سالانه حدود 100 هزار نفر به البرز مهاجرت می نمایند

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرنگاران/البرز نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب نبودن بودجه البرز با تراکم جمعیت استان باعث دامن زدن به مسائل است.

سالانه حدود 100 هزار نفر به البرز مهاجرت می نمایند

علیرضا عباسی در گفت و گو با وبلاگ تالار پذیرایی، با اشاره به اینکه استان البرز 0.3 درصد کشور وسعت دارد اما تراکم جمعیت و مهاجرپذیری آن بیشتر از دیگر از استان هاست، گفت: سالانه حدود 100 هزار نفر به البرز مهاجرت می نمایند. بنابراین ضروری است زیر ساخت های استان متناسب با این جمعیت فراهم گردد. از طرفی متناسب نبودن بودجه البرز با تراکم جمعیت استان باعث دامن زدن به مسائل است.

عباسی با اشاره به کافی نبودن سرانه های استان در زمینه آموزش و بهداشت گفت: اکنون شاخص خوبی از لحاظ متر مربع برای هر فرد وجود ندارد.

عباسی مهمترین موضوعاتی که نمایندگان استان در مجلس پیگیری می نمایند را مربوط به فراهم کردن زیر ساخت ها و بعلاوه تامین آب شرب استان عنوان نمود و گفت: 80 درصد آب استان از چاه برداشت و 20 درصد مابقی از سدها تامین می گردد.

وی به آسیب های برداشت بیش از حد از منابع آب زیر زمینی اشاره نموده و اضافه کرد: برداشت آب از منابع آب زیر زمینی می تواند منجر به فرو نشست زمین و کم شدن کیفیت آب استان گردد بنابراین پیگیر اختصاص حق آبه بیشتر از سدها هستیم.

عباسی ادامه داد: تا کنون توانسته ایم حق آبه استان از دو سد امیرکبیر و طالقان را به دو برابر یعنی از 55 میلیون متر مکعب به 110 میلیون متر مکعب افزایش دهیم ولی هنوز تصفیه خانه برای این افزایش برداشت ایجاد نشده است که باید راه اندازی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سالانه حدود 100 هزار نفر به البرز مهاجرت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه حدود 100 هزار نفر به البرز مهاجرت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید