قاضی نوری: علم و فناوری نوش داروی مسائل مالی کشور های درحال توسعه است

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: تحقیق و توسعه، همکاری بین بنگاه های مالی و نهاد های علم و فناوری، بخش مهمی از نسخه قابل تشخیص بیماری های فرساینده و مسائل مالی است.

قاضی نوری: علم و فناوری نوش داروی مسائل مالی کشور های درحال توسعه است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تالار پذیرایی، اولین کنفرانس ملی علم، فناوری و پیچیدگی مالی از صبح امروز با حضور بعضی مسئولان مالی کشور، نمایندگان مجلس و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا(س) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

در این مراسم قاضی نوری، رییس کنفرانس و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به مسائل مالی کشور های درحال توسعه گفت: خام فروشی و تمرکز بر ساخت محصولاتی که ارزش اضافه نموده پایینی دارند، بیماری مزمنی است که گریبانگیر کشور های توسعه نیافته و درحال توسعه است. این بیماری در ابعاد مختلفی ازجمله وابستگی های مالی نظیر وابستگی به بذر گران قیمت خارجی در بخش کشاورزی، وابستگی به خوراک خارجی در بخش دام و طیور... بروز پیدا می نماید.

وی با بیان اینکه علم و فناوری نوش داروی مسائل مالی است، اضافه نمود: تحقیق و توسعه، همکاری مستمر بین بنگاه های مالی و نهاد های علم و فناوری، بخش مهمی از نسخه قابل تشخیص برای این بیماری فرساینده و مسائل مالی برای کشور است.

قاضی نوری با اشاره به اینکه با بهره مندی از علم و فناوری می توان به شناخت جامعی از وضع کشور رسید، توضیح داد: چارچوب و رویکرد پیچیدگی مالی نگرش و ابزار لازم برای این امر را در اختیار ما قرار می دهد. درواقع این رویکرد با استفاده از نقشه فضای محصول، سعی در ترسیم جهت شکوفایی مالی و برطرف مسائل را دارد.

رییس کنفرانس و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اظهارداشت: در جهت بهره مندی از رویکرد پیچیدگی مالی در کشور ما، انتخاب صنایعی که همسو با قابلیت کشور باشد می تواند ما را از دام مسائل مالی رها نموده و سبب عبور از چالش ها به وسیله انباشت فناوری خواهد شد.

وی تاکید نمود: کشور باید کوشش خود را معطوف به انباشت فناوری نسبت به محصولاتی کند که از پیچیدگی بالایی در راستای قابلیت های فعلی کشور برخوردار باشند و بیشترین نقش را در ارزش و کیفیت بین محصولات داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قاضی نوری: علم و فناوری نوش داروی مسائل مالی کشور های درحال توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی نوری: علم و فناوری نوش داروی مسائل مالی کشور های درحال توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید