اینفوگرافیک ، خاتمه رشد طبیعی جمعیت در دنیا

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، با وجود اینکه جمعیت دنیا همچنان در حال افزایش است، کشورهای بیشتری وجود دارند که در آنها تعداد مرگ و میرها از تعداد تولدها در یک سال بیشتر می گردد. مؤسسه تحقیقات جمعیتی آلمان در یک مطالعه نو بر اساس داده های سازمان ملل به این موضوع اشاره نمود. بر اساس این مطالعه، دلایل این عدم تعادل طبیعی تولد و مرگ در کاهش نرخ باروری و افزایش سن جمعیت نهفته است.

اینفوگرافیک ، خاتمه رشد طبیعی جمعیت در دنیا

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، به نقل از استاتیستا، تعداد کشورهایی که در یک سال مشخص بیشتر از مقدار تولد، مرگ و میر را تجربه می نمایند به طور پیوسته در حال افزایش است. تجزیه و تحلیل داده های سازمان ملل به وسیله موسسه فدرال تحقیقات جمعیت در خارج از آلمان نشان می دهد که تعادل طبیعی تولد و مرگ در سراسر دنیا در حال کاهش است و باعث پیری و حتی کاهش جمعیت می گردد.

آلمان اولین کشور در دنیا بود که افزایش زیاد مرگ و میر را تجربه کرد. از سال 1972، هر سال تعداد کمتری از مردم در آنجا متولد می شوند. قبل از سال 1990، این اتفاق در مجارستان (1982) و جمهوری چک (1986) نیز آغاز شد. با این حال، تا اواسط قرن جاری، انتظار می رود که همه کشورهای اروپایی به استثنای نروژ و سوئد شاهد منفی شدن رشد طبیعی جمعیت باشند. پیش بینی می گردد کشورهای پرجمعیتی مانند برزیل و چین نیز تا قبل از سال 2050 این فرایند تغییر را تجربه نمایند.

از 2100 سال گذشته، بیشتر کشورهایی که به طور طبیعی در حال رشد هستند، در آفریقا یافت می شوند و بعضی نیز در شبه جزیره عربستان، در اقیانوسیه و آسیای مرکزی باقی می مانند. سوئد تنها کشور اروپایی است که انتظار می رود رشد طبیعی جمعیت را در گذشته از آن تاریخ حفظ کند.

اما مرگ و میر زیادی به طور اتوماتیک به معنای کاهش جمعیت نیست. اگر کشوری بتواند مهاجران کافی را جذب کند (و مایل به پذیرش) باشد، مهاجرت نیز نقش مهمی در معادله بازی می نماید و می تواند به رشد جمعیت یاری کند. آلمان، علیرغم تاریخ طولانی تولد منفی خالص، از مازاد مهاجرت سود می برد، به این معنی که در بیشتر سال ها، افراد بیشتری به این کشور مهاجرت می نمایند، با این تأثیر که جمعیت آن همچنان اندکی رشد می نماید. سایر کشورهای اروپایی - عمدتاً در بخش شرقی قاره - در تشویق مهاجرت کمتر پیروز بوده اند که باعث شد رشد کلی جمعیت آنها منفی گردد.

ژاپن نمونه دیگری از یک کشور پیشرفته است که تا همین اواخر نسبت به مهاجرت علاقمند نبود و به علت مازاد مرگ و میر در لیست کشورهای در حال کوچک شدن نهاده شد. سرنوشت مشابهی برای کره جنوبی و چین نیز پیش بینی می گردد، دو کشور آسیایی دیگر با کاهش زاد و ولد که مهاجرپذیر تلقی نمی شوند.

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافیک | آمار فرایند نزولی محبوبیت بایدن

اینفوگرافیک | رتبه بندی قویترین ارتش های دنیا

311311

منبع: خبرآنلاین

به "اینفوگرافیک ، خاتمه رشد طبیعی جمعیت در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، خاتمه رشد طبیعی جمعیت در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید