گرما گرم کویر و نمک

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، اوایل پاییز و بهار خیلی ها هوای کویر به سرشان می زند؛ هوای ماسه روان، شب های پر ستاره و سکوت اسرار آمیز آن. حس کویر بی وقت به دل طبیعت گران نمی آید، این وقت سال کویرها در برترین زمان ممکنند برای یک سفر معتدل؛ نه روزهای سوزانی دارند که گندم بریان کننده و نه شب های چندان سرد که به قول معروف استخوان خلق از سرما بترکد. پاییز که از راه برسد، در کویر تازه بهار شروع شده. خیلی ها از این کویر دوست داشتنی فقط مصر، مرنجاب و

گرما گرم کویر و نمک

گرما گرم کویر و نمک

در یک سفر کویری می توانید به تماشای رمل های ماسه ای و معدن بزرگ نمک بروید

اوایل پاییز و بهار خیلی ها هوای کویر به سرشان می زند؛ هوای ماسه روان، شب های پر ستاره و سکوت اسرار آمیز آن. حس کویر بی وقت به دل طبیعت گران نمی آید، این وقت سال کویرها در برترین زمان ممنمایند برای یک سفر معتدل؛ نه روزهای سوزانی دارند که گندم بریان نماینده و نه شب های چندان سرد که به قول معروف استخوان خلق از سرما بترکد. پاییز که از راه برسد، در کویر تازه بهار شروع شده. خیلی ها از این کویر دوست داشتنی فقط مصر، مرنجاب و طبس را می شناسند اما در سرزمینی که در صد بالایی از مساحتش را بیابان و کویر فرا گرفته، گردش در این اقلیم اسرار آمیز تمامی ندارد. کویر گرمسار یکی از همان منطقه ها دیدنی است که آبان ماه گشتن دارد و باید سراغش رفت. در این شماره سفر با توری را به شما پیشنهاد می کنیم که نه تنها شما را به تماشای کویر گرمسار و رمل های زیبایش می برد که گشت و گذار در معدن بزرگ نمک این منطقه در برنامه اش هست؛ گردش در کویر و نمک با هیرکان توران شاهرود.

کویری در این نزدیکی

آرامش و سکوت کویر با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، حتی اگر هر گوشه اش را عده ای فتح نموده باشند. می توانید کفش هایتان را در بیاورید و در دریایی از ماسه روان قدم بگذارید که شاید تا چند لحظه بعدش دیگر اثری از آن قدم ها نمانده باشد. کویرها قاعده خودشان را دارند، چه اسمش مرنجاب باشد و چه مثل این عکس کویرش گرمسار معروف گردد

نکته

کوله باری برای کویر

کارت شناسایی، دارو، لباس گرم، کلاه، عینک آفتابی، کوله یک روزه، فلاسک چای، زیر انداز، کیسه خواب، لوازم شخصی (بشقاب، لیوان، قاشق، چنگال و ...)

برنامه سفر

گردش در کویر ناشناس

برنامه این تور شامل دو روز گردش در کویر، نمکزار، معدن نمک و تماشای آثار تاریخی است

- روز اول: برنامه ساعت شش صبح روز پنجشنبه از ترمینال بیهقی، بانک سامان شروع می گردد. صبحانه در رستوران سرای ورزشکاران گرمسار صرف می گردد. بعد از صرف صبحانه، گروه به سمت دژ استوناوند و رودخانه حَبله رود حرکت می نماید و در آنجا مسافران به سمت یکی از برج های دیدبانی دژ پیاده روی می نمایند. مقصد بعدی، کوه اژدهاست و بعد از گشت زنی در اطراف کوه اژدها، ناهار که ته چین گرمساری است در گرمسار صرف می گردد. پس از ناهار، گروه برای شب مانی، استراحت، صرف چای و بازدید به کاروانسرای تجهیز شده ده نمک در 10 کیلومتری جاده گرمسار می رود. بعد از ظهر گردشگران برای بازدید از غار و آبراهه نمکی، کاروانسرا را ترک می نمایند و شب برای خوردن شام که خوراک مرغ است و بعلاوه استراحت به کاروانسرا باز می گردند.

- روز دوم: پس ازخوردن صبحانه مفصل شامل کره، عسل، پنیر، نیمرو، کلوچه شاهرودی و چای، گردشگران به معدن نمک می فرایند که احتمالاً هیجان انگیزترین بخش سفر آنهاست. در آنجا مسافران با چگونگی کندن تونل های بزرگ و استخراج نمک آشنا می شوند. سپس برای پیاده روی در رمل ها یا همان تپه های بزرگ و استخراج نمک آشنا می شوند. سپس برای پیاده روی در رمل ها یا همان تپه های شن روان به سمت جنوب گرمسار حرکت می نمایند. بعد از آنها برای خوردن ناهار (چلو کباب کوبیده) به گرمسار بر می گردند. پس از خوردن ناهار، گروه به سمت جاده سنگفرش حرکت نموده، در آنجا پیاده روی می نماید و توضیحات جالبی درباره جاده و نحوه ساخت آن می شنود. پس از بازدید از جاده سنگفرش، گردشگران سوار مینی بوس شده و به تهران بر می گردند. گروه حدود ساعت 9 شب به میدان آرژانتین می رسد.

منبع: نشریه سرزمین من، شماره 7

منبع: راسخون

به "گرما گرم کویر و نمک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرما گرم کویر و نمک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید