قانونی گردد.

پیش از این قیمت گوشت مرغ در بازار بین 85 تا 100 هزار تومان به فروش می رسید که اکنون این رقم به نرخ مصوب 73 هزار تومان رسیده است.

منبع: فرارو

به "آخرین شرایط بازار مرغ و تخم مرغ ، هر کیلو مرغ و یک شانه تخم مرغ چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بازار مرغ و تخم مرغ ، هر کیلو مرغ و یک شانه تخم مرغ چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید