نود ارومیه و تلنگر بزرگ به استقلال

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال برابر تیمی برنده شد که در دسته دوم لیگ به سر می برد اما تیمی پرتلاش بود با این حال استقلالی ها بسیار خوش شانس بودند که در این مرحله تنبیه شدند، بردی که برای استقلال یک تلنگر بزرگ بود.

نود ارومیه و تلنگر بزرگ به استقلال

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، در واقع این از معدود فوتبالهایی بود که در آن تیم بازنده سربلندتر از تیم برنده بود. استقلال حریف خود را دست کم گرفت و با خوش شانسی از مهلکه نجات پیدا کرد، اگر ضربه آرمان رمضانی به گل تبدیل نمی شد، بی تدبیری سرمربی آبی پوشان یک جام را در همان ابتدای بازیها از استقلال گرفته بود و آن وقت عملکرد نسبتا خوب این تیم در بازیهای لیگ هم کم اثر می شد.

آبی پوشان با همه بضاعت خود به میدان نیامدند اما بازیکنان جانشین این تیم هم به مقدار نود ارومیه که برای خودنمایی آمده بود، انگیزه بازی نداشتند. از استقلال یک بازی کم اثر دیدیم که اگر ضربات پنالتی و شانس نبود، امروز استقلالی ها تیم بازنده میدان بودند. آبی پوشان بعد از ثبت پنالتی آخر شادی نکردند که اگر می کردند به خودشان توهین نموده بودند، آنها دور افتخار نزدند که این دور افتخار متعلق به تیمی بود که با صداقت کامل بازی نموده و 120 دقیقه برابر دارنده بیشترین مقدار امتیاز در لیگ ایران مقاومت نموده بود.

استقلال و نود ارومیه امروز در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه عجیب 1 بر 0 به سود نود ارومیه در جریان بود که آرمان رمضانی به داد استقلال رسید و بازی را به وقت اضافه برد. این ماهیت جام حذفی است، جام حذفی به تیم های کوچکتر امکان می دهد جلوی تیم های بزرگتر بایستند، تجربه کسب نمایند و اگر بخت کمک شان کرد با استفاده از غرور و غفلت تیم قوی تر، پیروز شوند و شگفتی خلق نمایند اما اینکه تیم قوی تر اینگونه خود را به مخاطره بیاندازد، ربطی به ماهیت جام حذفی ندارد. پیروزی نود ارومیه لیگ دویی مقابل استقلال که یکی از دو صدرنشین لیگ برتر است، اگر رقم می خورد، شگفتی بزرگ این فصل جام حذفی می شد اما تا همینجا هم که دو تیم به وقت اضافی رفته اند، فاجعه برای استقلال رخ داده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که خوشبین ترین طرفدار رقیب هم تصور نمی کرد استقلال مقابل نود ارومیه کارش گره بخورد و به یک قدمی حذف برسد. فرهاد مجیدی برای این بازی خیالش بابت پیروزی چنان راحت بود که حتی به بسکمک از بازیکنان اصلی خود استراحت داد و به این امید که نفرات ذخیره اش حریف تیم لیگ دویی می شوند، تیمی نصف و نیمه را به میدان فرستاد و همین تیم نصف و نیمه هم به حدی بیخیال بازی کرد که قانون نانوشته فوتبال تنبیه اش کرد.

در فوتبال وقتی با تیم ضعیف تر بازی داری، هرچه از دقایق بازی بگذرد و بی رمق بازی کنید، تیم ضعیف تر خسته نمی گردد، ساخته می گردد. استقلال به جای آنکه با بازی سنگین و جدی در نیمه اول، نود ارومیه لیگ دویی را خسته کند و این تیم خسته را در نیمه دوم ببرد، یک نیمه مقابل حریف لیگ دویی وقت گذراند تا با آغاز نیمه دوم باورش گردد می تواند شگفتی بزرگ را رقم بزند.

استقلال وقتی گل خورد تازه یادش آمد بازی جدی است و نود ارومیه و جام حذفی شوخی ندارند. بعد از پذیرش گل، استقلال یکپارچه حمله شد اما با درخشش دروازه بان نود ارومیه راه به جایی نبرد و درست در دقایقی که همه به این باور رسیده بودند استقلال ناباورانه از گردونه جام حذفی خارج می گردد، آرمان رمضانی به داد فرهاد مجیدی رسید.

حذف استقلال از جام حذفی اگر رقم می خورد، برای آن ها که بازی را ندیدند، یک خبر باورنکردنی بود. بازی با نود ارومیه هم چهره واقعی کادرفنی استقلال را نمایان کرد. کادری که گول جایگاه ضعیف تیم لیگ دویی نود ارومیه را خورده بود. استقلال تا تنبیه فاصله ای نداشت، فعلا بازی به وقت اضافه رفته و استقلال این امید را دارد که با غلبه بر نود ارومیه، خود را در گردونه جام حذفی حفظ کند اما این برای فرهاد مجیدی تجربه ای می گردد که در هیچ ملاقاتی حتی ملاقات دور اول جام حذفی مقابل تیم لیگ دویی، استقلال را از پیش برنده نداند و دست های خودش را خالی نکند.

سرمربی استقلال بعد از پیروزی مقابل نود ارومیه در جام حذفی در ضربات پنالتی، در نشست خبری حضور یافت. مجیدی گفت: واقعیتش این است که رویم نمی شد به این نشست بیایم. می خواستم از طرفداران استقلال بابت این بازی عذرخواهی کنم. گفته بودم اگر حریف را دستکم بگیریم با مشکل روبرو می شویم و همین اتفاق هم رخ داد و حریف به گل رسید و ما به مشکل خوردیم. باز هم از طرفداران استقلال عذرخواهی می کنم.

وی در خصوص اینکه چرا به بازیکنان اصلی تیم استراحت داد، گفت: تنها علتی که امروز به آنها استراحت دادم لُود تمرینی آنها بود. چند بازیکن ما در مرز آسیب دیدگی بودند و 4-5 روز یکبار بازی داریم. به همین علت تصمیم گرفتم از جوان ترها استفاده کنم. در جام حذفی در تمام جهان ممکن است تیم های دسته دو و سه بتوانند تیم های لیگ رجحان را شکست بدهند و حذف نمایند که خوشبختانه این اتفاق برای ما رخ نداد اما از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نود ارومیه و تلنگر بزرگ به استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نود ارومیه و تلنگر بزرگ به استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید