سرانه مکان مذهبی در ایلام کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرنگاران/ایلام شهردار ایلام گفت: سرانه مکان مذهبی در کشور بین 5 تا 7 متر است اما این سرانه در شهر ایلام کمتر از یک متر است.

سرانه مکان مذهبی در ایلام کمتر از میانگین کشوری است

دکتر طالب صادقیان در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: در طرح جامع شهری بافت های کم برخودار مورد توجه قرار گرفته اند و با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کوشش شده نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم و اجرای برنامه های فرهنگی در این مناطق را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی از احترام به والدین، آموزش مهارت های زندگی، بحث ازدواج و طلاق در مناطق کم برخودار شهر ایلام انجام گردد و در همه این برنامه ها از همکاری و مشارکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با موضوع خود مساجد استفاده می گردد و در این حوزه نیز موفقیت های خوبی حاصل شده است.

شهردار ایلام با اشاره به اجرای فعالیت هایی ویژه در راستای کاهش افسردگی در مناطق شهری، توضیح داد: افسردگی یکی از خطرات و معضلاتی است که جامعه شهری را تهدید می نماید و سعی شده با برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات هنری و فعالیت های فرهنگی با موضوع کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این برنامه ها اجرا گردد و شور و نشاط در میان جوانان محلات مناطق آسیب پذیر ایجاد گردد.

شهردار ایلام گفت: موضوع برنامه ها در محلات مساجد است و سعی نموده ایم که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، شور و نشاط معنوی را در سطح محلات ایجاد کنیم که بسیاری از این فعالیت ها با همکاری کانون های مساجد استان برگزار شده است.

صادقیان توضیح داد: ستادهایی با حضور جوانان و اعضای کانون مساجد به منظور تسهیل گری در فعالیت زیربنایی در سطح محلات تشکیل شده است که به عنوان پل ارتباطی شهرداری با مردم عمل می نمایند و کوشش نموده ایم که تعامل ویژه ای یا جوانان فعال در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشیم و از ایده های جوانان فعال در مساجد در حوزه امور شهری نیز حمایت شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت های شهرداری، توسعه زیرساخت ها در مساجد است، گفت: سرانه مکان مذهبی در شهر ایلام با نرم کشوری، خیلی فاصله دارد که این میزان به صورت ایده آل در کشور بین 5 تا 7 متر است و این در حالی است که سرانه مکان مذهبی در شهر ایلام کمتر از یک متر است و باید در طرح جامعه شهری، افزایش سطح سرانه مکان مذهبی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شهردار ایلام اضافه کرد: پیشنهاد می گردد که سرانه های دیگری از حیث فضای مکانی در طرح جامع شهری داریم که در بعضی موارد بیشتر از نرم کشوری است که می توان با تغییر کاربری به سمت ساخت مسجد و فضای مذهبی سوق داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرانه مکان مذهبی در ایلام کمتر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه مکان مذهبی در ایلام کمتر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید