از هر 4 مرد بالای 50 سال 1 نفر شکستگی پوکی استخوان را تجربه می نماید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر گفت: از هر 4 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می نماید که عواقب این بیماری بسیار شدید است.

از هر 4 مرد بالای 50 سال 1 نفر شکستگی پوکی استخوان را تجربه می نماید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تالار پذیرایی، دکتر افشین راسخ در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان اضافه نمود: متاسفانه نسبت قابل توجهی از کسانی که پوکی استخوان دارند از بیماری خود آگاه نیستند و سال جاری شعار هفته ملی پوکی استخوان را به مهار و تشخیص به موقع اختصاص داده ایم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر گفت: در پوکی استخوان، استخوان ترد و شنماینده می شود و ممکن است استخوان با یک ضربه کوچک بشکند.

وی ادامه داد: از هر 4 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می نماید و عواقب پوکی استخوان بسیار شدید است.

دکتر راسخ گفت: متاسفانه شکستگی در 80 درصد موارد به هیچ عنوان به شرایط قبلی خود در زمینه توانایی قبلی باز نمی شود و در 50 درصد موارد شخص به یاری عصا و یا دیگران برای راه رفتن احتیاج دارد و در موارد شکستگی لگن که یکی از شدیدترین عواقب این بیماری است در 20 تا 50 درصد موارد ظرف یکسال بعد از وقوع شکستگی فرد فوت می نماید.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر اضافه نمود: این درحالی است که بیش از 170 هزار مورد شکستگی ناشی از پوکی استخوان در کشور اتفاق می افتد و حدود 4200 مورد مرگ به شکستگی ناشی از پوکی استخوان در کشور اتفاق می افتد که عدد بسیار بزرگی است.

وی گفت: هزینه مالی شکستگی ناشی از پوکی استخوان هزینه ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان در سال است که به نظام سلامت و خانواده تحمیل می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر ادامه داد: نکته بسیار مهم آن است که برغم این بار زیاد، این بیماری خوشبختانه قابل درمان است و دارو های آن و درمان موثر این بیماری در کشور وجود دارد و در دسترس افراد است.

دکتر راسخ گفت: همه زنان بالای 50 سال و بعد از یائسگی برای اینکه از سلامتی خود آگاه شوند باید به پزشک مراجعه نمایند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر اضافه نمود: درمان پوکی استخوان طولانی مدت است و فرد باید تا 5 سال داروی لازم را مصرف کند و افراد باید درمان خود را تکمیل نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "از هر 4 مرد بالای 50 سال 1 نفر شکستگی پوکی استخوان را تجربه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هر 4 مرد بالای 50 سال 1 نفر شکستگی پوکی استخوان را تجربه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید