از آبله میمون چه خبر؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری آبله میمون در حال حاضر یک شرایط اضطراری بهداشت عمومی در سطح جانی محسوب نمی گردد.

از آبله میمون چه خبر؟

به گزارش خبرآنلاین، سازمان دنیای بهداشت از سال 2007 تا کنون، تنها به شش مورد شیوع بیماری در سطح دنیای از جمله کووید-19، ابولا، زیکا و آنفولانزای H1N1 اشاره نموده است. این سازمان دیروز (روز شنبه) خاطرنشان کرد که شیوع دنیای آبله میمون در حال حاضر یک شرایط اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی به شمار نمی آید.

WHO روز پنجشنبه یک جلسه فوری تشکیل داد تا در خصوص اینکه آیا ویروس آبله میمون را نیز به فهرست شش بیماری اضطراری دنیای اضافه کند یا نه، تصمیم گیری کند. تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت در بیانیه ای گفت: در حال حاضر این مورد یک شرایط اورژانسی نگران کننده در سطح بین المللی نیست.

اعلام شرایط اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین المللی بالاترین سطح هشدار دنیای است که در حال حاضر تنها در خصوص همه گیری کووید-19 و فلج اطفال صدق می نماید.

سازمان دنیای بهداشت این نوع هشدار اضطراری را برای موارد جدی، ناگهانی، غیرمعمول یا غیرمنتظره که خطری برای سلامتی بیش از یک کشور محسوب می گردد و ممکن است احتیاج به واکنش بین المللی فوری و هماهنگ داشته باشد، در نظر می گیرد. این سازمان قبلاً این عنوان را به بیماری های کووید-19 و بعلاوه ابولا، زیکا، آنفولانزای H1N1 و فلج اطفال اختصاص داده بود.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 4000 مورد آبله میمون در سراسر دنیا از شروع ماه مه در 47 کشور گزارش شده است. تنها ایالات متحده تا روز آدینه بیش از 200 مورد را در 25 استان و واشنگتن دی سی ثبت نموده است.

پیش از این، آبله میمون تا حد زیادی محدود به آفریقا بود. بر اساس گزارش سازمان دنیای بهداشت، بیشترین موارد ابتلا به آبله میمون در جمهوری دموکراتیک کنگو ثبت شده است که از ژانویه تا مه بیش از 1200 مورد را به ثبت رسانده است.

منبع: فرارو

به "از آبله میمون چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آبله میمون چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید