مشکل سازی بی ثباتی مقررات و رویه های اجرایی برای تولیدکنندگان

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، جلسه فوق العاده شورای مدیران منطقه 5 سازمان بازرسی کل کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور روسای سازمان های صنعت معدن و تجارت، روسای اتاق های بازرگانی، روسای خانه صنعت، معدن و تجارت و 5 نفر از فعالان مالی استان های حاضر برگزار گردید.

مشکل سازی بی ثباتی مقررات و رویه های اجرایی برای تولیدکنندگان

در این جلسه علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه موضوعات بانکی، تخصیص ارز و مسائل گمرکی، عمده مسائل واحدهای فراوریی استان را شامل می گردد، گفت: پایش محیط کسب وکار به صورت کشوری در بازه زمانی هر سه ماه و فصلی در استان ها صورت می گیرد که در این رابطه پنج مورد از مسائل استان نیز احصا و برای بهبود شرایط پیشنهاد شده است.

یگانه فرد قابل پیش بینی نبودن تغییرات قیمت مواد اولیه، بی ثباتی سیاست ها و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب وکارها را ازجمله مسائل مهم حوزه اقتصاد استان بیان کرد و اضافه نمود: تأمین اقتصادی از بانک ها، فراوری و عرضه نسبتاً آزاد کالاهای غیراستاندارد و تقلبی در بازار و رویه های اداری بعضی دستگاه های دولتی نیز از دیگر مسائل مهم حوزه اقتصاد استان است.

به گفته یگانه فرد، در شرایط فعلی واحدهای فراوریی روی استان زنجان در بحث تأمین مواد اولیه با مسائل بسیار زیادی روبرو هستند.

او مسائل ارزی را نیز از دیگر مسائل واحدهای فراوری روی زنجان بیان کرد و گفت: این واحدها در حال حاضر خاک مورداحتیاج خود را به صورت موقت و بدون اینکه ارزی مبادله گردد وارد می نمایند که بانک مرکزی با یک بخشنامه در خصوص برگشت ارز، واردات این واحدها را با مشکل روبرو نموده است.

رئیس اتاق زنجان مسائل مربوط به گیاه گون و بخشنامه های منابع طبیعی را یکی از مسائل بخش معدن استان زنجان دانست و توضیح داد: از سال 1397 تا به امروز این مشکل رفع نشده و حوزه کاری معدن استان و استان های شمال غرب را با مسائل عدیده ای روبرو نموده است.

یگانه فرد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مسائل حوزه کشاورزی و عدم سرمایه گذاری در عمده محصول فراوریی استان یعنی زیتون، گفت: توسعه باغات زیتون در اراضی شیب دار در حال حاضر با مشکل تخصیص و تأمین آب روبرو بوده و این مشکل تا به امروز حل نشده و کشاورزان را در بلاتکلیفی قرار داده است.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه فراوریات مرتبط با حوزه کشاورزی دو محصول زیتون و سیر احتیاج به سرمایه گذاری و حمایت دارد، گفت: زیتون ایران رتبه نهم جهان را دارد درحالی که در فراوری روغن زیتون جزو 19 کشور جهان هستیم.

در ادامه این جلسه موضوعات دیگری از سوی حاضران موردبحث و گفتگو نهاده شد که در این رابطه ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه فراورینمایندگان انتظار تسهیل امور برای رونق فراوری دارند، اظهار کرد: تحقق شعار سال احتیاجمند انجام اقداماتی است که فعالیت واحدهای فراوریی را متوقف نسازد و در حال حاضر بخشنامه هایی از سوی بانک مرکزی برای فراورینمایندگان مسائل ایجاد نموده که احتیاجمند اقدامات مؤثر در این حوزه است.

سرپرست سازمان بازرسی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه های تسهیل گری حوزه جهش فراوری پیش بینی شده است، گفت: در این بخش 26 برنامه مصوب شده در استان داریم که عملیاتی می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مشکل سازی بی ثباتی مقررات و رویه های اجرایی برای تولیدکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل سازی بی ثباتی مقررات و رویه های اجرایی برای تولیدکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید