آیا نصب نسخه بتای iOS یا iPadOS کار عاقلانه ای است؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، نصب نسخه بتای iOS یا iPadOS روی آیفون یا آیپد کار راحتی است؛ اما فقط به علت اینکه انجام یک کار راحت است، لزوما به این معنا نیست که باید آن را عملی کنید. در ادامه به مزایا و معایب نصب نسخه بتای این دو سیستم عامل می پردازیم.

آیا نصب نسخه بتای iOS یا iPadOS کار عاقلانه ای است؟

لذت بردن از ویژگی های نو iOS و iPadOS

اپل هر ساله اواخر تابستان نسخه نو سیستم عامل های خود را برای عموم کاربران منتشر می نماید. اما این نسخه های نو در حقیقت چند ماه قبل از این تاریخ معرفی می شوند و طی این چند ماه کاربران می توانند از نسخه بتا استفاده نمایند. بعضی کاربران که چندان صبر و تحمل ندارند و می خواهند هرچه زودتر ویژگی های نو این سیستم عامل ها را تجربه نمایند، خیلی زود دست به کار می شوند و نسخه بتا را نصب می نمایند.

در این نسخه های نو معمولا چند ویژگی نو مهم وجود دارد و در کنار آن چندین بهبود ریز و درشت دیگر هم به چشم می خورد.

وجود باگ های متعدد در نسخه های بتا

وقتی یک سیستم عامل در مرحله بتا واقع شده است، یعنی فرایند توسعه آن هنوز به اتمام نرسیده و در نتیجه کاربران با چندین باگ در زمینه های مختلف روبرو می شوند. این باگ می تواند مثلا نوتفیکیشن ها را از کار بیندازد یا برای بعضی ویژگی های مهم مسائل جدی ایجاد کند.

از سوی دیگر باید به احتمال بروز مشکل در زمینه عملکرد سیستم عامل هم اشاره کنیم. به عنوان مثال در کنار کاهش سرعت، ممکن است مصرف باتری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند و در نتیجه باتری گوشی یا تبلت بسیار سریع تر خالی گردد. قبل از انتشار نسخه نهایی، شرکت هایی مانند اپل چند نسخه بتا منتشر می نمایند که معمولا در هر نسخه تعداد باگ ها کاهش می یابد.

بتای توسعه دهندگان در برابر بتای عمومی

روزی روزگاری نسخه بتای iOS و iPadOS مختص توسعه دهندگان بود و فقط توسعه دهندگانی که مبلغ حق عضویت در پلتفرم مخصوص این شرکت را می پرداختند، می توانستند از این نسخه های بتا بهره ببرند. روی هم رفته توسعه دهندگان با نصب نسخه های بتا می توانند قبل از انتشار نسخه نهایی یک سیستم عامل، اپلیکیشن خود را برای تغییرات نو آماده نمایند.

اما حالا تمام کاربران که خواهان بهره گیری نسخه های بتای iOS و iPadOS هستند می توانند به راحتی این نسخه ها را نصب نمایند. البته در ابتدا همچنان این نسخه ها صرفا برای توسعه دهندگان ارائه می گردد و بعد از چند هفته بتای عمومی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در نسخه های بتای توسعه دهندگان معمولا باگ های بسیار بیشتری دیده می گردد ولی در بتای عمومی تعداد باگ ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید.

به طور کلی هرچه دیرتر نسخه های بتا را نصب کنید، با مسائل کمتری روبرو می شوید. به مرور زمان نسخه های بتا ثبات بیشتری پیدا می نمایند و ویژگی های بیشتری دریافت می نمایند. البته در این زمینه هیچ قطعیتی وجود ندارد زیرا گاهی اوقات حتی نسخه نهایی iOS و iPadOS با باگ های متعدد به دست کاربران معمولی می رسد.

از نصب نسخه بتا در دستگاه اصلی خود اجتناب کنید

اگر همچنان به نصب نسخه بتای iOS یا iPadOS تمایل دارید، توصیه می کنیم این نسخه را روی گوشی یا تبلت اصلی خود نصب نکنید. زیرا گاهی اوقات این نسخه ها مسائل جدی ایجاد می نمایند و ممکن است هنگام استفاده از گوشی یا تبلت خود به دردسر بیفتید. اگر در خانه یک آیفون یا آیپد قدیمی دارید که از نسخه نو سیستم عامل موردنظر پشتیبانی می نماید، با خیال راحت می توانید نسخه بتا را روی آن نصب کنید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا نصب نسخه بتای iOS یا iPadOS کار عاقلانه ای است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نصب نسخه بتای iOS یا iPadOS کار عاقلانه ای است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید