چطور فناوری اطلاعات دنیای کارآفرینی را متحول کرد؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، شبکه اینترنت بازاری بدون مرز است که می توان به راحتی در آن تجارت نمود.

اینترنت شبکه ای مجازی است که تا حد زیادی مستقل از محل می باشد. برای این منظور می بایست افراد کارآفرین با ایده هایی نو، شرکت هایی اینترنتی را تاسیس نمایند و پس از مدتی که ارزش فوق العاده ای یافتند آنها را بفروشند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور فناوری اطلاعات دنیای کارآفرینی را متحول کرد؟

توسعه روز افزون اینترنت در عرصه های گوناگون خدمات که بر مبنای پیدایش احتیاجهای نو صورت می گیرد، سبب شده است تا هر روز افراد بیشتری جذب این بازار کار مجازی شوند و شانس خود را در یافتن مشاغل مناسب امتحان نمایند. مؤسسات، سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی در همه کشورها بر آن شده اند تا معرفی محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت انجام دهند، از این رو اولین احتیاجی که فرا روی آنها قرار می گیرد؛ مراجعه به افرادی است که از دانش و مهارت کافی برای انجام چنین فعالیت هایی برخوردار باشند. طبیعی است که امروز نمی توان مؤسسه ای را عاری از متخصصان فناوری اطلاعات یافت. ورود رایانه و فناوری های مرتبط با آن به بازار کار و تجارت و کاربرد روز افزون تعاملات اینترنتی سبب شده است که بازاری دائمی برای متخصصان فناوری اطلاعات به وجود آید. بنا براین فناوری اطلاعات به عنوان یک پدیده به نوبه خود سبب کارآفرینی در حوزه های مختلف شده است.

ویژگی های مؤثر فناوری اطلاعات در کارآفرینی

فناوری اطلاعات با برخورداری از ویژگی ها و قابلیت های مختلف توانسته است انعطاف پذیری شایان توجهی را در زمینه کارآفرینی از خود نشان دهد. همین ویژگی ها سبب افزایش کارایی این فناوری در امر کارآفرینی و ایجاد اشتغال شده اند. در یک نگاه کلی می توان به بعضی از این ویژگی ها اشاره کرد:

افزایش سرعت

محاسبه و پردازش سریع اطلاعات و انتقال فوری آن، زمان انجام کار را کاهش و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهد. فناوری اطلاعات امکان جستجو و دستیابی سریع به اطلاعات را نیز فراهم می نماید.

افزایش دقت

در مشاغل مبتنی بر انسان دقت انجام کار متغیر است؛ درحالیکه فناوری اطلاعات دقتی بالا و ثابت را تامین و تضمین می نماید. در انواع فعالیت های پردازشی و محاسباتی دقت کامپیوتر به مراتب بیشتر از انسان است.

کاهش میزان فیزیکی مخازن اطلاعات

با توسعه فناوری اطلاعات و بکارگیری آن دیگر لزومی به حمل و نگهداری حجم زیادی از کتاب های مرجع تخصصی وجود ندارد. به راحتی می توان در هر دیسک فشرده اطلاعات چندین کتاب را ذخیره کرده و یا آنکه منابع مورد احتیاج را به وسیله شبکه های رایانه ای دریافت نمود.

برطرف بعضی از فسادهای اداری

استفاده از فناوری اطلاعات شفافیت در انجام کارها را افزایش می دهد و بسیاری از واسطه ها را حذف می نماید. این دو مزیت کلیدی منجر به برطرف بعضی از فسادهای اداری خصوصاً در سطوح پایین می شوند.

ایجاد امکان کار تمام وقت

به یاری فناوری اطلاعات بسیاری از استعلام ها و مراجعات افراد و غیره به وسیله شبکه های کامپیوتری و به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. بنابراین می توان به صورت بیست و چهار ساعته از آن بهره گرفت.

ایجاد امکان همکاری از راه دور

مخابرات، تلفن، تله کنفرانس، ویدئو کنفرانس و بعلاوه سیستم های همکاری ، تبادل الکترونیکی داده ها و غیره نمونه هایی از کاربردهای فناوری اطلاعات در این زمینه هستند.

کاهش هزینه های سیستم یا سازمان

با توجه به موارد فوق به خصوص افزایش سرعت که باعث انجام تعداد کار بیشتر می شود و انجام کار تمام وقت، بهره وری سیستم افزایش می یابد و در نتیجه باعث کاهش میزان زیادی از هزینه ها می شود.

منبع: الی گشت

به "چطور فناوری اطلاعات دنیای کارآفرینی را متحول کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور فناوری اطلاعات دنیای کارآفرینی را متحول کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید