روزانه 13 هزار بسته پستی در استان مرکزی جابجا می گردد

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل پست استان مرکزی گفت: در حال حاضر روزانه حدود 13 هزار نفر از خدمات پستی بهره مند می شوند که نیمی از مرسولات صادره و نیمی وارده است.

روزانه 13 هزار بسته پستی در استان مرکزی جابجا می گردد

محمدرضا عباسی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: پست استان مرکزی با دارا بودن 322 واحد شهری و روستایی و 200 نفر پرسنل و 450 پیمانکار سهم قابل توجهی در ارتباطات استان را بر عهده دارد. پست قدیمی ترین و مردمی ترین راه ارتباطی در کشور است که با کاهش فاصله و بهره وری زمان توانسته نقش مهمی در رونق کسب و کار و رشد مالی و صرفه جویی و بهره وری ملی و... داشته باشد و البته در زمان کرونا هم توانسته نقش مهمی در تحقق پویش در خانه ماندن ایفا نماید.

وی اضافه نمود: راه اندازی پست سیار و مکاهمه کردن تمام مراحل کار از مرحله قبول تا توزیع مرسولات و بعلاوه دریافت امضای گیرنده به صورت دیجیتال در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اقدامات اداره کل پست استان مرکزی بوده است.

مدیرکل پست استان مرکزی توضیح داد: احتیاج مردم به پست و خدمات پستی روز به روز در حال توسعه است و با توجه به احتیاج مردم و شرایط حاضر، پست یکی از ادارات شلوغ در سطح کشور و استان است.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 13 هزار نفر از خدمات پستی در استان بهره مند می شوند که نیمی از مرسولات آنها صادره و نیمی وارده است. علیرغم ترافیک کاری، پست استان مرکزی در زمینه کیفیت ارائه خدمات طی دوسال گذشته رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است. این ارزیابی به صورت هوشمند و ماهانه به وسیله شرکت ملی پست انجام می گردد.

وی افزود: در حال حاضر 15 نوع خدمت پستی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می گردد و از ابتدای سال جاری باجه قبول سیار هم راه اندازی شده تا مراجعه به مرکز کاهش یابد.

مدیرکل پست استان مرکزی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از پرترافیک ترین ارگان های اجرایی پست بود که در سه نوبت کاری و در 24 ساعت به شهروندان در راستای اجرایی شدن پویش در خانه ماندن خدمات ارائه می نماید. هیچ نقطه کوری در استان وجود ندارد و تمام مرسولات پستی در روستاها به صورت یک روز در میان ارسال می گردد. اکنون روزانه 450 نفر پیمانکار توزیع و قبول مرسولات در سطح روستاها فعال و تمام منطقه ها شهری و روستایی دارای کد پستی 10 رقمی هستند.

عباسی اظهار داشت: از ابتدای تیرماه خط مبادله مستقیم اراک - خرم آباد و اراک- اصفهان و بالعکس در راستای تسریع در ارائه خدمات مناسب پستی راه اندازی و افزایش ساعات کاری کارکنان پست هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به سکوی تجارت الکترونیک ادامه داد: با راه اندازی این مهم در سطح استان در طول یک سال اخیر 250 هزار مرسوله خرید اینترنتی وارد استان شده و مرسوله های صادراتی هم 250 درصد رشد داشته است.

عباسی افزود: پست استان مرکزی 45 درصد افزایش عایدی داشته اما هزینه ها هم 70 درصد رشد و می توان گفت پست استان مرکزی یکی از واحدهای زیان ده است.

وی در مورد طرح توزیع مرغ با استفاده از طرح زیرساخت پست گفت: همکاران پست در 5 کشتارگاه در سطح استان مستقر شده اند و برای مرغ های ارسالی بارکد صادر نموده و ارسال از کشتارگاه تا فروشگاه را به طور کامل رصد می نمایند که این اقدام مورد رضایت دستگاه های نظارتی و سازمان صمت قرار گرفته است. به همین دلیل مقرر شده تفاهم نامه ای بین پست و سازمان صمت منعقد گردد، ارسال مرسولات پتروشیمی هم در فاز بعدی کار این اداره قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روزانه 13 هزار بسته پستی در استان مرکزی جابجا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 13 هزار بسته پستی در استان مرکزی جابجا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید