پزشکان شاخص به علت مسائل اقتصادی در حال مهاجرت از کشور هستند

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: سال گذشته بین 500 تا 600 پزشک، گواهی نامه حسن کار جهت مهاجرت را از سازمان نظام پزشکی دریافت کردند.

پزشکان شاخص به علت مسائل اقتصادی در حال مهاجرت از کشور هستند

علی سالاریان گفت: سال گذشته حدود چهار هزار پزشک گواهی نامه حسن کار جهت مهاجرت را دریافت کردند. در بعضی از ماه های سال گذشته بین 500 تا 600 پزشک نامه حسن کار را از سازمان نظام پزشکی دریافت کردند لذا پزشکان عمومی تا فوق تخصص نیز اقدام به دریافت این گواهی نامه نموده اند.

به گفته وی متاسفانه به علت مسائل اقتصادی پزشکان شاخص در حال مهاجرت از کشور هستند زیرا حقوقشان کفایت حداقل یک زندگی میانه را نمی دهد. پزشکانی در منطقه ها محروم و دور افتاده با حقوق کم مشغول به کار هستند در صورتی که همین پزشک می تواند در یک کشور دیگر از حقوق خوبی برخوردار باشد.

او اضافه کرد: باید در زمینه نخبگان سیاست های مناسبی در نظر گرفته گردد. پزشکی شغلی سخت و پر مسئولیت است و باید در زمینه نگهداشت نخبگان اقدامات بهتری صورت گیرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: احتیاج کشور به پزشکان خارجی رفع شده است و در حال حاضر اعزام بیماران به خارج از کشور جهت درمان به علت پیشرفت زیاد در حوزه پزشکی از بین رفته است.

او گفت: در حال حاضر به علت شرایط کشور بعضی از پزشکان اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر نموده اند تا شرایط شغلی بهتر و امکانات مناسب تری نصیبشان گردد.

وبلاگ تالار پذیرایی علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پزشکان شاخص به علت مسائل اقتصادی در حال مهاجرت از کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان شاخص به علت مسائل اقتصادی در حال مهاجرت از کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید