غذا هایی با طبع گرم چه فوایدی دارند؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، داده های زیادی نشان می دهند که بعضی از ادویه جات مانند دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می توانند متابولیک بدن را افزایش دهند و اشتها را کمتر نمایند.

غذا هایی با طبع گرم چه فوایدی دارند؟

غذا هایی که طبع گرم دارند باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند. این غذا ها از یک سو مانع از افزایش وزن می شوند.

از سوی دیگر طبع سرد را از بین می برند.

مطالعاتی که در سال 2015 به وسیله دانشگاه هاروارد بر روی غذا های گرم صورت گرفت، معین شد که مصرف غذا های تند در هفت روز هفته اندازه مرگ و میر را تا 14 درصد کاهش می دهد. از سوی دیگر این غذا ها متابولیسم بدن را افزایش می دهند.

داده های زیادی نشان می دهند که بعضی از ادویه جات مانند دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می توانند متابولیک بدن را افزایش دهند و اشتها را کمتر نمایند. یک مطالعه بر روی غذا های گرم نشان داد که خوراک های طبع گرم می توانند از رشد چربی های اضافه پیشگیری نمایند.

یکی دیگر از فواید مصرف غذا های گرم، بهبود التهاب ها در بدن است. برای مثال در زردچوبه میزان زیادی کورکومین وجود دارد که التهاب را در بدن کم می نماید. در داروی آیورودیس هم که خاصیت ضدالتهابی دارد، از سیر و زنجبیل استفاده می گردد. به طور کلی فهرست غذا های با طبع گرم می تواند با مسائلی مثل آرتروز، اختلالا خود ایمنی، سردرد و حالت تهوع مقابله کند.

یکی از فواید مصرف غذا های با طبع گرم و خشک مقابله با سلول های سرطانی است. تحقیقات زیادی نشان می دهد که کپسایسین می تواند رشد سلول های سرطانی در بدن را کند کند. حتی در مواردی هم این سلول ها به طوری کلی از دفع می شوند.

یک مطالعه UCLA نشان داد که کپسایسین برای سلول های سالم مفید است. اما می تواند رشد سلول های سرطانی را از بین ببرد. این ماده غذا هایی در بعضی از غذا های گرم مثل فلفل و دارچین وجود دارد.

یکی دیگر از فواید مصرف غذا هایی که طبع گرم دارند از بین بردن باکتری های مضر است. زیرا این غذا ها حاوی چندین آنتی اکسیدان هستند. در نتیجه با باکتری های مضر بدن مقابله می نمایند. برای مثال زردچوبه و زیره از جمله ادویه های گرمی هستند که چندین آنتی اکسیدان قدرتمند را در خود جای داده اند.

برای اینکه غذا های خود را گرم کنید، بهتر است به آن ها ادویه ها و موادغذایی گرم اضافه کنید. برای مثال با نیمرو و یا املت فلفل سیاه و زردچوبه میل کنید. بعلاوه دمنوش هایی که دارای طبع گرم هستند، میل کنید. دمنوش آویشن و پونه کوهی طبع گرم دارند.

بعلاوه می توان چای را با زنجبیل و لیمو میل کنید. چای سیاه طبع سرد دارد و برای فصل زمستان نباید زیاد مصرف کنید. اما اگر به نوشیدن چای عادت دارید، همراه با آن زنجبیل و یا دارچین مصرف کنید. این کار نه تنها طعم چای را خوشایندتر می نماید، بلکه طبع را هم گرم نگه می دارد.

اگرچه غذا هایی که طبع گرم دارند، به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند. اما نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید.

زیرا باعث درد معده، اسهال و یا استفراغ می شوند. تخریب سیستم ایمنی بدن هم در نتیجه زیاده روی در مصرف غذا های گرم ایجاد می گردد. کپسایسن یکی از موادی که در اغلب غذا های گرم وجود دارد و در دراز مدت مسائل زیادی را برای سیستم گوارش ایجاد می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "غذا هایی با طبع گرم چه فوایدی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا هایی با طبع گرم چه فوایدی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید