10 غذایی که کالری شان به طرز خنده داری پایین است

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، همه ما می دانیم که یکی از کلیدهای لاغر شدن محاسبه مقدار کالری است که هر روزه مصرف می کنیم. برخی غذاها آنقدر کالری کمی دارند که می توانید هر چقدر که می خواهید از آنها مصرف کنید و نگران اضافه وزن و کالری شان نباشید.

10 غذایی که کالری شان به طرز خنده داری پایین است

دپارتمان کشاورزی استان متحده آمریکا اندازه کالری که هر شخص باید به طور روزانه دریافت کند به توضیح زیر است.

  • زنان بین 19 تا 51 سال 1800 تا 2400 کالری
  • مردان بین 19 تا 51 سال 2200 تا 3000 کالری
  • بچه ها و سالمندان 1000 تا 3200 کالری

افرادی که فعال تر هستند و یا آنهایی که می خواهند وزن اضافه نمایند باید کالری بیشتری دریافت نمایند.

غذاهایی که در ادامه آنها را معرفی می کنیم کالری کم و مواد مغذی زیادی دارند:

1- آب تره (شاهی آبی)

یک فنجان آب تره خرد شده تنها 4 کالری دارد. علاوه بر اینکه کالری این غذا کم است، هیچ گونه چربی هم ندارد. دیگر مواد مغذی که در آب تره وجود دارد شامل پروتئین، مس، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین E، K، تیمین، ریبو فلاوین، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم است.

برترین راه برای مصرف آب تره آن است که آن را در سالاد بریزید و میل کنید. می توانید آن را در سوپ، اسموتی و ساندویچ بریزید و یا آب آن را بگیرید.

2- شابانک

یک فنجان شابانک تنها حاوی 6 کالری است. شابانک یک غذای کم کالری و مغذی است که هرکسی باید از آن استفاده کند. برگ های ظریف و سبز این گیاه خوشمزه چربی کمی هم دارند. به علاوه این غذا سرشار از فیبر، ویتامین A، B6، B5، C، K، کلسیم، آهن، زینک، منیزیم، پتاسیم و منگنز است.

برگ های تازه و جوان و ترد گیاه برای استفاده در سالاد و پاستا عالی هستند و برگ های مسن تر و تیره تر برای استفاده در سوپ و پیتزا مناسب اند.

3- اسفناج

یک فنجان اسفناج تنها حاوی 7 کالری است. این سبزی برگ سبز علاوه بر کالری کربوهیدرات کمی هم دارد و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. اسفناج انتخاب خوبی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان، آهن، فولیک اسید، پتاسیم، روی، کلسیم، منیزیم، ویتامین K، مس وفیبر است. اسفناج را می توانید در سالاد بریزید، با آن برانی درست کنید و یا آب آن را بنوشید. می توان آن را کمی پخت و در کنار غذا مصرف کرد.

4- جغندر برگی (جغندر سوئیسی)

یک فنجان جغندر برگی تنها 7 کالری دارد. جغندر برگی، این هم خانواده جغندر خودمان، یکی دیگر از سبزیجاتی است که کالری و کربوهیدرات کمی دارد.

این غذا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، C، E و K است و بعلاوه حاوی پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم، مس، آهن و دیگر مواد معدنی است. این گیاه برگ هایی به رنگ سبز دارد اما رنگ ساقه آن می تواند به رنگ های سفید، قرمز و زرد باشد. هم برگ و هم ساقه قابل خوردن هستند. جغندر برگی را اندکی بپزید و از آن در سالاد و سوپ بهره ببرید.

5- کاهو مجلسی

یک فنجان کاهو 8 کالری دارد. همه انواع کاهو کالری کم و آب فراوانی دارند. اگر از مواد مغذی آن بپرسید کاهوی مجلسی حاوی ویتامین A، K، C، B، فولیک اسید، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و مس است.

از کاهوی مجلسی بیشتر در سالاد استفاده می گردد. برای درست کردن سالادی خوشمزه و کم کالری با کاهو تان، مقداری گوجه، خیار، هویج و فلفل دلمه ای را خرد کنید و با آن مخلوط کنید. مقداری لیمو تازه، فلفل و روغن زیتون به آن اضافه کنید، سالادتان حاضر است.

6- کرفس

یکی دیگر از غذاهای کم کالری کرفس است. یک فنجان کرفس تنها 16 کالری دارد. کرفس، علاوه بر اینکه کالری کمی دارد، محتوی آب زیادی است (95 درصد آن را آب تشکیل داده). این غذای سالم سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، A، K، B، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. کرفس کربوهیدرات کم و فیبر زیادی دارد که آن را تبدیل به خوراکی بسیار سالم می نماید.

می توانید چند ساقه کرفس را بشویید و به عنوان خوراکی در میان وعده ها میل کنید. بعلاوه می توانید از آن برای درست کردن سالا و سوپ هم بهره ببرید.

7- خیار

یک فنجان خیار حلقه شده محتوی 16 کالری است. این غذای خوشمزه و کم کالری کربوهیدرات و چربی کمی هم دارد و به خاطر مواد مغذی که دارد بسیار محبوب است. از برترین مواد مغذی موجود در خیار می توان به ویتامین K، C، B، مس، آمینو اسید، فیبر، پتاسیم، منیزیم، فسفر و بیوتین اشاره نمود.

می توانید خیار را به عنوان تنقلات سالم با مقداری طعم دهنده مصرف کنید و یا آن را در سالاد، ساندویچ و سوپ به کار ببرید.

8- تربچه

یک فنجان تربچه اسلایس شده تنها 16 کالری دارد. این سبزی زیبا و خوش رنگ علاوه بر کالری چربی و کربوهیدرات کمی هم دارد.

تربچه حاوی فیبر، ویتامین B6، ویتامین C، پتاسیم، مس، منیزیم، منگنز و کلسیم است. تربچه معمولا در سبزی خوردن و به صورت خام استفاده می گردد اما شما می توانید آن را کمی بپزید و بعد میل کنید. چه به صورت پخته و چه خام، این غذای سالم سرشار از مواد مغذی است.

اگر می خواهید نهایت استفاده را از تربچه ببرید، نباید فراموش کنید که برگ های سبز آن را هم بخورید.

9- کدو سبز

یک فنجان کدو سبز خرد شده محتوی 21 کالری است. کدو هم یکی دیگر از غذاهایی است که کالری و کربوهیدرات کمی دارد و محتوای چربی اش هم قابل چشم پوشی است. کدو سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، منگنز، مس، ویتامین A و ویتامین C است. این ماده ماده غذایی مفید، بعلاوه حاوی اسیدهای چرب مفید، روی، پروتئین، فیبر و امگا 3 است.

مصرف خام و پخته کدو آسان است و می توانید غذاها و خوراکی های بسیاری با آن درست کنید. می توانید کدو را به صورت گریل و یا سرخ شده مصرف کنید، آن را در خورشت بریزید و یا با سالاد بخورید.

10- کلم

یک فنجان کلم خرد شده تنها حاوی 22 کالری است. کلم قرمز مصرف کنید یا کلم سفید فرقی ندارد، این غذای سالم کالری کم و آب زیادی دارد. بعلاوه منبع خوبی از ویتامین K، C، B، منیزین، منگنز، فیبر، پتاسیم، مس و دیگر مواد مغذی است.

گنجاندن کلم در رژیم غذایی تان بسیار آسان است. می توانید آن را به صورت خام در سالاد و یا کمی پخته در سوپ مصرف کنید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "10 غذایی که کالری شان به طرز خنده داری پایین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذایی که کالری شان به طرز خنده داری پایین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید