نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به مخبر ، نسبت به ابهامات پیرامون خود جوابگو باشید

به گزارش وبلاگ تالار پذیرایی، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران طی نامه ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، نکاتی را پیرامون واکسن کووبرکت، سجاد مخبر، قرارداد بیست و پنج ساله ایران و چین و ستاد اجرایی فرمان امام مطرح و از وی خواست پیرامون ابهامات جوابگو باشد.

نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به مخبر ، نسبت به ابهامات پیرامون خود جوابگو باشید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تالار پذیرایی، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران طی نامه ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، نکاتی را پیرامون واکسن کووبرکت، سجاد مخبر، قرارداد بیست و پنج ساله ایران و چین و ستاد اجرایی فرمان امام مطرح و از وی خواست پیرامون ابهامات جوابگو باشد که متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای محمد مخبر

معاون اول رئیس جمهور

با سلام و احترام

در چند ماه گذشته، مسائل بسیار مهمی حول شخص شما شکل گرفته است که فکر مردم و بخش بسیار زیادی از دغدغه مندان را به پرسش گری برانگیخته؛ منتها هیچ عزمی از شما برای جوابگویی نسبت به این مسائل دیده نشده و نمی گردد. ان شاالله پس از دریافت این نامه و شنیدن واضح تمامی پرسش ها، به جوابگویی بپردازید.

1. اولین و بزرگ ترین پرسش از شما، حول مسئله واکسن کووبرکت است. سوالات بی شمار و همواره بی پاسخ که دیگر جای هیچ دفاعی را برای جناب تان باقی نگذاشته است. تقریبا تمام آحاد دانشجویان و مردم، عملکرد شما در این قضیه را غیرقابل دفاع و بسیار ضعیف ارزیابی می نمایند. و، اما سوالاتی که هیچ گاه بصورت علنی پاسخ داده نشد: گزارشات معتبر علمی واکسن برکت که قرار بود منتشر گردد، به کجا رسیدند؟ چرا وعده های شیرین شما، هیچ کدام به واقعیت نزدیک هم نشدند؟ چرا وعده های بی حساب و کتاب می دهید که نتوانید آن ها را عملی کنید؟ چرا وعده ای می دهید که همه را دل خوش به فراوری واکسن داخلی کنید و حکومت با اطمینان به قول شما، واردات واکسن را به کندی انجام دهد و بعضا ممنوع کند، و خسارت بزرگ و نابخگرددنی به مردم، کشور و نظام تحمیل بگردد؟ چرا به این سوال پاسخ نمی دهید که آیا اساسا خود را نسبت به خیل کثیر مردم بی گناهی که در اثر تحقق نیافتن وعده های پوشالی شما جان خود را از دست دادند، جوابگو هستید یا نه؟ چرا با ما در این مسئله حرفی نمی زنید؟ چرا وقتی همه از شما دعوت می نمایند تا راجع به مسئله واکسن برکت شفاف سازی کنید، به همگی آن ها بی محلی می کنید؟ و دیگر سوالاتی که نه تنها فکر جوانان انقلابی را مشوش نموده، بلکه همگی از نوع رفتار شما به خشم آمده اند و هیچ نقطه مثبتی برای شما در این قضیه نمی بینند.

2. سوال بعدی ما راجع به پسرتان، جناب آقای سجاد مخبر است. مسائل عجیب و غریبی که پاسخ ندادن به آنها، موجب شده تا گمان جامعه بر این باشد که خدا نانموده فسادی در این قضایا اتفاق افتاده است؛ چطور می گردد یک جوان بدون هیچ رزومه قبلی، به یکباره مدیرعامل یک هلدینگ گردد؟ اگر هم می گردد، چطور است که این اتفاق برای مردم کوچه و بازار نمیوفتد و صرفا سراغ پسران آقایان می رود؟

آخر چطور می توان این قضیه را هضم کرد که در کشوری که نرخ بیکاری افراد تحصیل نموده در آن سر به فلک می کشد و بسیاری از آن ها در پی استخدام شدن به عنوان یک کارمند ساده هستند، یک جوان که تازه دو سه سال از فارغ التحصیلی اش می گذرد، رئیس یک هلدینگ گردد؟ آیا نمی خواهید فکر مردم را که ان شاالله اشتباه می نمایند را از تشویش بیرون بیاورید؟ اصلا بگذارید اینگونه پرسش کنیم. به نظر شما آیا اساسا باید جواب سوالات مردم را داد؟ اصلا مهم است که مردم چه می خواهند بگویند؟ آیا در فرایند کاری شما اثری هم می گذارد؟

3. مسئله بعدی، قبول مسئولیت مذاکرات با چین حول قرارداد 25 ساله است. مسئولیتی که پس از استئفای جناب آقای لاریجانی به شما سپرده شد و شما نیز آن را پذیرفتید. همه می دانیم که این مسئولیت، مسئولیت بسیار خطیری است و احتیاج دارد تا مسئول تیم مذاکرات، کسی باشد که هم تجربه بسیار بالایی در مذاکرات خارجی داشته باشد، هم سال ها در سطوح رده بالا کشور مشغول به فعالیت باشد. سوال اینجاست که شما چه رزومه دیپلماتیکی داشته اید که این مسئولیت را پذیرفتید؟ پذیرش مسئولیتی که در آن تخصص نداشته باشیم، خلاف تقواست؛ حال اگر آن مسئولیت به سرنوشت میلیون ها نفر گره خورده باشد، بی تقوایی آن بیشتر است. نمی گوییم خدایی نانموده شما بی تقوا هستید و نمی خواهیم چنین برچسبی به شما بزنیم؛ منتها باید شرح بدهید که با چه رزومه ای به چنین مسئولیتی گردن نهادید؟

4. از دیگر سوالاتی که برای ما بوجود آمده، این است که بالاخره قرار است چه زمانی از مسئولیت خود به عنوان ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استئفا دهید تا مسئول نو آن منصوب گردد؟ قطعا نمی توان بطور همزمان، ریاست ستاد اجرایی و سمت معاونت اولی ریاست جمهوری را با هم اداره کرد و در هر دو مسئولیت، بهره وری مطلوبی داشت. بماند که شما از قبول دیگر مسئولیت های مهم نیز ابائی ندارید و همه آن ها را می پذیرید. تعیین است اداره کردن یک نهاد مالی به بزرگی ستاد اجرایی، احتیاج به مسئولی جداگانه دارد؛ چرا که کسی را می طلبد تا تمام تمرکز خود را معطوف به حل نظام مسائل ستاد اجرایی کند. ستادی که اتفاقا در دوره شما نیز با مسائل کمی برخورد نداشته و در زمان مدیریت طولانی شما، هنوز حل نشده اند. بسیار بسیار بعید است حالا که مسئولیت های نو و خطیردیگری را برعهده داردی، بتوانید تغییر مثبتی در این نهاد ایجاد کنید. همه منتظرند تا ببینند مسئول نو ستاد اجرایی چه کسی خواهد بود و کسی انتظار ندارد که شما همچنان این مسئولیت را برعهده داشته باشید.

پس پاسخ دهید:

شما چه زمانی از ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کناره گیری می کنید؟

حالا و پس از ذکر مسائل مهمی که حول شخص جناب عالی شکل گرفته است، ضروری است دوباره تاکید کنیم پاسخ به این سوالات است که میتواند وجهه خوبی از شما و دولت نو بسازد و عدم جوابگویی نسبت به این ابهامات، دید مردم نسبت به دولت نو را مخدوش می نماید؛ حالا هرقدر هم که جناب تان به بازدید های سرزده در کوچه و بازار بپردازید، تا تکلیف سوالاتی که قبلا از شما پرسیده شده روشن نگردد، این کار ها مردمی بودن به حساب نخواهندآمد؛ بلکه عوام فریبانه تلقی می شوند و خود نمکی می شوند بر زخم هایی که از عدم جوابگویی جناب تان سر باز نموده اند.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به مخبر ، نسبت به ابهامات پیرامون خود جوابگو باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به مخبر ، نسبت به ابهامات پیرامون خود جوابگو باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید