سپاهان می تواند در بریکس کاپ شرکت کند؟

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، تیم فوتبال سپاهان به تورنمنت بین المللی بریکس کاپ دعوت شد.

سپاهان می تواند در بریکس کاپ شرکت کند؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ تالار پذیرایی اصفهان، اولین دوره بریکس کاپ در قالب اتحادیه بریکس که جمهوری اسلامی در ارتباطات سیاسی خود اخیرا به آن پیوسته برگزار خواهد شد.

از همین رو طی مکاتبه رسمی، تیم فوتبال سپاهان به این تورنمنت که به میزبانی قطر و 1 تا 10 فوریه 2024 یعنی 12 تا 21 بهمن ماه برگزار می شود، دعوت شده است.

این زمان مصادف با جام ملت های آسیا است و تیم ها در لیگ های داخلی بازی ندارند و بازیکنان ملی پوش تیم ها در آسیا بازی می نمایند؛ به این ترتیب سپاهان در صورت حضور در این تورنمنت بدون بازیکنان ملی پوش بازی خواهد نمود.

به جز سپاهان ایران از تیم های زنیت روسیه، نماینده بزریل، نماینده، چین، نماینده آفریقای جنوبی، نماینده هند و نماینده قطر برای این تورنمنت دعوت به عمل آمده است.

به گزارش دانشجو، ایده ایجاد گروه بریکس با تفاهم 4 قدرت مالی در حال ظهور دنیا شامل برزیل، روسیه، چین و هند در اواسط دهه 1990 میلادی شکل گرفت. سابقه شکل گیری این گروه به حضور 4 عضو موسس، به سال 2001 باز می شود و نهایتاً گروه بریک در 16 ژوئن 2009 رسماً تاسیس شد. آفریقای جنوبی نیز در 21 سپتامبر 2010 به این گروه اضافه شد و نام آن پس از پیوستن این کشور از بریک به بریکس تغییر یافت؛ ایران نیز در ابتدای شهریور ماه امسال عضو این گروه شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سپاهان می تواند در بریکس کاپ شرکت کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان می تواند در بریکس کاپ شرکت کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید