کیفیت هوا در سراسر پایتخت آلوده است

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، تهران (پانا) - کیفیت هوای تهران برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای همه گروه های جامعه نهاده شد.

کیفیت هوا در سراسر پایتخت آلوده است

کیفیت هوای تهران برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای همه گروه های جامعه نهاده شد. در این شرایط جز افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها، افراد دیگر هم باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در حال حاضر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از حد سلامت خارج شده و میانگین غلظت آلاینده های هوا بر روی عدد 154 نهاده شده است. این عدد میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر برای میانگین کل ایستگاه ها است.

آلاینده دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز در آستانه ورود به شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارند.

سازمان هواشناسی هشدار داده است با ادامه فرایند پایداری های جوی کیفیت هوای کلانشهرها به شدت کاهش خواهد یافت. استاندار تهران نیز از احتمال تعطیلی تهران در روزهای آینده سخن گفته است.

در این شرایط شهردار تهران پیشنهاد کاهش یک درجه ای دما در منازل را ارائه داده است، در حالی که به گفته کارشناسان وسایل حمل و نقل و صنایع بیشترین اثر را بر افزایش غلظت آلاینده های زمستانه دارند.

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز گفته است: با استمرار سکون هوا تا دوشنبه اگر با همین آهنگ در شهر فعالیت وجود داشته باشد خطر شرایط بنفش یا هشدار وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کیفیت هوا در سراسر پایتخت آلوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت هوا در سراسر پایتخت آلوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید